Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Noen som har opplevd det, eller at det ikke steg normalt? Anonymkode: b5eae...f45
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Har opplevt MA ro ganger og da steg HCG ikke normalt. (Men alt ellers føltes som en normal graviditet). Anonymkode: b7555...35b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Jeg hadde normal stigning når jeg var i uke 7/8, fikk konstatert MA i uke 9 da hadde den stoppet å utvikle seg i uke 6 Anonymkode: 69d84...4e5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde normal stigning når jeg var i uke 7/8, fikk konstatert MA i uke 9 da hadde den stoppet å utvikle seg i uke 6 Anonymkode: 69d84...4e5 Målte du med blodprøve minimum to ganger i uke 7/8? Kan fosteret ha minket i størrelse etter død, at det egentlig var liv da blodprøvene ble tatt? En gang jeg hadde en sen MA i uke 23, så fikk vi ikke startet fødselen før en uke senere. Da hadde han blitt mindre i mellomtiden, tilsvarende uke 16. Gynekologen sa det var vanlig, men jeg vet ikke om det er sånn tidlig i svangerskapet også. Det kunne i alle fall være en forklaring. Hi Anonymkode: b5eae...f45
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 Jepp.. Steg normalt begge gangene her. Anonymkode: 89a7b...0f3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jepp.. Steg normalt begge gangene her. Anonymkode: 89a7b...0f3 Husker du hvilke uker, og sjekket du ved å ta blodprøver? Anonymkode: b5eae...f45
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Husker du hvilke uker, og sjekket du ved å ta blodprøver? Anonymkode: b5eae...f45 Tok flere hcg-målinger første gangen, da jeg hadde hatt en SA bare 1 mnd før. Var på TUL litt over uke 11 og fosteret hadde vært dødt siden ca uke 6, men hcg var altså alle gangene innenfor referanseområdet. Denne gangen var jeg på TUL da jeg var 7+5 og fosteret hadde sluttet å utvikle seg litt over uke 6. Målte hcg samme dag som var innenfor ref-området (dette var på en fredag). Ble bedt om å ta ny blodprøve på mandag og den hadde steget mye. Gyn ringte samme dag og ba meg komme for å ta ny ul. De var flere gynekologer som kikket og de var alle enige om MA. I mitt tilfelle har ikke kroppen skjønt at fosteret har vært dødt noen av gangene, og hcg har derfor fortsatt å stige som normalt. Med andre ord så kan man altså ikke stole på hcg. Anonymkode: 89a7b...0f3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Målte du med blodprøve minimum to ganger i uke 7/8? Kan fosteret ha minket i størrelse etter død, at det egentlig var liv da blodprøvene ble tatt? En gang jeg hadde en sen MA i uke 23, så fikk vi ikke startet fødselen før en uke senere. Da hadde han blitt mindre i mellomtiden, tilsvarende uke 16. Gynekologen sa det var vanlig, men jeg vet ikke om det er sånn tidlig i svangerskapet også. Det kunne i alle fall være en forklaring. Hi Anonymkode: b5eae...f45 De målte hCG med 2 dagers mellomrom og så på stigningen. Fosteranlegget hadde sluttet å vokse og hjertet slo ikke, men morkaken hadde fortsatt og derfor normal økning Anonymkode: 69d84...4e5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tok flere hcg-målinger første gangen, da jeg hadde hatt en SA bare 1 mnd før. Var på TUL litt over uke 11 og fosteret hadde vært dødt siden ca uke 6, men hcg var altså alle gangene innenfor referanseområdet. Denne gangen var jeg på TUL da jeg var 7+5 og fosteret hadde sluttet å utvikle seg litt over uke 6. Målte hcg samme dag som var innenfor ref-området (dette var på en fredag). Ble bedt om å ta ny blodprøve på mandag og den hadde steget mye. Gyn ringte samme dag og ba meg komme for å ta ny ul. De var flere gynekologer som kikket og de var alle enige om MA. I mitt tilfelle har ikke kroppen skjønt at fosteret har vært dødt noen av gangene, og hcg har derfor fortsatt å stige som normalt. Med andre ord så kan man altså ikke stole på hcg. Anonymkode: 89a7b...0f3 Huff 🙁 Nei, da blir jeg vel nødt til å ta en ul. Hater de ul-ene, der de leter og leter uten å si noe noe før de til slutt legger hodet på skakke og sier «jeg er lei for det» mens de holder hånden på leggen min. Anonymkode: b5eae...f45
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: De målte hCG med 2 dagers mellomrom og så på stigningen. Fosteranlegget hadde sluttet å vokse og hjertet slo ikke, men morkaken hadde fortsatt og derfor normal økning Anonymkode: 69d84...4e5 Skjønner. Takk for svar. Anonymkode: b5eae...f45
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff 🙁 Nei, da blir jeg vel nødt til å ta en ul. Hater de ul-ene, der de leter og leter uten å si noe noe før de til slutt legger hodet på skakke og sier «jeg er lei for det» mens de holder hånden på leggen min. Anonymkode: b5eae...f45 Det er grusomt😢 Har du mistet mange ganger? Og hvor langt er du på vei nå? Anonymkode: 89a7b...0f3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er grusomt😢 Har du mistet mange ganger? Og hvor langt er du på vei nå? Anonymkode: 89a7b...0f3 Hvis den dårlige følelsen min stemmer, blir dette MA nr 6. Men ikke på rad, jeg har heldigvis barn. Og denne gangen er jeg bare 6+2, de andre gangene skjedde det rundt uke 11-14 + senaborten. Så det er da alltids noe, hvis jeg skal tvinge meg til å se noe positivt i det. Kanskje jeg kan slippe utskrapning og bare ta tabletter, har forstått det sånn at man kan det når det skjer tidlig. Anonymkode: b5eae...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå