Gå til innhold

Spesielt - eller vanlig koronaoppførsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ungene gikk gjennom et lite skogholt på vei hjem i firetida på ettermiddagen i går, det er typ 10 meter skog/kratt mellom en lekeplass og et boligfelt, ikke noe sted der folk pleier å være liksom. Sola skinte og det var deilig vårvær. Så sitter det plutselig en fyr der da, bak en stein, i skyggen, med en øl i hånda og en tom øl på bakken og en pose ved siden av. Ser at det er faren til en av ungene, som går i andre klasse, og hilser raskt på han mens vi går forbi. Etterpå spør ungen meg "men hvorfor sitter pappan til X bare der?". Jeg sa at han var sikkert sliten etter jobben og bare måtte slappe av litt, men helt ærlig reagerte jeg litt på det... Vi har mange fine turområder i nærheten, benker og utkikkspunkter. Når en mann bare sitter sånn med ølposen da tenker jeg at noe er i veien, og kjenner jeg blir litt bekymret for hvordan stemningen er der for tiden. Overdriver jeg eller er dette litt spesielt..? 

Anonymkode: 034f5...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og ungene gikk gjennom et lite skogholt på vei hjem i firetida på ettermiddagen i går, det er typ 10 meter skog/kratt mellom en lekeplass og et boligfelt, ikke noe sted der folk pleier å være liksom. Sola skinte og det var deilig vårvær. Så sitter det plutselig en fyr der da, bak en stein, i skyggen, med en øl i hånda og en tom øl på bakken og en pose ved siden av. Ser at det er faren til en av ungene, som går i andre klasse, og hilser raskt på han mens vi går forbi. Etterpå spør ungen meg "men hvorfor sitter pappan til X bare der?". Jeg sa at han var sikkert sliten etter jobben og bare måtte slappe av litt, men helt ærlig reagerte jeg litt på det... Vi har mange fine turområder i nærheten, benker og utkikkspunkter. Når en mann bare sitter sånn med ølposen da tenker jeg at noe er i veien, og kjenner jeg blir litt bekymret for hvordan stemningen er der for tiden. Overdriver jeg eller er dette litt spesielt..? 

Anonymkode: 034f5...69c

Jeg hadde valgt å holde øynene litt åpene fremover i allefall... 

Godt mulig at det var en "pause" i en intens hverdag. Tro meg, det kan skje selv den "flinkeste forelder" - gjemte meg selv i snekkerboden med to glass vin her en kveld etter påskudd om løpetur... (tok på tights og joggesko, før jeg sa hade. Hadde gjemt 1/2 vinflaske der 😂🙈). Men kan også være at akkurat denne pappaen/familien ikke har det så bra nå... Det er jo litt spes å sette seg med en pose øl i skogen, og så komme brisen hjem etterpå. Selv gikk jeg ikke inn igjen før ungene var i seng, og brukte tiden i boden til å videochatte med søsteren min. 

Anonymkode: 05026...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vanlig. Men antakelig er du så sjelden ute at du ikke ser det som er vanlig for andre

Anonymkode: 90fc0...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og ungene gikk gjennom et lite skogholt på vei hjem i firetida på ettermiddagen i går, det er typ 10 meter skog/kratt mellom en lekeplass og et boligfelt, ikke noe sted der folk pleier å være liksom. Sola skinte og det var deilig vårvær. Så sitter det plutselig en fyr der da, bak en stein, i skyggen, med en øl i hånda og en tom øl på bakken og en pose ved siden av. Ser at det er faren til en av ungene, som går i andre klasse, og hilser raskt på han mens vi går forbi. Etterpå spør ungen meg "men hvorfor sitter pappan til X bare der?". Jeg sa at han var sikkert sliten etter jobben og bare måtte slappe av litt, men helt ærlig reagerte jeg litt på det... Vi har mange fine turområder i nærheten, benker og utkikkspunkter. Når en mann bare sitter sånn med ølposen da tenker jeg at noe er i veien, og kjenner jeg blir litt bekymret for hvordan stemningen er der for tiden. Overdriver jeg eller er dette litt spesielt..? 

Anonymkode: 034f5...69c

Kommer an på hva som var i posen. Var hele posen full av øl, så ville jeg reagert. 

Anonymkode: 8b44e...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare en pause fra den nye hverdagen. Det er jo slitsomt å aldri være alene eller komme seg ut av huset og treffe andre enn de man bor sammen med..

Anonymkode: e178d...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde valgt å holde øynene litt åpene fremover i allefall... 

Godt mulig at det var en "pause" i en intens hverdag. Tro meg, det kan skje selv den "flinkeste forelder" - gjemte meg selv i snekkerboden med to glass vin her en kveld etter påskudd om løpetur... (tok på tights og joggesko, før jeg sa hade. Hadde gjemt 1/2 vinflaske der 😂🙈). Men kan også være at akkurat denne pappaen/familien ikke har det så bra nå... Det er jo litt spes å sette seg med en pose øl i skogen, og så komme brisen hjem etterpå. Selv gikk jeg ikke inn igjen før ungene var i seng, og brukte tiden i boden til å videochatte med søsteren min. 

Anonymkode: 05026...0e4

Ser ikke helt at det er mer spes å sette seg i skogen med et par øl, enn i boden med en halvflaske vin 😂 Da er vel kanskje skogen bedre, han er på tur og tar seg en øl, han sitter ikke hjemme og gjemmer seg med flaska. 

Det sagt så høres det deilig ut å ta en øl i skogen i sola. Absolutt ikke noe å henge seg opp i, det var nok en velfortjent pause fra hverdagen

Anonymkode: 16446...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kun vært EN øl så hadde jeg ikke reagert, men en hel pose full m øl.... litt rart. Men i disse koronatider, så endrer folk seg nok. Man kan klikke av å være isolert m familien sin. 

Anonymkode: b5631...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han er en flink fyr som ikke klumper seg sammen med kompiser på uteservering,  som en rekke andre airheads

Anonymkode: b0be6...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være han kom fra butikken etter å ha kjøpt øl? Kanskje det ble med de to, og resten går i kjøleskapet hjemme.

Anonymkode: 7eac2...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være han kom fra butikken etter å ha kjøpt øl? Kanskje det ble med de to, og resten går i kjøleskapet hjemme.

Anonymkode: 7eac2...2c9

Det kommer ingen noen gang til å få vite, siden dette skjedde i Norge, et sted folk går forbi hverandre, aldri stopper opp og snakker med hverandre, men i stedet bruker tiden til å diskutere hverandre på internett, sammen med andre fremmede, med like liten peiling.

Anonymkode: c7df6...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, okei, ser poenget - eller kanskje jeg forklarte dårlig... 

Poenget med å beskrive hvor han var var jo nettopp at han ikke var på skogstur og nøt sola, men at han hadde "dumpet ned" bak en stein i et lite skog-kratt på en måte, og at det opplevdes såpass spesielt at til og med barnet mitt reagerte på det. 

Og vi er stadig ute på tur i marka og ser folk som sitter og slapper av med en øl eller brus eller kakao eller hva som helst både alene og sammen med andre uten at vi reagerer spesielt på det. 

Det var mer det å dumpe ned i et sånt kratt for å sitte å drikke som ga meg litt sånn alkis-feeling, og gjorde meg bekymra da jeg skjønte at det var faren til en i klassen til barnet mitt. 

Som jeg forøvrig ikke kjenner, og jeg følte ikke at det var tiden for å gå bort og bli bedre kjent der jeg og to små barn kom brusende gjennom krattet hvor han satt og så smådeppa ut med ølen sin. Så ja, sa hei, og gikk videre samtidig som jeg tenkte tanken "og hvordan går det egentlig hjemme der for tiden..."

Men da fikk jeg vel svar på spørsmålet mitt, det er sånt man gjør for å få litt fri i disse tider, og ingen grunn til bekymring. 

 

HI

 

 

Anonymkode: 034f5...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, okei, ser poenget - eller kanskje jeg forklarte dårlig... 

Poenget med å beskrive hvor han var var jo nettopp at han ikke var på skogstur og nøt sola, men at han hadde "dumpet ned" bak en stein i et lite skog-kratt på en måte, og at det opplevdes såpass spesielt at til og med barnet mitt reagerte på det. 

Og vi er stadig ute på tur i marka og ser folk som sitter og slapper av med en øl eller brus eller kakao eller hva som helst både alene og sammen med andre uten at vi reagerer spesielt på det. 

Det var mer det å dumpe ned i et sånt kratt for å sitte å drikke som ga meg litt sånn alkis-feeling, og gjorde meg bekymra da jeg skjønte at det var faren til en i klassen til barnet mitt. 

Som jeg forøvrig ikke kjenner, og jeg følte ikke at det var tiden for å gå bort og bli bedre kjent der jeg og to små barn kom brusende gjennom krattet hvor han satt og så smådeppa ut med ølen sin. Så ja, sa hei, og gikk videre samtidig som jeg tenkte tanken "og hvordan går det egentlig hjemme der for tiden..."

Men da fikk jeg vel svar på spørsmålet mitt, det er sånt man gjør for å få litt fri i disse tider, og ingen grunn til bekymring. 

 

HI

 

 

Anonymkode: 034f5...69c

Nja... Som sagt, jeg tenker at det er lov til å holde øynene litt ekstra oppe. Klart det kan være uskyldig, men det var du som var der og (sannsynligvis) ingen andre av oss her inne. Du kjente det på magefølelsen. 

For disse barnas skyld så tror jeg at det er viktig at vi tør å bry oss. Sier ikke at man trenger å kjøre rett på "bekymringsmelding", men skulle det være at disse barna bor med en alkoholiker så er det synd om muligheten for å hjelpe går bort fordi vi er redd for å bry oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...