Gå til innhold

"Bare" 29 barn smittet i Oslo??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er da ikke noe "bare" med at 29 barn fra 0-9 år er registrert koronasmittet? "Bare" er ikke akkurat betryggende, ingen grunn til å åpne barnehager med det utgangspunktet.

Anonymkode: a606f...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du, egentlig? Er det tallet 29 eller ordet "bare" du har problemer med?

 

Anonymkode: 7fffc...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 100 000 barn i Oslo, er altså 29 smittet. Syns ikke det er skremmende, nei. 

Anonymkode: ef38c...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barn smittes så å si aldri" og "barn er ikke smittebærende" - hvem tror på det? Det er ikke noe "bare" ved 28 barn, det er nok til å spre smitte i en hel by igjen. Og dette er de 28 man vet om.

Anonymkode: a606f...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Barn smittes så å si aldri" og "barn er ikke smittebærende" - hvem tror på det? Det er ikke noe "bare" ved 28 barn, det er nok til å spre smitte i en hel by igjen. Og dette er de 28 man vet om.

Anonymkode: a606f...706

29...

Anonymkode: eea7f...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av 100 000 barn i Oslo, er altså 29 smittet. Syns ikke det er skremmende, nei. 

Anonymkode: ef38c...5d8

Har dei testa 100 000 barn i Oslo? Eller testet kun barn med symptomer og barn som bor sammen med sjuke? For dersom ikkje alle er testa så veit vi vel ikkje antallet. Dei fleste unge og friske blir vel ikkje så sjuke at dei går og tester seg, eller? 

Anonymkode: 99135...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dei testa 100 000 barn i Oslo? Eller testet kun barn med symptomer og barn som bor sammen med sjuke? For dersom ikkje alle er testa så veit vi vel ikkje antallet. Dei fleste unge og friske blir vel ikkje så sjuke at dei går og tester seg, eller? 

Anonymkode: 99135...365

Nei, nettopp. Så hva er da problemet?

 

Anonymkode: 7fffc...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 barn er ikke mye da.

Mitt barn har hatt korona og det gikk veldig bra. De færreste barn blir særlig syke 

Anonymkode: c4cd3...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... barna vil jo bli smittet ?? Og til og med syke.. men de vil i de fleste tilfeller ha et normalt sykdomsforløp. 
 

Hvis dette hadde vært kjempe farlig for barna, hadde vi fått masse artikler om alle barna som ligger på intensiven i Finland og Island ... menneh det gjør det ikke. Fordi Island og Finland har vært «prøvekaniner « allerede...

Er mer redd for paniske folk enn covid 19.. ser jo hva som skjer når folk har panikk i Canada.. hvor pleierne bare forlot beboerne på et sykehjem ..

Anonymkode: bfecf...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bit i en annen by og vet om barn som har hatt corona. Felles for dem alle er at de er smittet av foreldrene sine når de har vært i isolasjon. Alle hadde ingen eller lette symptomer.

Ingen har sagt at barn ikke smittes. De har sagt at de smittes i langt mindre grad.

Anonymkode: c8296...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle bare slutter å mate trollene så forsvinner disse trådene til slutt. 

Anonymkode: 99992...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye, og det er helt normalt at barn er småpjusk med et eller annet virus eller en bakterie i april. Det som teller er at de ikke er kjempesyke eller dør, og slik er det jo ikke. Ingen barn under 9 år har dødd av korona så langt, selv om smittetallet på verdensbasis nå er ganske høyt, i hvert fall når man regner med mørketallene. De som kan dette regner med at det telle tallet på smittede i verden er på rundt 60 millioner, og altså null barn under 9 år som dør. Jeg vil påstå at prognosen for barn er svært god.

Anonymkode: 75105...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så lei jeg er av hysteriske sutrete småbarnsmødre. Håper dere så på Nytt på nytt i går der dere ble latterliggjort. Ta dere en bolle og stol på det ekspertene sier. 

Anonymkode: 7c394...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du at målet var at ingen barn skulle smittes??? Da kan jeg opplyse deg om at det overhodet ikke er noe mål. 

Anonymkode: a1077...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mye, og det er helt normalt at barn er småpjusk med et eller annet virus eller en bakterie i april. Det som teller er at de ikke er kjempesyke eller dør, og slik er det jo ikke. Ingen barn under 9 år har dødd av korona så langt, selv om smittetallet på verdensbasis nå er ganske høyt, i hvert fall når man regner med mørketallene. De som kan dette regner med at det telle tallet på smittede i verden er på rundt 60 millioner, og altså null barn under 9 år som dør. Jeg vil påstå at prognosen for barn er svært god.

Anonymkode: 75105...19b

Det er flere barn under 9 år som er dødd! Les deg opp før du driter deg ut! Ett spedbarn blant annet døde av corona.

Anonymkode: 69579...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så lei jeg er av hysteriske sutrete småbarnsmødre. Håper dere så på Nytt på nytt i går der dere ble latterliggjort. Ta dere en bolle og stol på det ekspertene sier. 

Anonymkode: 7c394...a89

Jeg er ikke en som liker det programmet men ser at denne gangen må jeg visst se likevel! Så lei av hysteriske foreldrene jeg også!

Anonymkode: 69579...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er flere barn under 9 år som er dødd! Les deg opp før du driter deg ut! Ett spedbarn blant annet døde av corona.

Anonymkode: 69579...6c1

Ja, og hvor mange barn under 9 er døde av influensa på samme tid?

Det er jo mange flere!

Og av trafikkulykker?

Igjen, mange flere!

Anonymkode: 99992...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke noe "bare" med at 29 barn fra 0-9 år er registrert koronasmittet? "Bare" er ikke akkurat betryggende, ingen grunn til å åpne barnehager med det utgangspunktet.

Anonymkode: a606f...706

Hvor lenge skal vi låse alle barn inne da`?

Anonymkode: b0625...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og av kreft?

Mange flere! 

Du klare jo tydeligvis ikke å se proporsjonene her. 

Anonymkode: 99992...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mye, og det er helt normalt at barn er småpjusk med et eller annet virus eller en bakterie i april. Det som teller er at de ikke er kjempesyke eller dør, og slik er det jo ikke. Ingen barn under 9 år har dødd av korona så langt, selv om smittetallet på verdensbasis nå er ganske høyt, i hvert fall når man regner med mørketallene. De som kan dette regner med at det telle tallet på smittede i verden er på rundt 60 millioner, og altså null barn under 9 år som dør. Jeg vil påstå at prognosen for barn er svært god.

Anonymkode: 75105...19b

Det stemmer ikke da

Anonymkode: b0625...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er flere barn under 9 år som er dødd! Les deg opp før du driter deg ut! Ett spedbarn blant annet døde av corona.

Anonymkode: 69579...6c1

Vis meg tallene på hvor mange det er da? Og hvor mange av de som ikke var alvorlig syke i utgangspunktet? Og hvor mange av dem bor i Norden? Der skoler og barnehager er åpne i Finland, Sverige og på Island. Ingen barn er døde i disse landene. 
 

Hvor mange barn dør av influensa til sammenligning? Gir du barna dine influensavaksine? Jeg tipper nei, og da er du jo vilt uansvarlig som lar barnet ditt gå fritt rundt når det KAN få influensa!?
 

Folk mister fullstendig evnen til å se ting i sammenheng når det gjelder denne coronaen. Jeg er helt sjokkert over hvor mange mennesker i dette landet som krisemaksimerer så til de grader. 

Anonymkode: 7c394...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vis meg tallene på hvor mange det er da? Og hvor mange av de som ikke var alvorlig syke i utgangspunktet? Og hvor mange av dem bor i Norden? Der skoler og barnehager er åpne i Finland, Sverige og på Island. Ingen barn er døde i disse landene. 
 

Hvor mange barn dør av influensa til sammenligning? Gir du barna dine influensavaksine? Jeg tipper nei, og da er du jo vilt uansvarlig som lar barnet ditt gå fritt rundt når det KAN få influensa!?
 

Folk mister fullstendig evnen til å se ting i sammenheng når det gjelder denne coronaen. Jeg er helt sjokkert over hvor mange mennesker i dette landet som krisemaksimerer så til de grader. 

Anonymkode: 7c394...a89

I Sverige og Danmark har barn død av Corona, det fortalte Anders Tegnell (folkehelsemyndighetene i Sverige) i pressekonferansen den 14 April. Han sa at Sverige hadde hatt dødsfall blant barn men ikke prosentmessig noe mer enn andre land. Så det betyr jo at barn har død i Sverige. 

Det med at ingen barn under 9 år har død er utdatert informasjon fra slutten av februar. Skjønner ikke helt hvorfor folk enda tror det da det har vært flere saker i media der barn har død samt statistikken viser at dødeligheten blant barn 0-9 år er på 0.2% i enkelte land, av de som har fått påvist Corona.

Det er enda ikke mye statistikk ute da den ikke er helt oppdatert på alder men den som til nå ligger ute viser at det også dør barn av Corona.

Anonymkode: e514a...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Sverige og Danmark har barn død av Corona, det fortalte Anders Tegnell (folkehelsemyndighetene i Sverige) i pressekonferansen den 14 April. Han sa at Sverige hadde hatt dødsfall blant barn men ikke prosentmessig noe mer enn andre land. Så det betyr jo at barn har død i Sverige. 

Det med at ingen barn under 9 år har død er utdatert informasjon fra slutten av februar. Skjønner ikke helt hvorfor folk enda tror det da det har vært flere saker i media der barn har død samt statistikken viser at dødeligheten blant barn 0-9 år er på 0.2% i enkelte land, av de som har fått påvist Corona.

Det er enda ikke mye statistikk ute da den ikke er helt oppdatert på alder men den som til nå ligger ute viser at det også dør barn av Corona.

Anonymkode: e514a...2e6

Dør AV konrona eller dør MED korona? 

Anonymkode: c4cd3...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...