Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Den ene tenåringen i huset ligger i senga og "uler" pga sterke smerter i nakken, sterk hodepine og svimmelhet. Uvel i tillegg. Er dette "bare" som følge av skrekkelig mye skolearbeid ved skjerm og kanskje litt dårlig arbeidsstilling, eller er det noe å ringe lege for? Har vært sånn to-tre dager, altså siden hjemmeskole startet opp igjen etter påsken. Jeg blir så i villrede! Hen pleier virkelig ikke å sutre over litt småvondt her og der, det blir stadig litt med en aktiv idrettsungdom, men synes det liksom er litt voldsomt å ringe legevakt... Hva vil jeg med dette innlegget? Mest å lufte litt frustrasjon og tanker, tror jeg. Anonymkode: 267c5...2a3
HvittHus Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Dette er jo klassiske symptomer på hjernehinnebetennelse, så jeg ville ha ringt legevakta.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Enig med HvittHus, her bør dere ringe legevakten! Nå! Anonymkode: 3f72d...8f8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Ring legevakten. Dette bør vurderes av lege. Anonymkode: 1ef17...fb3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, HvittHus skrev: Dette er jo klassiske symptomer på hjernehinnebetennelse, så jeg ville ha ringt legevakta. 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med HvittHus, her bør dere ringe legevakten! Nå! Anonymkode: 3f72d...8f8 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ring legevakten. Dette bør vurderes av lege. Anonymkode: 1ef17...fb3 Vondt i nakken, ja, men klarer fint å legge haka på brystet. Ingen feber. Ingen petekkier. Hadde hen ikke klart å bøye nakken, så hadde jeg ringt uten å tenke meg om. Anonymkode: 267c5...2a3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Ring legevakt NÅ! Anonymkode: 2c7d1...21d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vondt i nakken, ja, men klarer fint å legge haka på brystet. Ingen feber. Ingen petekkier. Hadde hen ikke klart å bøye nakken, så hadde jeg ringt uten å tenke meg om. Anonymkode: 267c5...2a3 Herregud... Er du vokst opp med at det å ringe legen er noe man helst ikke gjør før noen er delt i to? Ring legevakten! Det å sørge for medisinsk hjelp til dine barn er din plikt som forelder! Anonymkode: 2c7d1...21d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vondt i nakken, ja, men klarer fint å legge haka på brystet. Ingen feber. Ingen petekkier. Hadde hen ikke klart å bøye nakken, så hadde jeg ringt uten å tenke meg om. Anonymkode: 267c5...2a3 Jeg ville ringt når en tenåring som ikke pleier å klage, nå har så vondt at han uler av smerte. Det kan og være et kraftig migreneanfall Anonymkode: d0924...245
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring legevakt NÅ! Anonymkode: 2c7d1...21d Weuuw.. Tenk om jeg skulle ringt legevakten hver gang jeg griner av migrene a, gitt. Og da får jeg noen ganger feber, og! Anonymkode: c5a71...44c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Weuuw.. Tenk om jeg skulle ringt legevakten hver gang jeg griner av migrene a, gitt. Og da får jeg noen ganger feber, og! Anonymkode: c5a71...44c Gud så stusslig kommentar. Anonymkode: 2c7d1...21d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ringt når en tenåring som ikke pleier å klage, nå har så vondt at han uler av smerte. Det kan og være et kraftig migreneanfall Anonymkode: d0924...245 Riktig, det kan være hva som helst. Det eneste man vet er at det er noe veldig galt. Anonymkode: 2c7d1...21d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Er dette migrene så bør det uansett utredes. Hi, du har her en tenåring som er vant med å være aktiv og som normalt ikke klager over smerter. Når ungdommen har så vondt som det du beskriver, da ringer du legevakten NÅ og så overlater du til dem å vurdere om de må ta inn barnet ditt til sjekk. Ikke for å skremme deg, men jeg kjente ei som døde etter å ha kommet for sent på sykehuset med lignende symptomer. Poenget er at du ikke vet hva som feiler barnet ditt, og da er det din fordømte plikt som mor å oppsøke lege når barnet har så store og ukarakteristisker smerter! Kan du leve med deg selv om noe skjer med barnet og du vet at du burde kontaktet lege før? Anonymkode: 3f72d...8f8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring legevakt NÅ! Anonymkode: 2c7d1...21d 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ringt når en tenåring som ikke pleier å klage, nå har så vondt at han uler av smerte. Det kan og være et kraftig migreneanfall Anonymkode: d0924...245 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud... Er du vokst opp med at det å ringe legen er noe man helst ikke gjør før noen er delt i to? Ring legevakten! Det å sørge for medisinsk hjelp til dine barn er din plikt som forelder! Anonymkode: 2c7d1...21d Har ringt nå! Legen ringer meg opp om litt. Migrene er det ikke, da ville migrenemedisinen virket. Hjernehinnebetennelse, hvordan i huleste skulle vi klare å få det i hus nå? Vi har vært tilnærmet isolert i over en måned! Dessuten ville vel allmenntilstanden da vært dårligere. Får høre hva legen sier. Anonymkode: 267c5...2a3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ringt nå! Legen ringer meg opp om litt. Migrene er det ikke, da ville migrenemedisinen virket. Hjernehinnebetennelse, hvordan i huleste skulle vi klare å få det i hus nå? Vi har vært tilnærmet isolert i over en måned! Dessuten ville vel allmenntilstanden da vært dårligere. Får høre hva legen sier. Anonymkode: 267c5...2a3 Migrenemedisin virker ikke alltid nei Anonymkode: d0924...245
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ringt nå! Legen ringer meg opp om litt. Migrene er det ikke, da ville migrenemedisinen virket. Hjernehinnebetennelse, hvordan i huleste skulle vi klare å få det i hus nå? Vi har vært tilnærmet isolert i over en måned! Dessuten ville vel allmenntilstanden da vært dårligere. Får høre hva legen sier. Anonymkode: 267c5...2a3 Mange typer hjernehinnebetennelse, og langt fra alle gir petekkier. Bra han kan legge haken på brystet, da er han hvertfall ikke veldig nakkestiv. Anonymkode: 1ef17...fb3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Muskulært, var legen temmelig sikker på. Smertestillende, massasje, tøying og hvile. Håper hen snart får sove. Anonymkode: 267c5...2a3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring legevakt NÅ! Anonymkode: 2c7d1...21d 😂😂😂 Anonymkode: 3a53c...411
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂😂😂 Anonymkode: 3a53c...411 Omsorgssvikt er faktisk ikke noe å le av! Anonymkode: 2c7d1...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå