Gå til innhold

Hva kan dette være, da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene tenåringen i huset ligger i senga og "uler" pga sterke smerter i nakken, sterk hodepine og svimmelhet. Uvel i tillegg. 

Er dette "bare" som følge av skrekkelig mye skolearbeid ved skjerm og kanskje litt dårlig arbeidsstilling, eller er det noe å ringe lege for? Har vært sånn to-tre dager, altså siden hjemmeskole startet opp igjen etter påsken. 

Jeg blir så i villrede! Hen pleier virkelig ikke å sutre over litt småvondt her og der, det blir stadig litt med en aktiv idrettsungdom, men synes det liksom er litt voldsomt å ringe legevakt... 

Hva vil jeg med dette innlegget? Mest å lufte litt frustrasjon og tanker, tror jeg. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo klassiske symptomer på hjernehinnebetennelse, så jeg ville ha ringt legevakta.

Skrevet

Enig med HvittHus, her bør dere ringe legevakten! Nå!

Anonymkode: 3f72d...8f8

Skrevet

Ring legevakten. Dette bør vurderes av lege. 

Anonymkode: 1ef17...fb3

Skrevet
7 minutter siden, HvittHus skrev:

Dette er jo klassiske symptomer på hjernehinnebetennelse, så jeg ville ha ringt legevakta.

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med HvittHus, her bør dere ringe legevakten! Nå!

Anonymkode: 3f72d...8f8

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ring legevakten. Dette bør vurderes av lege. 

Anonymkode: 1ef17...fb3

Vondt i nakken, ja, men klarer fint å legge haka på brystet. Ingen feber. Ingen petekkier. 

Hadde hen ikke klart å bøye nakken, så hadde jeg ringt uten å tenke meg om. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Skrevet

Ring legevakt NÅ! 

Anonymkode: 2c7d1...21d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Vondt i nakken, ja, men klarer fint å legge haka på brystet. Ingen feber. Ingen petekkier. 

Hadde hen ikke klart å bøye nakken, så hadde jeg ringt uten å tenke meg om. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Herregud...

Er du vokst opp med at det å ringe legen er noe man helst ikke gjør før noen er delt i to?

Ring legevakten!

Det å sørge for medisinsk hjelp til dine barn er din plikt som forelder!

Anonymkode: 2c7d1...21d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Vondt i nakken, ja, men klarer fint å legge haka på brystet. Ingen feber. Ingen petekkier. 

Hadde hen ikke klart å bøye nakken, så hadde jeg ringt uten å tenke meg om. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Jeg ville ringt når en tenåring som ikke pleier å klage, nå har så vondt at han uler av smerte. Det kan og være et kraftig migreneanfall

Anonymkode: d0924...245

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring legevakt NÅ! 

Anonymkode: 2c7d1...21d

Weuuw.. Tenk om jeg skulle ringt legevakten hver gang jeg griner av migrene a, gitt. Og da får jeg noen ganger feber, og! :o 

Anonymkode: c5a71...44c

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Weuuw.. Tenk om jeg skulle ringt legevakten hver gang jeg griner av migrene a, gitt. Og da får jeg noen ganger feber, og! :o 

Anonymkode: c5a71...44c

Gud så stusslig kommentar. 

Anonymkode: 2c7d1...21d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ringt når en tenåring som ikke pleier å klage, nå har så vondt at han uler av smerte. Det kan og være et kraftig migreneanfall

Anonymkode: d0924...245

Riktig, det kan være hva som helst.

Det eneste man vet er at det er noe veldig galt. 

Anonymkode: 2c7d1...21d

Skrevet

Er dette migrene så bør det uansett utredes.

Hi, du har her en tenåring som er vant med å være aktiv og som normalt ikke klager over smerter.

Når ungdommen har så vondt som det du beskriver, da ringer du legevakten NÅ og så overlater du til dem å vurdere om de må ta inn barnet ditt til sjekk.

Ikke for å skremme deg, men jeg kjente ei som døde etter å ha kommet for sent på sykehuset med lignende symptomer. Poenget er at du ikke vet hva som feiler barnet ditt, og da er det din fordømte plikt som mor å oppsøke lege når barnet har så store og ukarakteristisker smerter!

Kan du leve med deg selv om noe skjer med barnet og du vet at du burde kontaktet lege før?

Anonymkode: 3f72d...8f8

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring legevakt NÅ! 

Anonymkode: 2c7d1...21d

 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ringt når en tenåring som ikke pleier å klage, nå har så vondt at han uler av smerte. Det kan og være et kraftig migreneanfall

Anonymkode: d0924...245

 

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud...

Er du vokst opp med at det å ringe legen er noe man helst ikke gjør før noen er delt i to?

Ring legevakten!

Det å sørge for medisinsk hjelp til dine barn er din plikt som forelder!

Anonymkode: 2c7d1...21d

Har ringt nå! Legen ringer meg opp om litt. 

Migrene er det ikke, da ville migrenemedisinen virket. 

Hjernehinnebetennelse, hvordan i huleste skulle vi klare å få det i hus nå? Vi har vært tilnærmet isolert i over en måned! Dessuten ville vel allmenntilstanden da vært dårligere. 

Får høre hva legen sier. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

 

Har ringt nå! Legen ringer meg opp om litt. 

Migrene er det ikke, da ville migrenemedisinen virket. 

Hjernehinnebetennelse, hvordan i huleste skulle vi klare å få det i hus nå? Vi har vært tilnærmet isolert i over en måned! Dessuten ville vel allmenntilstanden da vært dårligere. 

Får høre hva legen sier. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Migrenemedisin virker ikke alltid nei

Anonymkode: d0924...245

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Har ringt nå! Legen ringer meg opp om litt. 

Migrene er det ikke, da ville migrenemedisinen virket. 

Hjernehinnebetennelse, hvordan i huleste skulle vi klare å få det i hus nå? Vi har vært tilnærmet isolert i over en måned! Dessuten ville vel allmenntilstanden da vært dårligere. 

Får høre hva legen sier. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Mange typer hjernehinnebetennelse, og langt fra alle gir petekkier. Bra han kan legge haken på brystet, da er han hvertfall ikke veldig nakkestiv. 

Anonymkode: 1ef17...fb3

Skrevet

Muskulært, var legen temmelig sikker på. 

Smertestillende, massasje, tøying og hvile. Håper hen snart får sove. 

Anonymkode: 267c5...2a3

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring legevakt NÅ! 

Anonymkode: 2c7d1...21d

😂😂😂

Anonymkode: 3a53c...411

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Anonymkode: 3a53c...411

Omsorgssvikt er faktisk ikke noe å le av!

Anonymkode: 2c7d1...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...