Gå til innhold

Barnehage/ skolestart


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som de åpner opp barnehager og skoler igjen. Hvordan blir dette da? Barn som har hatt to faste venner igjennom denne perioden, så åpnes det og barnet leker med 4-5 i barnehagen/ på skolen. Hva skjer da med de to faste hjemme i gata?

Anonymkode: 46ee9...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå som de åpner opp barnehager og skoler igjen. Hvordan blir dette da? Barn som har hatt to faste venner igjennom denne perioden, så åpnes det og barnet leker med 4-5 i barnehagen/ på skolen. Hva skjer da med de to faste hjemme i gata?

Anonymkode: 46ee9...971

Barnet beholder selvsagt de

Anonymkode: 3f218...9cb

Skrevet

Anbefalingene er at man da IKKE leker med noen andre enn de på skolen /barnehagen. Hvis folk klarer å overholde dette, blir snittepotensialet mye mindre. La oss si at ditt barn får korona. H*n vil da kunne smitte alle i kohorten i bhg/skole pluss de de bor sammen med i  tillegg til de i gata som igjen også smitter kohortene sine og de de bor sammen med. Mattestykket er veldig enkelt. 

Anonymkode: 38af9...e08

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Anbefalingene er at man da IKKE leker med noen andre enn de på skolen /barnehagen. Hvis folk klarer å overholde dette, blir snittepotensialet mye mindre. La oss si at ditt barn får korona. H*n vil da kunne smitte alle i kohorten i bhg/skole pluss de de bor sammen med i  tillegg til de i gata som igjen også smitter kohortene sine og de de bor sammen med. Mattestykket er veldig enkelt. 

Anonymkode: 38af9...e08

Hvor har du denne anbefalingen fra?

Anonymkode: ac22e...be0

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefalingene er at man da IKKE leker med noen andre enn de på skolen /barnehagen. Hvis folk klarer å overholde dette, blir snittepotensialet mye mindre. La oss si at ditt barn får korona. H*n vil da kunne smitte alle i kohorten i bhg/skole pluss de de bor sammen med i  tillegg til de i gata som igjen også smitter kohortene sine og de de bor sammen med. Mattestykket er veldig enkelt. 

Anonymkode: 38af9...e08

Da tror jeg du trenger høreapparat for det var ikke det som ble sagt! De sa at barna kan ha 1-2 lekevenner itellegg til å selvsagt gå på skolen.

Anonymkode: 3f218...9cb

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefalingene er at man da IKKE leker med noen andre enn de på skolen /barnehagen. Hvis folk klarer å overholde dette, blir snittepotensialet mye mindre. La oss si at ditt barn får korona. H*n vil da kunne smitte alle i kohorten i bhg/skole pluss de de bor sammen med i  tillegg til de i gata som igjen også smitter kohortene sine og de de bor sammen med. Mattestykket er veldig enkelt. 

Anonymkode: 38af9...e08

Den anbefalingen har ikke jeg hørt, link til det?

Anonymkode: fbdb6...cef

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du denne anbefalingen fra?

Anonymkode: ac22e...be0

Fra smitteveiederen til barnehagene. 

Screenshot_20200418_120544.jpg

Anonymkode: 38af9...e08

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg du trenger høreapparat for det var ikke det som ble sagt! De sa at barna kan ha 1-2 lekevenner itellegg til å selvsagt gå på skolen.

Anonymkode: 3f218...9cb

Eller du som trenger briller 🙄

Anonymkode: 38af9...e08

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fra smitteveiederen til barnehagene. 

Screenshot_20200418_120544.jpg

Anonymkode: 38af9...e08

En fordel ja,står ingenting om at ungene ikke kan ha 2 lekevennet utenom skolen

 

Anonymkode: 3f218...9cb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fra smitteveiederen til barnehagene. 

Screenshot_20200418_120544.jpg

Anonymkode: 38af9...e08

Den har du tolket fritt ser jeg

Anonymkode: 83da7...bb2

Skrevet

Når det står at det er en fordel, så må det jo være en anbefaling. Ikke lovpålagt, men en anbefaling. Eller anbefalles ikke det som er en fordel? 

Anonymkode: 38af9...e08

Skrevet

Vi har fått beskjed om at de på skolen kun kan leke klassevis. På fritiden får hun være med de 2 venninnene hun har hatt hele tiden. De går uansett i samme klasse 

Anonymkode: f966f...0ec

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det står at det er en fordel, så må det jo være en anbefaling. Ikke lovpålagt, men en anbefaling. Eller anbefalles ikke det som er en fordel? 

Anonymkode: 38af9...e08

Det er forskjell på mange øvrige barn, og ingen barn

Anonymkode: 83da7...bb2

Skrevet

Det står at det er en fordel om de ikke omgås MANGE barn, ingenting om at de ikke kan ha 1-2 lekevenner... 

Anonymkode: fbdb6...cef

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fra smitteveiederen til barnehagene. 

Screenshot_20200418_120544.jpg

Anonymkode: 38af9...e08

Der står det at det er en fordel at barna ikke omgås mange øvrige barn. Og alle nå vet jo at man ikke skal leke med mange.

Anonymkode: 46ee9...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...