Gå til innhold

Studenter som bor hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som skal begynne på NTNU til høsten. Han bor hjemme..Får han stipend da eller lån? 

Hvor mange av dere betaler utdanning for barna så dem slipper lån? 

Anonymkode: c2e0c...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg husker reglene riktig, så får han penger fra lånekassen, men alt vil da være lån. 

Anonymkode: fe76b...792

Skrevet

Er det kommet svar på skolesøknadene allerede? Så flott. Jeg har også en gutt som har søkt på NTNU, da må jeg be han sjekke om han er kommet inn😊

Anonymkode: 6707e...190

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det kommet svar på skolesøknadene allerede? Så flott. Jeg har også en gutt som har søkt på NTNU, da må jeg be han sjekke om han er kommet inn😊

Nei, det er ikke klart enda. Noen har gode karakterer og søker på linjer uten for høyt snitt. Da vet de at de kommer inn. 

Til HI - hvis din sønn skal studere på Gløshaugen er det bare å glede seg. Jeg hadde 5 fantastiske år i Trondheim. 

Jeg kommer til å anbefale mine barn å ikke bo hjemme i studietiden og helst flytte til en annen by enn hjembyen. Jeg kommer ikke til å betale utdanningen deres, men vil nok stikke til den ekstra om det kniper.

Anonymkode: f45bf...b02

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke klart enda. Noen har gode karakterer og søker på linjer uten for høyt snitt. Da vet de at de kommer inn. 

Til HI - hvis din sønn skal studere på Gløshaugen er det bare å glede seg. Jeg hadde 5 fantastiske år i Trondheim. 

Jeg kommer til å anbefale mine barn å ikke bo hjemme i studietiden og helst flytte til en annen by enn hjembyen. Jeg kommer ikke til å betale utdanningen deres, men vil nok stikke til den ekstra om det kniper.

Anonymkode: f45bf...b02

Hvor er det anbefalt å bo i Trondheim? Har du studentbolig å anbefale?

Skrevet

Jeg har sagt at ungene får gratis kost og losji så lenge de går på skolen, men ellers forsørger jeg ikke voksne barn 

Han som bor hjemme nå jobber og sparer til bolig samtidig som han studerer. 

Jeg vil gjerne hjelpe barna litt, stikke til de litt penger til en jakke, fylle kjøleskapet deres av og til, ta de med på en hyttetur hvor jeg spanderer overnatting og heiskort, slike ting, men ikke fast forsørging. 

Anonymkode: f2976...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...