Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Dere som har pemisjon eller permittert og lignende. Hvor mye er Ok å sende i barnehagen tenker dere ? Hva er Ok ? Anonymkode: a0e9f...00c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Å ikke sende er ok. Barnehagen trenger så FÅ BARN som mulig i denne tiden vi er i nå, for å gjøre det lettere for dem bør de som kan ha barna hjemme ha dem hjemme en stund til... Anonymkode: 34095...c17
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Tenkte for litt lek. Hjemme med baby og det er ikke så lett Anonymkode: a0e9f...00c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenkte for litt lek. Hjemme med baby og det er ikke så lett Anonymkode: a0e9f...00c Kanskje viktigere å tenke på de ansatte i bhg som kanskje kan bli smitta og veldig syke. Det er mye å gjøre for dem nå. Barnet ditt klarer å vente i noen uker til... Anonymkode: 34095...c17
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 Bruker barnehagen to dager i uka. Jobber en dag på jobb og en dag hjemme. Synes det er IDIOTISK å påstå at man skal holde de hjemme om man selv er hjemme. Ja, man skal selvsagt gi de kortere dager og bidra med noen dager, men å holde de hjemme 100% er som jeg sa bak mål å si. Synes dere som driver å påfører barnehageskam kan passe deres egne saker. Anonymkode: 2941a...3fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje viktigere å tenke på de ansatte i bhg som kanskje kan bli smitta og veldig syke. Det er mye å gjøre for dem nå. Barnet ditt klarer å vente i noen uker til... Anonymkode: 34095...c17 Men du klarer ikke la vær å påføre folk skam? Folk som deg burde fratas tilgang til nett. Får seriøst lyst til å gi folk som deg er klask i trynet. Barnehagene åpner på mandag, ja vi må tilpasse oss og bidra. Men fint du holder dine hjemme da. Folk som deg er slitsomme å ha noe med å gjøre. Anonymkode: 2941a...3fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 Jeg syns vi skal hjelpe til ! Men jeg tenkte 3 dager 10-14 må være Ok!? Anonymkode: a0e9f...00c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker barnehagen to dager i uka. Jobber en dag på jobb og en dag hjemme. Synes det er IDIOTISK å påstå at man skal holde de hjemme om man selv er hjemme. Ja, man skal selvsagt gi de kortere dager og bidra med noen dager, men å holde de hjemme 100% er som jeg sa bak mål å si. Synes dere som driver å påfører barnehageskam kan passe deres egne saker. Anonymkode: 2941a...3fd Syns det er større skam i å ikke være med i den nasjonale dugnaden og sende barnet i barnehage når du bare dasser hjemme likevel. Kan love deg at sånne som deg snakkes om blant de ansatte. Anonymkode: e5fca...fca
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 De vil jo ha alle barna tilbake ! Anonymkode: a0e9f...00c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 Jeg er sykemeldt og barna skal være i barnehagen hver dag. Dersom antall smittede i området her stiger, nå er det under 5 og ingen nye tilfeller siden før påsken, kommer jeg til å holde de hjemme. Anonymkode: eefbf...b2c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: De vil jo ha alle barna tilbake ! Anonymkode: a0e9f...00c Nei de vil ikke det. Iallfall ikke i en oppstart. Men dere som ønsker å bli kvitt ungene selv om dere er hjemme prøver kanskje å lure dere selv med det. Anonymkode: e5fca...fca
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei de vil ikke det. Iallfall ikke i en oppstart. Men dere som ønsker å bli kvitt ungene selv om dere er hjemme prøver kanskje å lure dere selv med det. Anonymkode: e5fca...fca Jeg lurer ikke meg selv med noe. Barnehagen har åpna, vi leverer barna rundt 9 og henter før 15. Så unngår vi at jeg blir dårligere og mannen får gjort jobben sin, som er høyst samfunnskritisk og som kommer til å bli enda viktigere i tiden fremover! Stiger smittetallet her, blir det tatt en ny vurdering. Anonymkode: eefbf...b2c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det er større skam i å ikke være med i den nasjonale dugnaden og sende barnet i barnehage når du bare dasser hjemme likevel. Kan love deg at sånne som deg snakkes om blant de ansatte. Anonymkode: e5fca...fca Vær stille du nå. Din mening er verdiløs. Anonymkode: 2941a...3fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 Jeg jobber med småbarna i bhg og kjenner takknemlighet overfor de som holder barna hjemme i denne tiden (dersom man er hjemme og har mulighet selvsagt). Grunnen til dette er at jo færre som møtes jo større mulighet er det for at vi ansatte blir syke, selv om kanskje barne har milde symptomer. Ikke noe vondt ment og jeg trives veldig godt med fulle barnegrupper ellers, men er redd for å bli syk nå. Anonymkode: 82aa7...fff
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 Hvis de som har mulighet til å ha barna hjemme, gjør det, så blir det bedre tilbud til de som må ha barnehageplass. Anonymkode: a4cb4...7d5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 Vi må bidra. Ei på barselgruppa mi sier hu vil levere 8-16. For det kan dem. Syns det blir veldig feil. Men ungene har jo godt av å leke litt Anonymkode: a0e9f...00c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #17 Skrevet 17. april 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns vi skal hjelpe til ! Men jeg tenkte 3 dager 10-14 må være Ok!? Anonymkode: a0e9f...00c Dette tenker vi og. Jeg må tilbake til skolen og mannen har hjemmekontor, med mye møter tre av dagene i uka. Disse tre dagene kommer vi til å bruke bhg, men vi sender ikke før uka skolen starter. Da får bhg litt over ei uke å jobbe inn nye rutiner med færre barn tilstede. Vi merker også at jenta vår trenger å sosialiseres. De gangene hun møter andre mennesker (på avstand) er hun så harmonisk og fin, men hjemme snur humøret opp og ned. Anonymkode: e4803...e5c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #18 Skrevet 17. april 2020 Syns dere er fornuftige 👍 blir mer og mer sjokka over hu på barselgruppa. Men mulig de sliter da Anonymkode: a0e9f...00c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #19 Skrevet 17. april 2020 Den første uken må jeg ha hjemmeskole med 2. og 4.-klassingen, så da blir barnehagebarna selvfølgelig hjemme (får ikke jobbet på dagtid uansett). Når skolen åpner kommer vi til å sende i bhg mens skolebarna er på skolen. Da får vi jobbet uforstyrret, og kan være effektive slik at vi får ettermiddager og helger sammen, og slipper å jobbe så lenge utover nettene. Anonymkode: 4bc17...dc5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #20 Skrevet 17. april 2020 Vårt barn kunne i utgangspunkt aldri gått i barnehage da mannen min og jeg jobber motsatt og en av oss er alltid hjemme. Vi mener allikevel at det er viktig for barns utvikling å gå i barnehage. Her læres sosiale spilleregler osv på en annen måte enn ved fritidsaktiviter og på lekeplassen. Vi sender med god samvittighet i barnehagen på mandag. Vi bor en plass der det ikke er jevnaldrende i nærheten. Barnet vårt savner å leke med andre barn. Myndighetene mener at nå skal denne gruppen tilbake. Anonymkode: bc54a...3b0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #21 Skrevet 17. april 2020 Selvsagt ikke i det hele tatt. Bhg er en løsning på et problem, ikke et mål eller gode i seg selv. Anonymkode: ae2d2...0ea
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #22 Skrevet 17. april 2020 Send i barnehagen med god samvittighet. Anonymkode: 7c8fc...633
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #23 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vær stille du nå. Din mening er verdiløs. Anonymkode: 2941a...3fd Spørs det. Jobber i den største barnehagen her med over 50 ansatte. Alle som en mener det samme. Anonymkode: e5fca...fca
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #24 Skrevet 17. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spørs det. Jobber i den største barnehagen her med over 50 ansatte. Alle som en mener det samme. Anonymkode: e5fca...fca Vel. Da har dere kanskje feil jobb. Som jeg sa, mitt barn skal i barnehagen når jeg jobber. Eller mener du jeg skal holde barnet hjemme og ikke få jobbet? Anonymkode: 2941a...3fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #25 Skrevet 17. april 2020 Her skal barna i barnehagen fra 08.30-14.00, slik at jeg får fulgt opp og undervist elevene mine enda bedre enn det jeg har hatt mulighet til til nå. Anonymkode: 7002f...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå