Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Oppfordringene går nå i retning at av vi skal bruke munnbild. For meg så er det hele veldig rart.. Jeg kan ikke se at jeg bør kjøpe munnbind, disse bør gå til helseforetakene. De man lager selv beskytter kun omgivelsene til en viss grad, de beskytter ikke meg mot smitte. Da må alle bruke munnbind for at dette skal være effektivt.. Og bruke dem rett. Når man stadig vekk må ta på dem, rette på dem osv har de jo null effekt. For meg er munnbind en voldsom sykdomsifisering av verden. Anonymkode: bd1b4...b17
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Tenker som deg. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: 08056...53c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Ikke la det beste bli det godes fiende! Munnbindene behøver ikke fungere perfekt for å hjelpe. Mange henger seg opp i at det ikke blir optimal bruk eller optimale munnbind, men dersom smitten mellom folk minker med 20- 30 prosent, kan det være det som skal til for å holde smitteraten under 1 og epidemien under kontroll. (I helsevesenet trengs det selvfølgelig mye bedre beskyttelse.) Anonymkode: 0b77f...f81
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Jeg lurer på hvordan dette skal løses i praksis. Skal vi nå alle valfarte til apotekene? Hvor får man i det hele tatt munnbind (trodde de skulle spares til helseforetakene)? Anonymkode: cffd7...b00
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Da syr jeg sjøl. Det hjelper 60% Anonymkode: 19920...f58
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Jeg kommer aldri til å bruke det heller. Vil ikke være en del av galskapen. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange skal overgå hverandre i å liksom være forsiktige. Er det ingen som klarer å se de ufattelige personlige tragediene som tiltakene skaper? Har enda ikke hørt noen som står på barrikadene for å komme i gang med livet igjen. Bare nervøse mennesker som ser ut til å ønske livet i sin helhet avviklet først som sist. Greit at sykdommen er alvorlig, men de dramatiske tiltakene er nå i stadig større grad i ferd med å utkonkurrere corona i alvorlighetsgrad. Håper noen nå skjønner dette, alt kan ikke måles i antall døde pr dag. Anonymkode: 960c7...6cb
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kommer aldri til å bruke det heller. Vil ikke være en del av galskapen. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange skal overgå hverandre i å liksom være forsiktige. Er det ingen som klarer å se de ufattelige personlige tragediene som tiltakene skaper? Har enda ikke hørt noen som står på barrikadene for å komme i gang med livet igjen. Bare nervøse mennesker som ser ut til å ønske livet i sin helhet avviklet først som sist. Greit at sykdommen er alvorlig, men de dramatiske tiltakene er nå i stadig større grad i ferd med å utkonkurrere corona i alvorlighetsgrad. Håper noen nå skjønner dette, alt kan ikke måles i antall døde pr dag. Anonymkode: 960c7...6cb Så enig. Jeg fatter ikke denne galskapen vi holder på med. Anonymkode: 08056...53c
Gjest Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Oppfordringene går nå i retning at av vi skal bruke munnbild. For meg så er det hele veldig rart.. Jeg kan ikke se at jeg bør kjøpe munnbind, disse bør gå til helseforetakene. De man lager selv beskytter kun omgivelsene til en viss grad, de beskytter ikke meg mot smitte. Da må alle bruke munnbind for at dette skal være effektivt.. Og bruke dem rett. Når man stadig vekk må ta på dem, rette på dem osv har de jo null effekt. For meg er munnbind en voldsom sykdomsifisering av verden. Anonymkode: bd1b4...b17 Faktisk enig. Heller holde avstand.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Oppfordringene går nå i retning at av vi skal bruke munnbild. For meg så er det hele veldig rart.. Jeg kan ikke se at jeg bør kjøpe munnbind, disse bør gå til helseforetakene. De man lager selv beskytter kun omgivelsene til en viss grad, de beskytter ikke meg mot smitte. Da må alle bruke munnbind for at dette skal være effektivt.. Og bruke dem rett. Når man stadig vekk må ta på dem, rette på dem osv har de jo null effekt. For meg er munnbind en voldsom sykdomsifisering av verden. Anonymkode: bd1b4...b17 De som som selges på apoteket (kirurgiske munnbind) beskytter heller ikke deg mot smitte, de er kun for å beskytte andre for smite fra deg. Man må nok belage seg på å lage de selv, og bruke riktig stoff Stoffmunnbind er forresten mye emr behagelig å bruke enn de helsevesenet bruker, så ofte fikler man ikke like mye med disse. Og de skal ha samme funksjon som hansker, altså man bruker det kun i butikken eller på bussen, og tar de av når man går ut, også skal man vaske hender etterpå. Anonymkode: 71e8f...194
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: De som som selges på apoteket (kirurgiske munnbind) beskytter heller ikke deg mot smitte, de er kun for å beskytte andre for smite fra deg. Man må nok belage seg på å lage de selv, og bruke riktig stoff Stoffmunnbind er forresten mye emr behagelig å bruke enn de helsevesenet bruker, så ofte fikler man ikke like mye med disse. Og de skal ha samme funksjon som hansker, altså man bruker det kun i butikken eller på bussen, og tar de av når man går ut, også skal man vaske hender etterpå. Anonymkode: 71e8f...194 Akkurat som om jeg ikke har nok å gjøre, så skal jeg sy dem selv?! Glem det. 🤬 (Ikke deg jeg er forbanna på, men verden som er gått av hengslene.) Anonymkode: 08056...53c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Akkurat som om jeg ikke har nok å gjøre, så skal jeg sy dem selv?! Glem det. 🤬 (Ikke deg jeg er forbanna på, men verden som er gått av hengslene.) Anonymkode: 08056...53c Overraskende mange som lager og selger, og uten at det er til blodpris. Sto noe i avisen om at ei kjøpte 10 munnbind på apoteket til 1100 tror jeg det var. Anonymkode: 71e8f...194
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kommer aldri til å bruke det heller. Vil ikke være en del av galskapen. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange skal overgå hverandre i å liksom være forsiktige. Er det ingen som klarer å se de ufattelige personlige tragediene som tiltakene skaper? Har enda ikke hørt noen som står på barrikadene for å komme i gang med livet igjen. Bare nervøse mennesker som ser ut til å ønske livet i sin helhet avviklet først som sist. Greit at sykdommen er alvorlig, men de dramatiske tiltakene er nå i stadig større grad i ferd med å utkonkurrere corona i alvorlighetsgrad. Håper noen nå skjønner dette, alt kan ikke måles i antall døde pr dag. Anonymkode: 960c7...6cb Påbud om munnbind koster ikke mye penger. Det er ikke sammenlignbart med stenging av skoler og annet. Hvorfor ikke satse på de billige tiltakene, og ikke bare de dyre? Anonymkode: 0b77f...f81
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Kommer ikke til og bruke det Anonymkode: 1d7cc...266
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 Det blir ikke hverken påbudt eller anbefalt her i Norge. Anonymkode: 625ea...ddc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: De man lager selv beskytter kun omgivelsene til en viss grad, de beskytter ikke meg mot smitte. Gratulerer! Det er dette som er kjernen i tiltakene, som kom for 5 uker siden. Anonymkode: 8f605...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå