Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men opphører bidraget fra barnas far alltid hvis man går over til en 50/50-ordning? Jeg har relativ stram økonomi som det er og kan ikke helt se hvordan det skal gå rundt uten de ekstra pengene. Vi har hatt en 70/30-ordning til nå (tre år), men nå har barnas far sagt han vil ha 50/50. Barna er 11 og 13, vet noen om det er regler for i hvilken grad de skal høres i denne situasjonen? Jeg forstår godt farens ønske, jeg har bare alltid ment at 50/50 er noe skikkeleg dritt for barn og synes det er helt pyton å tenke på. Men dagen har kanskje kommet hvor jeg må innse at det er konsekvensen av skilsmissen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal presentere det for barna heller; spørre dem hva de synes, si at sånn er det bare? Veldig takknemlig for innspill! Anonymkode: b5b88...52c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Nei det opphører ikke. Dersom dere har ordinært utvidet samvær(50%) så får han samværsfradrag av bidraget tilsvarende samværsklasse 4. Da har barna fast bosted hos deg og far har 50% samvær. Dersom dere har delt bosted etter barneloven paragraf 36, blir den med lavest inntekt bidragsmottaker . Da blir bidraget beregnet som et nettobidrag. Detsom det er tilfellet at dere har delt bosted, så beregnes det ikke samvær. Da er det likegyldig hvor mye barna er hos hver av dere for da bor de fast begge steder. Nettobidraget skal da bare utjevne inntektsforskjellen.. Anonymkode: 59b62...b75
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det opphører ikke. Dersom dere har ordinært utvidet samvær(50%) så får han samværsfradrag av bidraget tilsvarende samværsklasse 4. Da har barna fast bosted hos deg og far har 50% samvær. Dersom dere har delt bosted etter barneloven paragraf 36, blir den med lavest inntekt bidragsmottaker . Da blir bidraget beregnet som et nettobidrag. Detsom det er tilfellet at dere har delt bosted, så beregnes det ikke samvær. Da er det likegyldig hvor mye barna er hos hver av dere for da bor de fast begge steder. Nettobidraget skal da bare utjevne inntektsforskjellen.. Anonymkode: 59b62...b75 Tusen takk for svar! De har bostedsadresse hos meg, det går jeg ut fra at de fortsetter med, han sa ikke noe om det, i hvert fall.. Anonymkode: b5b88...52c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 her har vi ikke bidrag, da vi har de like mye, blir feil synes vi begge Anonymkode: a0bdc...4bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå