GÃ¥ til innhold

Dere med barn som var hardt rammet av vannkopper....😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fikk vannkopper for 3 uker siden. Hun ble hardt rammet å fikk dekket omtrent hele kroppen. Når skorpene kom Å de hadde sittet litt så begynte hun å kLø. Jeg forsøkte å lindre men til ingen nytte.  Flere skorper klorte hun av på natten og noen steder har det kommet nye skorper. Flere skorper datt også under dusj. Nå er jeg litt redd for at dette vil etterlate tusenvis av arr. Tre uker etterpå er hun fortsatt full av merker etter vannkoppene, flere steder er det kratere i huden i forskjelligE diametere. Er dette vanlig kort tid etterpå? Eller må vi belage oss på at hun vil se ut som hesten til Pippi med alle de runde arr kraterne til evig tid? 

Dere som hadde barn som var hardt rammet, hvordan ble huden til slutt? Nå ser det ut til at hun er hardt rammet av en eller annen hudsykdom😅. Ja vi smører med fuktighetskrem, klapptørker huden etter dusj og vi skjermer huden mot sol.

Anonymkode: e115d...7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fikk noen kratere ja, det er vanlig.. 

Anonymkode: 4a133...9cd

Skrevet

Min var ikke så hardt rammet, men har noen kratere i ansiktet, da det fikk brennkopper i noen av vannkoppene...

Han fikk også helvetesild av vannkoppviruset noen år etterpå, så har arr som ser ut som brannskade på armen.

Anonymkode: ab9f0...985

Skrevet

Arrene blekner med tiden, men noen vil hun kanskje ha for alltid. Jeg har tre store vannkopparr som 30-åring. Sønnen min hadde maaange arr som har blitt mindre synlig med tiden, nå er han 10. Jeg regner med de forsvinner før han blir voksen. 

Anonymkode: 15b99...c47

Skrevet

Gått 1 1/2 år siden vannkopper her i huset. De har begge noen arr, men myyye svakere enn rett etterpå. Eldste hadde mye i ansiktet og var veldig bekymret i starten for arrene som var veldig tydelige, men de er nesten borte nå. Du må se etter dem for å se dem. 

Men mine hadde ikke betennelser i sine største vannkopper,kanskje derfor de synes lite nå.

Jeg var selv så hardt angrepet av vannkopper da jeg var tenåring at legen kom hjem til meg 2 ganger om dagen, i gamledager med huslege, og sjekket om det var forsvarlig at jeg var hjemme eller om jeg måtte legges inn. Fikk betennelse i noen av de største og har i dag 30 år senere fremdeles arr.....

Anonymkode: 0100e...189

Skrevet

Det er ca to år siden hun hadde vannkopper og er fortsatt noen arr i ansiktet/på kroppen. Ikke veldig synlige, men de er der. Hun fikk det inni ører, inni munn og svelg, underlivet og hele resten av kroppen. Hun har arr etter noen inni øret og hodebunn. 

Anonymkode: d278e...3c5

Skrevet

Legen sa til oss at det er vanlig at de 1-3 første vannkoppene som kommer setter varige arr, for de er dypest. Som regel kommer de i ansikt eller på bryst/mage.

Det har stemt her, hun som fikk det verst hadde tusenvis av vannkopper, overalt, og de var synlige en god stund etterpå altså. Nå som hun er 13 år og det har gått mange år har hun et arr på brystet og et i pannen som fremdeles er synlig om du ser veldig godt etter, resten har sakte men sikkert blitt borte.

Anonymkode: 2fdc0...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...