Gå til innhold

19 åring som ikke jobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har 19 åringer som ikke jobber? Som dere forsørger?

Anonymkode: 11a68...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit i det hele tatt! Ikke lett å få noe jobb nå, MRN bør gå ut å lete med en gang dette blir bedre.

Min 15( snart 16) åring jobber hver 3 helg og en dag i uken , og det er noe de lærer av !

Anonymkode: b1ad9...ef7

Skrevet

Min nevø. Han har et "friår" etter vgs. Trodde at det var normalt at man i det minste har en deltidsjobb og kanskje reiser litt men han sitter i kjelleren og gamer. Total bortkastet tid. Tror det blir vanskelig å komme i gang igjen, om det er utdanning eller jobb.

Skrevet

Her må foreldrene gjøre noe, slutte å betale alt for han osv.

min datter liker dyre plagg og slikt, så vi har sagt at hun må bare jobbe å tjene penger til det selv! Nå både kjøper hun det hun ønsker seg og i tillegg har hun lært seg sparing .

Som 19 åring tar det seg dårlig ut, skal liksom få seg en jobb en gang, og da er det viktig å ha en CV

Anonymkode: b1ad9...ef7

Skrevet

Jeg har en gutt som blir 19 om noen måneder, går siste året på vgs. Har ikke hatt fast jobb. Har begynt å søke jobb til høsten, når han skal flytte hjemmefra og studere.

Anonymkode: e419f...5d1

Skrevet

Det er ikke så vanlig altså... 

Har en 19 åring som har jobbet siden han var 16, helger, noen kvelder og ferier. 

Tror ikke han har noen venner som ikke jobber... Kjæresten hans jobber også, og så vidt jeg vet jobber de fleste vennene hennes også. 

Gjennom han og hans venner kjenner jeg ungdommer i veldig mange av butikkene her, alt fra matbutikker til Normal, sportsbutikker, bokhandel, Europris osv. Noen er "håndtlanger" i onkels tømrerfirma, noen vasker på jobben til mamma osv, men de aller aller fleste har jobb. 

Anonymkode: c94b3...d41

Skrevet

Jeg jobbet ikke da jeg var 19. Jeg var på folkehøyskole, og så reiste jeg i Mellom-Amerika. Jeg er veldig takknemlig for det i dag.

Anonymkode: 5e05c...ab0

Skrevet

Jeg jobbet fra jeg var 13 som servitør/oppvask og kjøkkenhjelp, flyttet ut når jeg var litt over 17, jobbet etter skoletid, i ferier og helger og har ikke fått en krone som hjelp fra mine foreldre siden det...  jeg vet at jeg ønsker å hjelpe mine barn, men å forsørge de fullt ut på vei inn i voksenlivet er å gjøre dem en bjørnetjeneste.. med mindre det foreligger særlige grunner til at de ikke evner dette, men latskap og mangel på forsøk kommer ikke inn i dette unntaket..

Anonymkode: 81804...33b

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobbet ikke da jeg var 19. Jeg var på folkehøyskole, og så reiste jeg i Mellom-Amerika. Jeg er veldig takknemlig for det i dag.

Hvem betalte da? 

Anonymkode: 92cac...9ce

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem betalte da? 

Hun tok vel opp studielån som så mange andre som drar hjemmefra for å studere. 

Skrevet
18 timer siden, Mia_73 skrev:

Min nevø. Han har et "friår" etter vgs. Trodde at det var normalt at man i det minste har en deltidsjobb og kanskje reiser litt men han sitter i kjelleren og gamer. Total bortkastet tid. Tror det blir vanskelig å komme i gang igjen, om det er utdanning eller jobb.

Jeg har også en venninne med en datter som har friår. Hun gjør heller ingenting. Jenta er nå 19 år, og har sagt at hun ønsker å ta et friår til.....Det hadde jeg som mor ikke funnet meg i, så lenge hun bor hjemme. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvem betalte da? 

Folkehøyskole var studielån/stipend. Reisene var gave fra besteforeldre😊

Skrevet

Det er faktisk ganske vanlig at 19-åringer ikke jobber dersom de er 19 år siste halvdel av vg3 på VGS. Jeg jobber i VGS og vil anslå at omtrent halvparten av dem ikke jobber noe, og halvparten av dem som jobber, gjør det litt om sommeren, ikke i løpet av skoleåret. Ettet VGS bør de selvsagt få seg en jobb ved siden av studiene, med mindre de skal på folkehøgskole eller inn i førstegangstjenesten. 

Anonymkode: e0f1c...f05

Skrevet

Min 17åring jobber :) ,mens 19 åring ikke gjør det, fordi han har masse skoleting og gjøre nå fremover,men han ønsker en sommerjobb og litt fast, han skal til millitæret Januar 2021, så han søker ikke på skole

Anonymkode: ec7b2...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...