Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Den samiske artisten og vokalist i bandet ISÁK, Ella Marie Hætta Isaksen, er én av de som har gått ut mot produktet. Hun mener logoen og navnet er rasistisk. https://www.vg.no/spesial/c/stories/wPGjPd?utm_source=vgfront&utm_content=row-3 Anonymkode: a6207...7df
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 At de ikke skifter logo er smått utrolig. Og ja. Navnet og logoen ville aldri blitt akseptert i dag. Mange av oss husker jo Negro sukkerkulør med logoen.. Dette er i samme gate Anonymkode: 2edb2...04f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Ja, det er jo litt som Black Boy krydder. Og negerboller. Man skal være litt sidrompa for å tenke at det er kult å bruke sånne navn på ting i 2020. Anonymkode: ef930...7e7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Ingen stolt tradisjon dette her altså Anonymkode: 2edb2...04f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Hvordan i alle dager kan man bli fornærmet av dette??? Det er virkelig ikke rasistisk. Samer joiker, de har klær som avbildet, hva er problemet? Man skal liksom bli fornærmet for ALT nå. Da burde jo også alle blondine- vitser bli forbudt. Og svenske- vitser. Og mange andre produkter må også vekk fra markedet. Hva med alle Taco- produkter som har bilder av mexicanske hatter? Det er i vinden å bli støtt merker jeg..... Anonymkode: ffbc4...d78
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samer joiker, de har klær som avbildet, hva er problemet? Hvilke samer kjenner du egentlig? Anonymkode: ef930...7e7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man skal liksom bli fornærmet for ALT nå. Da burde jo også alle blondine- vitser bli forbudt. Og svenske- vitser. Og mange andre produkter må også vekk fra markedet. Hva med alle Taco- produkter som har bilder av mexicanske hatter? Det er i vinden å bli støtt merker jeg..... Hvorfor går du ikke på skolen, egentlig? Der kunne du lært om den essensielle forskjellen på hvordan den norske stat har behandlet samer/rom/jøder, og hvordan den norske stat har behandlet blondiner/meksikanere/svensker. Anonymkode: ef930...7e7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan i alle dager kan man bli fornærmet av dette??? Det er virkelig ikke rasistisk. Samer joiker, de har klær som avbildet, hva er problemet? Man skal liksom bli fornærmet for ALT nå. Da burde jo også alle blondine- vitser bli forbudt. Og svenske- vitser. Og mange andre produkter må også vekk fra markedet. Hva med alle Taco- produkter som har bilder av mexicanske hatter? Det er i vinden å bli støtt merker jeg..... Anonymkode: ffbc4...d78 Hehe, ikke møtt mange samer skjønner jeg 😂😂 Anonymkode: 1c760...370
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hehe, ikke møtt mange samer skjønner jeg 😂😂 Anonymkode: 1c760...370 Jeg er vokst opp med samer, kjære deg. Anonymkode: ffbc4...d78
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilke samer kjenner du egentlig? Anonymkode: ef930...7e7 Veldig mange. Hvor mange kjenner du? Anonymkode: ffbc4...d78
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Jeg forstår heller ikke at det skal være rasistisk. Et idiotisk navn, fordi det ikke har noe med hverken joik eller samer å gjøre. Men rasistisk, nei det er det ikke. Blir litt som "tilslørte bondepiker" og "arme riddere", har heller ingenting med produktet å gjøre. Anonymkode: 3fd50...7cf
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Rasistisk? Langt i fra. Unødvendig? Kanskje, men dette er jo ikke noe nytt produkt, og hadde det blitt laget i dag, hadde det nok fått et annet navn. Men bildet av samen kunne de tatt bort, det har ingenting med disse kakene å gjøre. Anonymkode: 6cb2e...64a
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er vokst opp med samer, kjære deg. Anonymkode: ffbc4...d78 Og du tror de løper rundt i kofter hele dagen og joiker?😂😂 Nei, du har tydelig ikke kjennskap til den samiske kulturen Anonymkode: 1c760...370
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 37 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er vokst opp med samer, kjære deg. Anonymkode: ffbc4...d78 Jeg tror på deg. Det er få steder det er mer stuerent med hverdagsrasisme enn i Finnmark. Tror det er Honningsvåg som har en revy hvor de alltid gjør narr av samer. Det er alltid feil når majoriteten skal sette standaren for hva minoriteten skal tåle. Hvis Isaksen oppfatter dette som rasistisk - hvorfor vet du, som ikke-same, bedre enn henne? Anonymkode: 2edb2...04f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror på deg. Det er få steder det er mer stuerent med hverdagsrasisme enn i Finnmark. Tror det er Honningsvåg som har en revy hvor de alltid gjør narr av samer. Det er alltid feil når majoriteten skal sette standaren for hva minoriteten skal tåle. Hvis Isaksen oppfatter dette som rasistisk - hvorfor vet du, som ikke-same, bedre enn henne? Anonymkode: 2edb2...04f Se ikke bort fra at vedkommende er same selv. Det er jo en klassiker at enkelte med minoritetsbakgrunn stiller seg nesten på samme rekke med de som håner. Som homofile som er homofobe, feks. Selv er de jo ‘akkurat som heterofile, vet du, ikke sånne skruller som de andre homofile’. Og jeg kan også forstå at man blir lei av at velmenende og uvitende andre, skal ‘passe på stakkars minoriteten’. Anonymkode: ef930...7e7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Nei, det er ikke rasistisk. Det som ER rasistisk er å si at samer aldri bør avbildes på mat. DET er rasistisk. Sånne folk, hate de samer, eller? Det er jo bare koselig med samer på joikakaker ❤️ Den figuren er bare søt! Anonymkode: 716b9...6c7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 Bare til å finne frem krenkekrakken😆 Anonymkode: 97777...03e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 Nei. www.hårsår.no Anonymkode: 13ea3...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå