Gå til innhold

Hjemme med baby og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med baby. Nå skal 2 åringen til barnehagen. Sa at han kommer i barnehagen 8-16 fra mandag og hver dag. Føler de ble litt sure på meg. Eller er jeg bare overfølsom? hva gjør dere andre ?

Anonymkode: 322fe...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll

Anonymkode: ef7f7...7c7

Skrevet

Hva mener du ? Så jeg er overfølsom ? 

Skrevet

De har åpent 8-16 da. Litt kortere enn vanlig 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hjemme med baby. Nå skal 2 åringen til barnehagen. Sa at han kommer i barnehagen 8-16 fra mandag og hver dag. Føler de ble litt sure på meg. Eller er jeg bare overfølsom? hva gjør dere andre ?

Jeg er i samme situasjon, har en nyfødt, en i barnehagen og et skolebarn. For min del kunne gjerne barnehagebarnet blitt hjemme, men hun TRENGER å se andre barn. Går helt på veggen. Jeg anser det dermed som viktig for hennes psykiske helse å dra i barnehagen. At noen blir sure eller tenker at jeg er lat får være deres problem. 

Anonymkode: 53320...7dc

Skrevet

Ville kanskje hatt litt kortere dager i barnehagen da,når du har mulighet til det.  9 til 15 eller noe sånt..

Anonymkode: 0d9dc...71e

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt.

Admin

Skrevet

Tenker du troller - men hvis ikke, hva er grunnen til at han må være 8-16? Går det virkelig ikke an å ha kortere dager??

Anonymkode: 64769...eed

Skrevet

Hadde aldri 3 åringen min lenger enn 9.30-15 i bhg da jeg var i permisjon. Synes det var godt å kunne ta det rolig fra morgenen av. Spise frokost sammen.

Anonymkode: 162a8...d33

Skrevet

Syns det er lettere om far leverer og henter gutten, så slipper jeg og lillesøster stresse med det. Han skal ha hjemmekontor 8-16, da kan han levere før og hente etter. Jeg har jo permisjon for å kose meg med babyen og hvile meg. Da får jeg masse energi til storebror på ettermiddagen. 

Skrevet

Hvis du lar han ha full dag fordi han skal få leke med andre, kan jeg fortelle at det kun er lek med de ande barna i gruppen hans. Det er også veldig begrenset med leker, da det meste er tatt vekk pga all vasking som er pålagt. Det kommer til å bli ganske kjedelig for barna. Det er begrenset hvor mye de ansatte kan stimulere og aktivisere barna i gruppen sin med begrensede ressurser. Hvis de andre barna i gruppen hans blir hentet tidligere, så blir han etter hvert alene uten andre barn å leke med. Mener ikke at du skal ha han hjemme, men det holder fint med at han er der fra 9-15 maks. 

Anonymkode: 9dbfd...c29

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du lar han ha full dag fordi han skal få leke med andre, kan jeg fortelle at det kun er lek med de ande barna i gruppen hans. Det er også veldig begrenset med leker, da det meste er tatt vekk pga all vasking som er pålagt. Det kommer til å bli ganske kjedelig for barna. Det er begrenset hvor mye de ansatte kan stimulere og aktivisere barna i gruppen sin med begrensede ressurser. Hvis de andre barna i gruppen hans blir hentet tidligere, så blir han etter hvert alene uten andre barn å leke med. Mener ikke at du skal ha han hjemme, men det holder fint med at han er der fra 9-15 maks. 

Å herregud snakk om å være negativ! Jeg har full tillit til at de ansatte i sønnen min bhg er oppgående nok til gjøre dagene gøy for barna. Sånne som deg skulle aldri ha jobbet i bhg!!

Anonymkode: f33e4...3a6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud snakk om å være negativ! Jeg har full tillit til at de ansatte i sønnen min bhg er oppgående nok til gjøre dagene gøy for barna. Sånne som deg skulle aldri ha jobbet i bhg!!

Ja, ikke kom her med noe realitetsorientering, det vil vi ikke ha noe av...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke kom her med noe realitetsorientering, det vil vi ikke ha noe av...

Ikke alle som jobber i bhg er like lat og negativ for deg heldigvis!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle som jobber i bhg er like lat og negativ for deg heldigvis!

Traff en nerve skjønner jeg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ikke i bhg, og er heller ikke negativ, men realistisk. Vi har fått bilder fra avdelingen til barna mine, fordi vi ikke får lov til å komme inn, og må vite hva som vil møte barna våre. Vi har også fått god informasjon fra barnehagen om hvordan uken vil se ut. Jeg tviler ikke på at de ansatte vil klare å aktivisere barna. De er kjempeflinke! Men jeg klarer og å tenke selv, og skjønner at dette vil bli rart og annerledes for barna. 

Det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor i all verden man har behov for å sende barnet sitt i barnehagen fra 8-16, når man selv er hjemme med en baby??? Det holder da med 9-15, hvis det kan hjelpe de som jobber med å opprettholde alle restriksjoner de har fått? Det var dette med å tenke litt på andre. Er ikke dette en felles dugnad? 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt. I vår barnehage har de omtrent ikke leker til vanlig heller, de ansatte sliter på ingen måte med å stimulere barna. De leser, de eksperimenterer, de «tryller», de spiller teater, og de er masse ute. Det kommer de til å være fremover nå også. 
For noen rævva barnehager dere har barna deres i, hvis det er «begrenset hvor mye de ansatte kan stimulere barna med begrensede ressurser». Da håper jeg dette kan tvinge frem mer kreative ansatte i deres barnehager. 
Jeg har full tiltro til de dyktige ansatte i vår barnehage. 

Anonymkode: 53320...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...