mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Har dere blitt kontaktet av deres barns lærer siden oppstart av hjemmeskole ? Jeg tenker lærer tar kontakt for en liten prat om hvordan det går typ. Her har vi ikke hatt sånn kontakt. Det kommer dog stadig felles meldinger om at de stort sett er fornøyde med barnas arbeid men en god del av ungene tar for lett på arbeidet. Vi har og fått beskjed om at dersom vi ikke hører noe fra skolen så er de fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Vi skulle egentlig hatt kontaktmøte på skolen i disse dager, så de er gjennomført på videochat i stedet. Utover det har vi også kun fått felles meldinger. Type denne uken gjorde så og så mange for lite i matte o.l. Og ukeplan på mandager. Anonymkode: 70a1d...c26
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Har snakket litt på e-post, og hatt møte med læreren sammen med barnet på Teams. Legger også inn daglige rapporter i OneNote på hva barnet har gjort som læreren gir tilbakemelding på Anonymkode: 62a0a...545
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Kontaktlæreren til 5.klassingen har ringt en gang pluss at mattelæreren sender en personlig melding hver fredag. 7.klassingen prater selv med læreren et par ganger i uka på teams, men vi foreldre har ikke hørt noe. Anonymkode: 5a08c...454
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Her ringte lærer alle barna (altså enkeltvis) den andre uka. Uka før påske begynte de å arbeide i Teams, så der har de nesten daglige samlinger først på dagen. I går Teams-ringte lærer direkte til barnet her i huset for å veilede litt rundt en konkret oppgave. Anonymkode: 3d137...7ae
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Ja, og den første gangen læreren ringte var det mest for å høre hvordan det stod til. Han ringte min telefon, så jeg fikk også snakket litt med ham først. Anonymkode: 3d137...7ae
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Med mine barn så har både skolen og barnehagen ringt hver mandag til alle barna. Veldig tett oppfølging fra begge steder og super fornøyd med det. Anonymkode: 5fd41...576
*Miss Marple* Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 (endret) Lærerene spiller inn videochat til barna hver dag og ringer på min telefon for først å snakke med meg og så noen ord med barnet hver uke Superfornøyd med begge lærerene og ser at de legger myyye arbeid i både å lage gode opplegg og ikke minst gi spesifikke tilbakemeldinger. Hjemmeskolen går som en lek! Endret 16. april 2020 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Læreren til 6 klassingen har ringt 3 ganger Anonymkode: e75ec...7a4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 Har hatt videochat to ganger. Anonymkode: 1d041...fbc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Barnet har teams på ipaden og kan også sende melding til læreren i Showbie. Kontaktlærer har også besøkt alle barna hjemme. Veldig koselig😊 Anonymkode: 32431...f9e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Lærerne til datteren min ringer henne på teams og snakker med henne. Tipper tre ganger i uken i snitt.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Hos har klassen "Samlingsmøte" hver morgen med opprop, litt prat, informasjon og gjennomgang av dagens arbeidsoppgaver. Der er de voksne som er knyttet til klassen med. Så blir alle ungene ringt opp minst en gang i løpet av dagen. De har ikke ringt til oss voksne, i alle fall ikke som jeg vet om. Og det ser jeg ikke behovet for heller. Jeg er veldig fornøyd med oppfølgingen som ungene får. Anonymkode: d7b5d...e23
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 Jeg har barn i de minste klassene. Læreren ringte før påskeferien, og snakket med barna og foreldre. Snakket litt om hvordan det hadde gått med hjemmeundervisning og ønsket god påske. Har ellers vært på e-mail og sms, hver uke, angående hvordan det går. Anonymkode: 0ee1c...8ba
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Har dere blitt kontaktet av deres barns lærer siden oppstart av hjemmeskole ? Jeg tenker lærer tar kontakt for en liten prat om hvordan det går typ. Her har vi ikke hatt sånn kontakt. Det kommer dog stadig felles meldinger om at de stort sett er fornøyde med barnas arbeid men en god del av ungene tar for lett på arbeidet. Vi har og fått beskjed om at dersom vi ikke hører noe fra skolen så er de fornøyde. oi det var strenge tilbakemeldinger,hvor gamle er barna? Min går i 3.klasse å fellesmeldingene fra læreren er at elevene jobber godt og at de må forsette det gode arbeidet. Læreren har ringt en gang siden skolen stengte å spurte hvordan det går å snakket litt med sønnen min.Koselig det.Læreren oppfordret både elevene og voksne til å ta kontakt om vi lurer på noe,trenger hjelp med oppgavene,eller om vi bare trenger en å snakke med.Sender vi melding så svarer hun kjapt så vi er veldig fornøyde Anonymkode: e0a7f...341
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Ja, for de to yngste (5. og 7. trinn) men ikke de eldste (10. trinn og vg2). Anonymkode: f7c21...b71
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. april 2020 Forfatter #17 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: oi det var strenge tilbakemeldinger,hvor gamle er barna? Min går i 3.klasse å fellesmeldingene fra læreren er at elevene jobber godt og at de må forsette det gode arbeidet. Læreren har ringt en gang siden skolen stengte å spurte hvordan det går å snakket litt med sønnen min.Koselig det.Læreren oppfordret både elevene og voksne til å ta kontakt om vi lurer på noe,trenger hjelp med oppgavene,eller om vi bare trenger en å snakke med.Sender vi melding så svarer hun kjapt så vi er veldig fornøyde Anonymkode: e0a7f...341 6 klasse. De får masse skriftlig arbeid og det er klart det blir mye for mange. Vi er tydelige på at gitt arbeid skal gjøres så vår er vandt til mye jobb. Lærer av gamle skolen som gir oppgaver av av typen « pugging for puggings skyld» . De får full lekseplan og gloser her uke fortsatt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå