Gå til innhold

Rutiner ved sykdom i disse dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 16 følte seg dårlig i går og er nå tett, har halsvonde og feber. Hvordan er karantenereglene nå? 14 dager eller til symptomfri? 

Anonymkode: a04b9...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke etter siste symptom er borte.

Anonymkode: b38f3...c2e

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil! Han skal ha 1 symptomfri dag, så sant det ikke er påvist Korona. 

Anonymkode: 5a685...c44

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Feil! Han skal ha 1 symptomfri dag, så sant det ikke er påvist Korona. 

Feil, jeg trodde det samme som deg, men sjekket det selv på koronstelefonen da to i husstanden ble syke.

Korona kan både være så mye og så lite, så er man syk med en eller flere symptomer skal man være hjemme i 7 dager etterpå.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil, jeg trodde det samme som deg, men sjekket det selv på koronstelefonen da to i husstanden ble syke.

Korona kan både være så mye og så lite, så er man syk med en eller flere symptomer skal man være hjemme i 7 dager etterpå.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_mistenker_at_du_er_syk_med_covid-19/

Her står det tydelig at man skal holde seg hjemme 1 dag etter at man er symptomfri. 7 dager gjelder dersom man har hatt påvist Korona. For et par uker siden var det nok andre regler som gjaldt, men dette er det som gjelder nå iallefall. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Én dag uten symptomer. 

Anonymkode: 21f3d...214

Skrevet

Takk for svar 😊

HI

Anonymkode: a04b9...231

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_mistenker_at_du_er_syk_med_covid-19/

Her står det tydelig at man skal holde seg hjemme 1 dag etter at man er symptomfri. 7 dager gjelder dersom man har hatt påvist Korona. For et par uker siden var det nok andre regler som gjaldt, men dette er det som gjelder nå iallefall. 

Nå har også myndighetene gåt ut med at du skal behandle all sykdom i luftveiene som Korona, så da er det vel logisk å gjøre det samme som om man skulle blitt testet positiv for Korona? 

Anonymkode: 32a17...1f0

Skrevet

I veilederen vi fikk til bhg står det en dag symptomfri. 

Anonymkode: bd909...ca7

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk!

Akkurat en slik artikkel har jeg ønsket meg lenge, etter som det som lå på nett, var forvirrende (1 eller 7 dager), og det å ringe fastlegen dermed var eneste alternativ.

Her er de omsider tydelig.

Takk for at du delte denne!

Anonymkode: 8234c...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...