Gå til innhold

Ondskapsfullt å tipse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om en bedriftsleder som har alt på stell. Men som er økonomisk utro mot stat, ansatte, kunder og leverandører. Han er dyktig, så kun dyktige folk finner ut av det. Blir han tatt for alt, tror jeg han har en strafferamme på flere år.

Samtidig tenker jeg at dette ikke er min sak. Hvis han blir tatt på mitt tips, er jeg redd jeg får samvittighetskvaler. 

Anonymkode: 8fcea...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får du dårlig samvittighet for det?

Anonymkode: d63b8...e73

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor får du dårlig samvittighet for det?

Anonymkode: d63b8...e73

Mannen lever i sus og dus. Lever livet mer enn noen andre. Blir han tatt, er det på grunn av meg. 

Skrevet

Selvfølgelig tipser du!

Ikke noe å ha dårlig samvittighet for, for det er han som velger å være kriminell.

Anonymkode: 5fef5...a3f

Skrevet

du virker sjalu

Anonymkode: f02a0...888

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet om en bedriftsleder som har alt på stell. Men som er økonomisk utro mot stat, ansatte, kunder og leverandører. Han er dyktig, så kun dyktige folk finner ut av det. Blir han tatt for alt, tror jeg han har en strafferamme på flere år.

Samtidig tenker jeg at dette ikke er min sak. Hvis han blir tatt på mitt tips, er jeg redd jeg får samvittighetskvaler. 

Han har jo ikke alt på stell hvis han holder på slik.

Anonymkode: ee724...9c5

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du virker sjalu

Anonymkode: f02a0...888

Vet du, du er så lett gjenkjennelig. Du forsøker deg stadig på utsagn som kun er idioti.

Skaff deg et liv, for det er tydelig at du ikke har det. Les, skaff deg kunnskap. Kom deg ut og vær sosial slik at du greier å kommunisere litt mer normalt og kan komme med mer fornuftige uttalelser.

Hvorfor mener du man bør være sjalu på en kriminell? Er du kriminell selv - og hvis ikke, hvorfor synes du det er greit å være kriminell?

Anonymkode: 5fef5...a3f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du dette?

Er det tilfeldig, eller er det deg selv du refererer til med «kun dyktige folk som finner ut av det»?

Hva med å snakke direkte med han?

Si at du gir han en sjanse til å gjøre opp for seg, og that’s it. 

Anonymkode: ffb87...b0a

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du dette?

Er det tilfeldig, eller er det deg selv du refererer til med «kun dyktige folk som finner ut av det»?

Hva med å snakke direkte med han?

Si at du gir han en sjanse til å gjøre opp for seg, og that’s it. 

Tror du virkelig at en skurk hører på en ansatt? Han kjører løpet sitt helt til snuten står på døra. Det er folk som ikke bryr seg om advarsler. Ville aldri i livet turt å konfrontere denne personen heller, det kan få konsekvenser. 

Anonymkode: 1c0f9...27d

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig at en skurk hører på en ansatt? Han kjører løpet sitt helt til snuten står på døra. Det er folk som ikke bryr seg om advarsler. Ville aldri i livet turt å konfrontere denne personen heller, det kan få konsekvenser. 

Anonymkode: 1c0f9...27d

Spurte jeg deg?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spurte jeg deg?

Du vet hva et diskusjonsforum er for noe?

Anonymkode: 6daba...a7e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet hva et diskusjonsforum er for noe?

Anonymkode: 6daba...a7e

Ja, det er nettopp det jeg gjør.

Det er altså ikke et sted hvor normale sosiale spilleregler er opphevet. 

Skrevet

Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Han stjeler fra ansatte, kunder, eldre, skolebarn, uføre og alt annet som nyter godt av statskassen. 

Jeg ville nok ha tipset anonymt om jeg var deg da. 

Anonymkode: afa64...a07

Skrevet

Gjør det! Men skaff gjerne bevis så du kan dokumentere det

Anonymkode: c8715...1ba

Skrevet

Du skal tipse! 

Lurt å ha bevis, men samtidig lurt å være så anonym som mulig. 

Anonymkode: 70601...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...