Gå til innhold

vet ikke hvordan jeg skal overleve :,(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

i går fikk jeg en veldig kjedelig beskjed, var hos fastlegen, og hun sa at jeg måtte regne med og være hjemme resten av året, fy fader jeg gruer meg...

eneste jeg er glad for, er at barnet kan gå på skolen. barnet har astma, men er velkontrollert, og da kan barnet gå på skolen, tror det blir bra for han :)

og de skal ta ekstra hensyn til de som har familie i risikoguppen.

Noen gode tips hva jeg kan finne på? jeg trener og går turer hver dag , men hadde vert fint med noen annet også

Anonymkode: db0eb...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en hobby? Strikke, male, ta naturbilder, lage mat? 

Anonymkode: 9c995...008

Skrevet

Da hadde jeg tatt et nettkurs, lært meg et språk, noe som kunne gitt meg struktur på dagene. Masse fine online kurs, søk på mooc! 

Anonymkode: 3f4fd...816

Skrevet

For en tøff beskjed å få! Klem til deg. Men veldig bra at barnet kan gå på skolen, det er nok bra for dere begge. 

Jeg tenker også at du bør finne deg en hobby som du kan fokusere på. Eller hva med å studere litt? Ta opp fag via nett? 

Og så må du prøve å holde kontakt med familie og venner via FaceTime e.l. 

Lykke til 💐

Anonymkode: f2529...fb1

Skrevet

Lignende som du opplever nå opplever folk som blir syke og faller ut av arbeidslivet stadig. Det som er positivt for deg, Hi, det er at du vet det er midlertidig.

Som andre har skrevet, du må bare finne ting å gjøre som du kan like. Det er utrolig viktig å bare akseptere at situasjonen er som den er, og ikke kaste bort energi på å endre noe du ikke kan endre. Da vil du frigjøre energi til å fokusere mer positivt på det du kan gjøre og kan endre :)

Og så er det viktig å holde på en del rutiner og døgnrytme. Kosthold og bevegelse er kjempeviktig også for psyken.

Du kommer deg gjennom dette, og kanskje vil du til og med ta med deg positive erfaringer ut av det, nye hobbyer eller nye interesser, ny kunnskap. Gjør det beste ut av det :)

Anonymkode: 6c718...18a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

i går fikk jeg en veldig kjedelig beskjed, var hos fastlegen, og hun sa at jeg måtte regne med og være hjemme resten av året, fy fader jeg gruer meg...

eneste jeg er glad for, er at barnet kan gå på skolen. barnet har astma, men er velkontrollert, og da kan barnet gå på skolen, tror det blir bra for han :)

og de skal ta ekstra hensyn til de som har familie i risikoguppen.

Noen gode tips hva jeg kan finne på? jeg trener og går turer hver dag , men hadde vert fint med noen annet også

Skjønner ikke helt hva overskriften har med dette å gjøre, å hva problemet er... 

Anonymkode: f3d1a...a49

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt hva overskriften har med dette å gjøre, å hva problemet er... 

Du klarer ikke tenke deg det? At det å bli isolert fra samfunnet er tøft? 

Skrevet

Finn deg en hobby. Begynn å male/tegne, legg store pusslespill, lær deg et nytt språk eller noe annet som fenger deg.

Anonymkode: c0b73...b30

Skrevet

Skaff deg noen hobbyer og lag deg en fast rutine på ting mens barnet er på skolen. 
Jeg hadde benyttet meg av anledningen til å lære meg russisk. Jeg kommer aldri til å få bruk for det, men akkurat det er jeg litt nyskjerrig på. Lære å lese eller skrive riktig er ikke viktig for meg, men forståhva som blir sagt når noen prater det ville jeg lært meg. Egentlig veldig nyskjerrig på hva endel innvandrere også sier, nyskjerrig om de baksnakker meg på bussen osv. Så arabisk eller noe slikt hadde vært gøy. Hadde jeg hatt den tiden så hadde jeg kunnet lage meg en fast rutine på å bruke en time eller to hver dag til å ta ett nettkurs. Det hadde gitt meg struktur på dagen, gitt hjernen litt trim og jeg kunne fått stilnet min nyskerrighet. (Jeg er elendig i engelsk, så språk er ikke min sterke side. Jeg skjønner engelsk, men prate det eller skrive det er jeg helt tragisk på) 

Jeg har mange hobbyer, slik at jeg har mye å finne på om jeg har tiden til det. Det er ett tiltak å sette i gang i hverdagens kjas og mas, så jeg hadde nok brukt litt tid på å se igjennom hva jeg har hjemme og på den måten hadde jeg nok funnet ut hva jeg ville ta opp igjen. Jeg merker at tiden og lysta til slikt har forsvunnet litt etter jeg fikk barn. Ikke like gøy å starte på noe når jeg vet en unge kommer til å mase om noe snart, det må avbrytes pga forballtrening, middag som må lages slik at vi rekker ditten og datten. Da er det enklere å sette seg ned med netflix istede. Strikking har jeg begynt med de siste åra. Det kan jeg ta med meg mange steder, kan gjøres på mange ulike steder uten at det blir noe styr. Puzzlespillet som nå ligger på stuebordet kan jeg ikke ta med meg ut, ta med mens jeg venter på fortballtreningen skal bli ferdig osv. Så det er greit å ha litt ulike ting slik at noe må gjøres hjemme og noe kan jeg ta med meg. 

Har du noe som bør pusses opp osv kan det være en anledning til å gjøre dette. Prosjekter i hagen. Kunne det være noe å utvidede reportoaret deres på kjøkkenet er dette en gyllen mulighet. 

Anonymkode: ea8db...220

Skrevet

Ta ei uke eller to av gangen. Ikke tenk så langt fram som et helt år, det kan ta kverken på noen og enhver. Kanskje du kan bli noens telefonvenn? Strikke tepper og luer for Amandaprosjektet? Skjerf til  den greia med orange skjerf som jeg ikke husker hva heter? Da gjør du noe som er hyggelig og som er flott for noen andre enn deg selv i tillegg. 

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer ikke tenke deg det? At det å bli isolert fra samfunnet er tøft? 

Hun dør jo ikke av det, klart hun overlever. Hun er bare dramatisk. 

Skrevet

Tusen takk for alle dere som gidder og svare hyggelig :)

her var det masse fine tips :) og ta opp fag var faktisk ikke dumt da jeg strøk på noen fag.

male og tegne er jeg virkelig ikke god til, men prøve og lære meg og strikke hadde vert fint :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her var det masse fine tips :) og ta opp fag var faktisk ikke dumt da jeg strøk på noen fag.

male og tegne er jeg virkelig ikke god til, men prøve og lære meg og strikke hadde vert fint :)

Hei! 
Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Jeg har allerede vært hjemme et år på AAP, og har nettopp fått innvilget et år til.

Jeg kjenner det er viktig å holde litt struktur i hverdagen. Stå opp til samme tid, faste måltider osv. Jeg går en stor eller liten tur nesten hver dag, -alt etter som hvordan formen min er. Jeg leser masse bøker, -også faglitteratur. Akkurat nå leser jeg kunsthistorie (på engelsk). Både fordi jeg synes det er spennende, og for å holde språket ved like. Senere har jeg planer om å frisk opp fransken min, som jeg ikke har snakket siden videregående. 😉

Min hobbyfavoritt for tiden er perler. Du vet sånne Hama-perler, sant? De vanlige er midi, men de finnes også i mini. Da bruker jeg pinsett, og lager store og detaljerte bilder. Jeg elsker det! ❤️ Fin måte å tømme hodet på, -blir nesten som mindfullness. Anbefales! Du finner masse inspirasjon på Instagram og Pinterest. 
Ønsker deg alt godt! 🤗

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det viktigste er at du finner noe som er for deg, så om det er å lære deg å strikke så er jo det supert :)

Anonymkode: c0b73...b30

Skrevet

Finn deg en jobb du kan gjøre hjemmefra, selv om den er dårlig betalt.

Anonymkode: b83ba...5cd

Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

ja kanskje jeg skal begynne og selge keto kaffe :) perler hørtes gøy ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...