Gå til innhold

Hadde dere bare godtatt dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan til barnet sier at han skal gå ned 2000 på barnebidraget fordi han venter sitt 3 barn med den nye kona, vi var aldri sammen og barnet vårt ble unnfanget etter en Ons, men han har alltid stilt masse opp for barnet og de har veldig fint bånd, barnet er nå 12 og han gifte seg for 10 år siden og har fått 2 barn med henne som er 9 og 7, og nå har de blitt gravide igjen, hun er 12 uker på vei.

Han betaler nå 7500 i mnd for barnet vårt,men du sier han at han må gå ned 2000, bør jeg ta dette til nav? Han tjener 950.000 i året

Anonymkode: 1d25b...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pappan til barnet sier at han skal gå ned 2000 på barnebidraget fordi han venter sitt 3 barn med den nye kona, vi var aldri sammen og barnet vårt ble unnfanget etter en Ons, men han har alltid stilt masse opp for barnet og de har veldig fint bånd, barnet er nå 12 og han gifte seg for 10 år siden og har fått 2 barn med henne som er 9 og 7, og nå har de blitt gravide igjen, hun er 12 uker på vei.

Han betaler nå 7500 i mnd for barnet vårt,men du sier han at han må gå ned 2000, bør jeg ta dette til nav? Han tjener 950.000 i året

Anonymkode: 1d25b...262

7500kr for ett barn?!? Er det bare meg eller er det veldig mye?

Anonymkode: 1e6a6...947

Skrevet

Jøss, har du absolutt ingen inntekt, da? Og hvorfor det? Jeg har aldri fått i nærheten av så mye bidrag for ett barn, selv ikke da barnet var eldre. Det stemmer sikkert at han skal betale langt mindre, ja.

Anonymkode: 3a436...be4

Skrevet

7500?? Har han ikke noe samvær og er du helt uten inntekt? Min eks tjener mer enn dobbelt så mye som meg, har samvær annenhver helg og skal betale 3750 i mnd. 

Anonymkode: fdedc...6a5

Skrevet

Hør med NAV, ja.

Høres jo ikke ut som hak ønsker dårlig forhold til ditt barn, men det kan jo være andre grunner. Hvis han mener at du ikke gjør nok for å bidra, eller at du tar dårlige avgjørelser, kan det være at han planlegger å sørge for gutten, uten å gå via deg. Og det har han kanskje også rett til, nå som han har flere barn med en annen. 

Det er ikke sånn at han tenker å la gutten bo hos han da?

Anonymkode: e74e2...26a

Skrevet

Hvor mye tjener du og hvor mye samvær har han? 

De har en bidragskalkulator på nettsiden til nav, legg inn alle opplysningene i den og se hva den viser. Det kan godt hende det er det han har gjort når han sier han vil gå ned 2.000 kr? 

Det høres ut som du har fått veldig mye. 

Anonymkode: 2b123...a3f

Skrevet

Skjønner han godt! Høres ut som du sitter på rompa og bare krever. Hvis han går ned 2000 og du får da 5500 er det fortsatt kjempe bra! Vær glad du har en psppa til barnet som stiller opp!!: det har IKKE jeg og får laaangt unna det du får

Anonymkode: 9e317...119

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pappan til barnet sier at han skal gå ned 2000 på barnebidraget fordi han venter sitt 3 barn med den nye kona, vi var aldri sammen og barnet vårt ble unnfanget etter en Ons, men han har alltid stilt masse opp for barnet og de har veldig fint bånd, barnet er nå 12 og han gifte seg for 10 år siden og har fått 2 barn med henne som er 9 og 7, og nå har de blitt gravide igjen, hun er 12 uker på vei.

Han betaler nå 7500 i mnd for barnet vårt,men du sier han at han må gå ned 2000, bør jeg ta dette til nav? Han tjener 950.000 i året

Anonymkode: 1d25b...262

Du skal være glad for at du får noe i det hele tatt. Er så utrolig usjarmerende å lese det du skriver. "Unnfanget etter en ons..."

Anonymkode: c031a...b20

Skrevet

Skjønner godt at HI er bekymret!

Barnet et 12 år, han har selv rett til å velge hvor han ønsker å bo, far utvider familien, mor nevner selv at far og sønn har et nært forhold, for alt vi vet planlegger han å ta til seg sønnen, slik at sønnen slipper å bo med bare mor.

Anonymkode: e74e2...26a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner godt at HI er bekymret!

Barnet et 12 år, han har selv rett til å velge hvor han ønsker å bo, far utvider familien, mor nevner selv at far og sønn har et nært forhold, for alt vi vet planlegger han å ta til seg sønnen, slik at sønnen slipper å bo med bare mor.

Anonymkode: e74e2...26a

Men det høres jo ikke ut som om det er det mor er bekymret for

Anonymkode: 7dbd5...b4b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det høres jo ikke ut som om det er det mor er bekymret for

Anonymkode: 7dbd5...b4b

Enig i den!

Men kanskje nettopp derfor er det det hun burde vært bekymret for!

Anonymkode: e74e2...26a

Skrevet

Bare tenk litt over hvordan alt ligger til rette her, for at far overtar omsorgen.

Det er bemerkelsesverdig hvordan han har betalt mye og fått et nært forhold til sønnen, også da han fikk de to første barna med ny partner, og så kutter han ned på det nå, som sønnen er 12. 

Han sitter på absolutt alle ressursene her; godt forhold til sin egen sønn, en familie med to voksne og småsøsken, materielle goder, etc etc etc.

Anonymkode: e74e2...26a

Skrevet

Nei er aboslutt ikke redd for at han vil ta sønnen vår, da han hele tiden har sagt at han ikke er intressert i og ødelegge mellom meg og gutten, og han er veldig fornøyd med det han får. han har han 40% + anhver jul, nyttårsaften,høst,vinter og påske og 3 uker på sommeren.

Jeg har ikke hatt jobb på 2 år pga jeg var i en bilulykke, søkte på trygd rett før korona kom, så ting tar nok tid der,men jeg kan jobbe 40/50% hvis jeg finner en passende jobb en dag. så lever nå på aap

Anonymkode: 1d25b...262

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei er aboslutt ikke redd for at han vil ta sønnen vår, da han hele tiden har sagt at han ikke er intressert i og ødelegge mellom meg og gutten, og han er veldig fornøyd med det han får. han har han 40% + anhver jul, nyttårsaften,høst,vinter og påske og 3 uker på sommeren.

Jeg har ikke hatt jobb på 2 år pga jeg var i en bilulykke, søkte på trygd rett før korona kom, så ting tar nok tid der,men jeg kan jobbe 40/50% hvis jeg finner en passende jobb en dag. så lever nå på aap

Anonymkode: 1d25b...262

Da er det nok innafor å gå ned 2000 kr i mnd i bidrag. Han har jo flere barn å forsørge og ganske mye samvær. Aap er jo beregnet ut fra tidligere inntekt, så det sier for så vidt ingenting. 

Hvis du bruker navs bidragskalkulator, kan du selv regne ut hvor mye han i utgangspunktet skal betale i bidrag. 

Anonymkode: fdedc...6a5

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Da er det nok innafor å gå ned 2000 kr i mnd i bidrag. Han har jo flere barn å forsørge og ganske mye samvær. Aap er jo beregnet ut fra tidligere inntekt, så det sier for så vidt ingenting. 

Hvis du bruker navs bidragskalkulator, kan du selv regne ut hvor mye han i utgangspunktet skal betale i bidrag. 

Anonymkode: fdedc...6a5

Takk for svar.

ja vi får se hvordan det går. synes uansett det er feil at det går utover gutten

Anonymkode: 1d25b...262

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

ja vi får se hvordan det går. synes uansett det er feil at det går utover gutten

Anonymkode: 1d25b...262

Det trenger vel ikke å gå utover gutten? 

Anonymkode: f9454...723

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Det trenger vel ikke å gå utover gutten? 

Anonymkode: f9454...723

det gjør jo det når jeg får mindre råd, får utbetalt ca 16000 i mnd og 12000 går til faste utgifter

Anonymkode: 1d25b...262

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

ja vi får se hvordan det går. synes uansett det er feil at det går utover gutten

Anonymkode: 1d25b...262

Går jo på ingen måte utover gutten, ved uten at far ikke ønsker å se gutten så mye. 

Du som mor skal da ikke trekke sønnen din inn i en økonomisk konflikt. 

Anonymkode: e72ff...4ab

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

det gjør jo det når jeg får mindre råd, får utbetalt ca 16000 i mnd og 12000 går til faste utgifter

Anonymkode: 1d25b...262

Da burde du ta en gjennomgang av dine faste utgifter og finne ut hvor du kan gjøre endringer.

Kanskje det betyr at dere må bo trangere, men start med forsikringer, strøm og tlf/tv. Jeg sparte nettopp nesten 4000 i året på å bytte forsikringsselskap. 

Anonymkode: fdedc...6a5

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Da burde du ta en gjennomgang av dine faste utgifter og finne ut hvor du kan gjøre endringer.

Kanskje det betyr at dere må bo trangere, men start med forsikringer, strøm og tlf/tv. Jeg sparte nettopp nesten 4000 i året på å bytte forsikringsselskap. 

Anonymkode: fdedc...6a5

de utgiftene jeg har er dessverre nødvendig, men de pengene som kommer fra faren går 5000 til sparing til gutten og 2500 til meg og han, vi sparer til ferie tur til paris når dette er over, jeg synes det er feil at jeg skal bruke hans bidrag på meg selv, bruker barnetrygden da

Anonymkode: 1d25b...262

Skrevet

Ferietur til Paris er luksus. Hvis du har råd til å spare 5000 kr i mnd, så syns jeg ikke du skal klage altså. 

Anonymkode: fdedc...6a5

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Ferietur til Paris er luksus. Hvis du har råd til å spare 5000 kr i mnd, så syns jeg ikke du skal klage altså. 

Anonymkode: fdedc...6a5

deg om det.. er man far så følger det forpliktelser

Anonymkode: 1d25b...262

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de utgiftene jeg har er dessverre nødvendig, men de pengene som kommer fra faren går 5000 til sparing til gutten og 2500 til meg og han, vi sparer til ferie tur til paris når dette er over, jeg synes det er feil at jeg skal bruke hans bidrag på meg selv, bruker barnetrygden da

Anonymkode: 1d25b...262

Hæ? Da blir det jo ingen reell forskjell for gutten?! 

Anonymkode: f9454...723

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

deg om det.. er man far så følger det forpliktelser

Anonymkode: 1d25b...262

Og det gjør det når man er mor også! Er ikke far som skal stå for deres ferietur, det er din jobb. 

Anonymkode: fdedc...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...