Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Ja, jeg blir sikkert halshugget nå. Men etter mange år med konflikter med både min eks og eksen til samboeren, er jeg helt på felgen. Ekser som ikke bryr seg om behovet til barna, men skal på død og liv ha dem på samvær. Og da mener jeg at vi merker en stor endring i væremåte på barna hver gang de har vært på samvær. Jeg får vondt i magen når noen av de ringer. Eller sender melding. Man kan bare ikke bli enige med dem. Uansett om man står på krava, eller lar dem bestemme hvordan ting skal gjøres blir det konflikter eller barnas behov blir ikke imøtekommet. Nye partnere som blander seg inn, ringer oss eller møter opp på døra for å krangle. Ene er lystløyner. Lyver foran barna, og får barna til å lyve for oss. Og nei, det er ikke nok til at bv gjør noe. Er så sliten av dette. Går så på psyken. Og nei, barna blir ikke innblandet av oss. Men pga en eks, må vi forklare og forsvare oss ovenfor barna. Før sa vi ikke no. Og barna trodde at alt de sa om ting og om oss var sant. Så vi sliter med tillitt. At barna stiler på oss. Vi har aldri løyet, eller snakket stygt om de andre. Bare forklart og forsvart. Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Jeg tror livet hadde vært lettere for en del om de var litt mer kresne før de fikk barn slik at man ikke måtte forholde seg til ekser hele livet om man ikke ville. For min del er eksene er berikelse, de minner meg på at det har vært et annet liv før, og de minner meg på at jeg er glad de er ekser og at det er helt ok. Jeg har heldigvis ikke barn med dem. Anonymkode: 9b581...ef8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Livet hadde helt klart vært enklere uten lappeteppefamilier... Er skilsmissebarn selv, og både mamma og pappa giftet seg på nytt med partnere som hadde barn fra før, i tillegg fikk pappa et barn med sin nye kone (som hadde barn med to forskjellige menn fra før). Aldri verden om jeg vil kjøre barna mine i den samme kverna om jeg kan la være, så jeg var nærmere 30 år da jeg fikk barn og har vært sammen med pappaen deres hele oppveksten deres (de er fra 11 til 18 år nå). Skulle det bli slutt med pappaen ville jeg vært alene til barna flyttet ut, ville aldri utsatt de for steforeldre, stesøsken, evt halvsøsken osv. Jeg vet at livet ikke alltid blir som planlagt, og at ting kan skje som gjør at man ender opp i en lappeteppefamilie, så jeg dømmer ingen, men jeg ville aldri verden gjort det selv. Anonymkode: 90d7a...897
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Men har dere begge fått barn med sånne idioter? Var dere overhode ikke forberedt? Anonymkode: fc907...624
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men har dere begge fått barn med sånne idioter? Var dere overhode ikke forberedt? Anonymkode: fc907...624 Jeg kan bare snakke for meg når det kommer til idiot eks. Nei, var ikke forberedt. Var sammen i nesten 10 år. Han var utro da jeg var gravid med nr 2. Stakk på dagen da jeg fant det ut. De er fortsatt sammen etter 8 år. Det var etter bruddet jeg fant ut hvilken mann jeg har vært sammen med. Vi snakket totalt sjokk for både min familie, hans familie og havs venner. Ingen har visst om noe. Økonomisk utro også. Var dessverre for sent med 2 unger da. Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan bare snakke for meg når det kommer til idiot eks. Nei, var ikke forberedt. Var sammen i nesten 10 år. Han var utro da jeg var gravid med nr 2. Stakk på dagen da jeg fant det ut. De er fortsatt sammen etter 8 år. Det var etter bruddet jeg fant ut hvilken mann jeg har vært sammen med. Vi snakket totalt sjokk for både min familie, hans familie og havs venner. Ingen har visst om noe. Økonomisk utro også. Var dessverre for sent med 2 unger da. Anonymkode: ac572...690 Det høres bare så utrolig ut at folk som fremstår som greie nok å få barn med viser seg å være helt ubrukelige. Men for all del. Plutselig sitter jeg der med en dust eks selv 😱 Anonymkode: fc907...624
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det høres bare så utrolig ut at folk som fremstår som greie nok å få barn med viser seg å være helt ubrukelige. Men for all del. Plutselig sitter jeg der med en dust eks selv 😱 Anonymkode: fc907...624 Jeg vet. Man skulle tro man kjente den man var sammen med. Men her er det ingen som har visst om noe. Altså en og annen ting. Små ting man ikke tar sånn på. Men ingen visste om de store og avgjørende tingene. Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror livet hadde vært lettere for en del om de var litt mer kresne før de fikk barn slik at man ikke måtte forholde seg til ekser hele livet om man ikke ville. Anonymkode: 9b581...ef8 Jeg er helt enig med deg, selv om jeg selv fikk barn med en som viste seg å være helt feil. Jeg så noen ting som var fantastiske, og greide nok ikke i begynnelsen å se det dårlige. Så vel egentlig en del før vi fikk barn, men dum som jeg var, så prøvde jeg vel kanskje å ikke se det? Vet ikke, men ja. Burde ikke vært mulig å bli gravid før man har vært sammen i 5 år eller noe sånt! 😂 Anonymkode: 44ea4...4ee
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Livet hadde helt klart vært enklere uten lappeteppefamilier... Er skilsmissebarn selv, og både mamma og pappa giftet seg på nytt med partnere som hadde barn fra før, i tillegg fikk pappa et barn med sin nye kone (som hadde barn med to forskjellige menn fra før). Aldri verden om jeg vil kjøre barna mine i den samme kverna om jeg kan la være, så jeg var nærmere 30 år da jeg fikk barn og har vært sammen med pappaen deres hele oppveksten deres (de er fra 11 til 18 år nå). Skulle det bli slutt med pappaen ville jeg vært alene til barna flyttet ut, ville aldri utsatt de for steforeldre, stesøsken, evt halvsøsken osv. Jeg vet at livet ikke alltid blir som planlagt, og at ting kan skje som gjør at man ender opp i en lappeteppefamilie, så jeg dømmer ingen, men jeg ville aldri verden gjort det selv. Anonymkode: 90d7a...897 Dette 👆 alle de som gjorde den enkle feilen å få barn med feil mann eller dame, og som må betale for det gjennom resten av livet. De har min fulle sympati. Jeg er også skilsmissebarn og alle de julaftnene der man skulle finne opp kruttet på nytt hver gang, fordi «mammas nye kjærestes ekssvigermor er syk, så da må mammas nye kjærestes ekskone ha barna det året, siden det kanskje ble siste året de fikk feire med bestemor, så mamma vil bytte jul med pappa, så hun kan feire med sin nye kjæreste og med alle året etter, men pappa vil ikke det, fordi han er singel og har planlagt jul med broren sin, som har en kjæreste som ikke vil dra til pappa i år, fordi hun har planlagt akkurat dette året i lang tid med sin tante Anita, som bor på Jæren og er dårlig til beins og ikke liker Oslo, så de skal på hytta i Trysil, men der er det ikke plass til oss barna, og pappa liker ikke å feire hjemme med bare han og barna og «synes dette ble leit», og dessuten bør mamma ta seg sammen og forstå at hun ikke er verdens navle, og hun må jo ikke feire med sin kjæreste i år, men det vil hun ha seg frabedt fordi hun har akkurat mistet sin mor og da burde pappa være raus», osv osv osv osv... Hvert år... Hvert jævla år.... Jeg skal aldri skille meg... Anonymkode: af12b...b28
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette 👆 alle de som gjorde den enkle feilen å få barn med feil mann eller dame, og som må betale for det gjennom resten av livet. De har min fulle sympati. Jeg er også skilsmissebarn og alle de julaftnene der man skulle finne opp kruttet på nytt hver gang, fordi «mammas nye kjærestes ekssvigermor er syk, så da må mammas nye kjærestes ekskone ha barna det året, siden det kanskje ble siste året de fikk feire med bestemor, så mamma vil bytte jul med pappa, så hun kan feire med sin nye kjæreste og med alle året etter, men pappa vil ikke det, fordi han er singel og har planlagt jul med broren sin, som har en kjæreste som ikke vil dra til pappa i år, fordi hun har planlagt akkurat dette året i lang tid med sin tante Anita, som bor på Jæren og er dårlig til beins og ikke liker Oslo, så de skal på hytta i Trysil, men der er det ikke plass til oss barna, og pappa liker ikke å feire hjemme med bare han og barna og «synes dette ble leit», og dessuten bør mamma ta seg sammen og forstå at hun ikke er verdens navle, og hun må jo ikke feire med sin kjæreste i år, men det vil hun ha seg frabedt fordi hun har akkurat mistet sin mor og da burde pappa være raus», osv osv osv osv... Hvert år... Hvert jævla år.... Jeg skal aldri skille meg... Anonymkode: af12b...b28 Jeg er også selv skilsmisse barn. Men heldigvis med foreldre som klarte å feire jul sammen de første åra. Likevel var det vondt. For jeg savnet den ene når jeg var hos den andre. Så å da måtte kjempe med nebb og klør for at 2 ekser(min og samboer) skal åpne opp øya å prioritere barna og ikke bare seg selv og nye kjærester. Og blande nye kjærester inn i barnas liv ned en gang. For så etter få mnd dukker det opp en ny. Og ikke forstå behov barns har. Forskjellsbehandling av søsken med samme mor og far. Det har vært helt Texas. I ene tilfelle ba jeg bv om hjelp. Men det hjalp ikke. Andre tilfelle blir vi falskt meldt til bv fordi de helt ut av det blå vil ha med seg barna å flytte langt av gårde. Men der skjønte bv at det var løyn. Så de fikk mindre samvær. Ikke pga løyn, men hva bv fant ut. Vi har begge hovedomsorgen. Jeg og sambo. Heldigvis har vi folk rundt oss som vet sannheten. Men det har gått så langt nå at jeg kunne ikke sagt til noen om alt som har skjedd for de ville ikke trodd meg. Og siden det ikke er mishandling eller grov omsorgssvikt og de bare har samvær. Gjør ikke bv mer. Misunner alle de som klarer å samarbeide med eksen sine. Det hadde vært fantastisk. Tenk så bra for barna. Og en mer harmonisk hverdag. Hva er oddsen for 2 suppegjøker med tilsvarende partner? Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 Tja. Har du en idiot a en eks kan jeg tro på det. Om både du og samboeren har idioter a noen ekser vil jeg tro problemet heller ligger hos dere. Anonymkode: 425b5...775
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 Eksen min er sånn. Han tyrraniserer, ødelegger, og gjør alt han kan for å skape kvalme. Han dro meg gjennom retten flere ganger, løy til advokat og dommer. Han psyket meg ned lenge før jeg turte å gå fra han, og i dag, 14 år etter, er jeg fortsatt redd han. Det går utover hele livet mitt, og så lenge vi har barn sammen så får jeg ikke puste skikkelig! Den dagen hun selv blir voksen og jeg ikke MÅ forholde meg til han, så kan jeg senke skuldrene.... men inntil da. Nei. Anonymkode: 13b03...ae5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tja. Har du en idiot a en eks kan jeg tro på det. Om både du og samboeren har idioter a noen ekser vil jeg tro problemet heller ligger hos dere. Anonymkode: 425b5...775 Du får tro det du vil. Men her er familien min eks ikke på bf sin side. Fordi de valgene han har tatt ikke har vært bra. Jeg har kjempet hardt for å kunne samarbeide. Har til og med sagt ok. Da gjør vi det på din måte. Men selv da lager de problemer. Vi har bare hatt Max uflax når det kommer det ekser. Tro meg, jeg hadde ikke villet være sammen med en som lagde problem er for sine barn og eks. Tok meg langt til å stole på en ny mann. Derfor brukte vi lang tid på å bli sammen. Lang tid før vi flyttet sammen. Har til og med vurdert å gå fra samboeren min pga problemer med våre ekser. Og da er det ikke min samboer som har gjort noe galt. Men bare fordi det er så mye dritt fra 2 kanter. Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eksen min er sånn. Han tyrraniserer, ødelegger, og gjør alt han kan for å skape kvalme. Han dro meg gjennom retten flere ganger, løy til advokat og dommer. Han psyket meg ned lenge før jeg turte å gå fra han, og i dag, 14 år etter, er jeg fortsatt redd han. Det går utover hele livet mitt, og så lenge vi har barn sammen så får jeg ikke puste skikkelig! Den dagen hun selv blir voksen og jeg ikke MÅ forholde meg til han, så kan jeg senke skuldrene.... men inntil da. Nei. Anonymkode: 13b03...ae5 Helt forferdeligat du har det sånn. Verste er at man får ikke gjort noe med det. Det har ikke vært vold fra eksen min sin side. Men dama hans virker som en liten psykopat og er veldig manipulerende og da har eksen lært seg noen triks. Trusler om rettsaker osv, når man er sliten og langt nede psykisk pga de så tærer det på. Eksen til min sambo har kommet med trusler om å banke meg. Og det før hun i deg hele tatt hadde møtt jeg eller jeg møtt barna dems. Hun hadde bare hørt om meg. Fra sambo. Ingen felles venner så hun kan ikke ha hørt noe negativt. Hun sa at vi skulle grisebanke meg til en kompis av sambo min. Da er du passe dum. Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 Drit i hva «flere mener». «Flere» mener mye dem. Livet hadde vært enklere med eller uten mye. Men i dagens kultur virker det som det er om å gjøre å spre genene sine mest mulig med flest mulig. Klart det må bli tull da. Anonymkode: 8164a...af3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #17 Skrevet 17. april 2020 Føler med deg HI. Jeg gjorde også tabben med å få barn med feil mann. Han var snill, omtenksom og alt det der helt til vi fikk barn (begge ville det). Han gadd plutselig ikke bry seg om verken meg eller barnet. Først var han bare fraværende, etter hvert begynte han med psykisk - og i noen tilfeller fysisk vold mot meg. Skjønner jo nå at jeg var ung og dum, og burde sett noen faretegn. Det føles grusomt å være dømt til å måtte forholde meg til denne mannen for alltid (eller hvert fall til barnet er voksent) fordi jeg gjorde en kjempetabbe helt i begynnelsen av voksenlivet. Anonymkode: 4a008...f3c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #18 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Drit i hva «flere mener». «Flere» mener mye dem. Livet hadde vært enklere med eller uten mye. Men i dagens kultur virker det som det er om å gjøre å spre genene sine mest mulig med flest mulig. Klart det må bli tull da. Anonymkode: 8164a...af3 Ser jeg skrev feil. Er som et spm. Er det flere som mener? 😉 Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #19 Skrevet 17. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Føler med deg HI. Jeg gjorde også tabben med å få barn med feil mann. Han var snill, omtenksom og alt det der helt til vi fikk barn (begge ville det). Han gadd plutselig ikke bry seg om verken meg eller barnet. Først var han bare fraværende, etter hvert begynte han med psykisk - og i noen tilfeller fysisk vold mot meg. Skjønner jo nå at jeg var ung og dum, og burde sett noen faretegn. Det føles grusomt å være dømt til å måtte forholde meg til denne mannen for alltid (eller hvert fall til barnet er voksent) fordi jeg gjorde en kjempetabbe helt i begynnelsen av voksenlivet. Anonymkode: 4a008...f3c Uff. Det er ikke bra. Dette skulle du vært foruten. Håper du har mange og gode personer rundt deg som letter situasjonen litt. Anonymkode: ac572...690
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #20 Skrevet 17. april 2020 Livet blir ikke alltid som en har tenkt. Selv traff jeg far til de to eldste som 20 åring, gravid som 23 åring. Jeg som mamma vokste, ble mer moden. Det gjorde ikke far. Ble mye kragling, han ble fysisk mot meg og jeg gikk fra han da minste var 10 mnd. De første årene var samarbeidet like godt som polene på en magnet. Det var begges feil og lidende part ble barna. Det gikk bra tilslutt. Fikk veiledning og hjelp av barnevern. Har funnet meg en ny mann og vi har fått en liten sammen. Anonymkode: a5e88...490
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #21 Skrevet 17. april 2020 Her er absolutt eksen heksen.. helt forferdelig og ser ikke barnas behov i det hele tatt. Men en solskinnshistorie. Broren min og eksen var i noen år bitre fiender. Hun var utro og fikk barn, ble sammen med denne mannen og fikk enda et nytt barn. Likevel klarte broren min å legge vekk bitterheten, og til og med omfavne barna som var halvsøsknene. For som han så fint sier, de er jo søsknene til mitt barn. Og han inviterer de ofte hjem til seg, har felles feiringer, nyttår osv. Han passer dem hvis eksen skal på noe (det ble slutt med dem andre mannen). Så han har visst stort hjerte og forståelse for at ingen barn er skyld i slike ting. Anonymkode: d430f...15e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #22 Skrevet 17. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er absolutt eksen heksen.. helt forferdelig og ser ikke barnas behov i det hele tatt. Men en solskinnshistorie. Broren min og eksen var i noen år bitre fiender. Hun var utro og fikk barn, ble sammen med denne mannen og fikk enda et nytt barn. Likevel klarte broren min å legge vekk bitterheten, og til og med omfavne barna som var halvsøsknene. For som han så fint sier, de er jo søsknene til mitt barn. Og han inviterer de ofte hjem til seg, har felles feiringer, nyttår osv. Han passer dem hvis eksen skal på noe (det ble slutt med dem andre mannen). Så han har visst stort hjerte og forståelse for at ingen barn er skyld i slike ting. Anonymkode: d430f...15e Veldig synd du også har en (h)eks. Det er selvfølgelig mye jeg ikke sier her. For jeg er redd for å bli kjent igjen. Men jeg prøvde hardt i mange år. Vørt innom alle instanser, og barnepsykolog osv fir å få hjelp. Ikke bare for at bf skulle gjøre det rette, men for at jeg skulle få hjelp til å sortere tanker og følelser samt det å snakke med barna om det som skjedde. På dems nivå. Men pga situasjonen, og en vanskelig bf og dama hans, fikk jeg ikke noe ut av noe sånn egentlig. Som sagt, misunner sånne som broren din. Jeg prøvde men de vil ikke. Fant jo fort ut hvem som bestemmer der. Utrolig slitsomt med noen som er enig for så å vri og vende på samme problemstilling 14 dager etterpå igjen. Og fortsatt ikke skjønner problemet. Forskjellbehandlig av barn. På begge sider her. Har skjønt at jeg ikke får gjort så mye mer enn å være der for barna og pratet med dem når ting skjer. Anonymkode: ac572...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå