Gå til innhold

Jobb og risikogrupper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i tvil her. Jeg jobber som renholder på en ungdomsskole. Vi er 5 stk. 2 har astma. De 2 har ikke jobbet siden skolen stengte. Vi andre har jobbet og vasket ned skolen. Men jeg skjønner ikke hvorfor de med astma ikke kan jobbe? Skjønner at dem er redde for å få korona. Men skolen er jo tom. 2 stk på kontoret jobber og 1 vaktmester. Vi på renhold trenger ikke å jobbe sammen. Vi kan være 1 i hver etg. Så smitten er ikke så stor? 

De drar på butikken og får besøk av barn og barnebarn. Er ikke det mere smittsomt? Eller tar jeg feil?  Hadde vært fint om vi alle kunne tatt i ett tak for å få skolen klar til elevene kommer.

Anonymkode: 76e4b...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker merkelig. Synes det høres IT som de har funnet en billig utvei. 

Anonymkode: 16b76...802

Skrevet

Men så lenge sjefen min synes det er greit, så skal jeg holde kjeft 😫

Skrevet

Men regner med de har fått sykemelding fra legen da? De kan vel ikke bare velge å ikke komme på jobb og få lønn som normalt? 
Jeg har selv astma, jobber på sykehus og er daglig i kontakt med pasienter. Jeg kan ikke bare velge å ikke komme på jobb, er ikke slik det fungerer. 

Anonymkode: 2e4be...e56

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men regner med de har fått sykemelding fra legen da? De kan vel ikke bare velge å ikke komme på jobb og få lønn som normalt? 
Jeg har selv astma, jobber på sykehus og er daglig i kontakt med pasienter. Jeg kan ikke bare velge å ikke komme på jobb, er ikke slik det fungerer. 

Anonymkode: 2e4be...e56

Ledelsen har bestemt at dem ikke skal jobbe. Skal skjerme dem i risikogruppen stod det i mailen. Så langt har dem ikke trengt sykemelding. Vet ikke hva som skjer når skolene åpner igjen. Da må vi få i vikarer 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt i tvil her. Jeg jobber som renholder på en ungdomsskole. Vi er 5 stk. 2 har astma. De 2 har ikke jobbet siden skolen stengte. Vi andre har jobbet og vasket ned skolen. Men jeg skjønner ikke hvorfor de med astma ikke kan jobbe? Skjønner at dem er redde for å få korona. Men skolen er jo tom. 2 stk på kontoret jobber og 1 vaktmester. Vi på renhold trenger ikke å jobbe sammen. Vi kan være 1 i hver etg. Så smitten er ikke så stor? 

De drar på butikken og får besøk av barn og barnebarn. Er ikke det mere smittsomt? Eller tar jeg feil?  Hadde vært fint om vi alle kunne tatt i ett tak for å få skolen klar til elevene kommer.

Høres litt rart ut, men astma kan komme i forskjellig alvorlighetsgrad. Astmasyke står ikke på listen over risikogrupper sånn som det gjorde før, nå står det at de med betydelig nedsatt lungefunksjon kan ha økt risiko for alvorlig covid-19.

Anonymkode: 03c19...550

Skrevet

Tror det bare er på vår skole. Har snakket med flere renholdere på andre skoler, og der er alle på jobb 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...