Gå til innhold

Ikke sende snørrete barn i barnehagen.????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn er snørrete hele tiden! Og så må vi betale for plassen selv om den ikke brukes? Hallooooo????

Har et barn som hoster ved anstrengelse, utredes bl.a for astma. Dette vet barnehagen. Regner med jeg må holde han hjemme pga at han hoster når han løper rundt? 

Anonymkode: ba5f5...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn er snørrete hele tiden! Og så må vi betale for plassen selv om den ikke brukes? Hallooooo????

Har et barn som hoster ved anstrengelse, utredes bl.a for astma. Dette vet barnehagen. Regner med jeg må holde han hjemme pga at han hoster når han løper rundt? 

Anonymkode: ba5f5...14e

Ja det må du. Det går ikke an å skille dette fra infeksjoner. Trøst deg med at du fortsatt kan bruke sykt barn/omsorgsdager.

Anonymkode: d562f...3ec

Skrevet

Men sånn jeg forstod det kan ikke foreldre levere barnet i barnehagen dersom foreldrene har hodepine.

Jeg har allergi sååå..

Anonymkode: de0d8...88f

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går ikke an å skille dette fra infeksjoner.

Jo, det gjør det. 

Anonymkode: 6d9a8...cf9

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sånn jeg forstod det kan ikke foreldre levere barnet i barnehagen dersom foreldrene har hodepine.

Jeg har allergi sååå..

Hvor fikk du det fra? Tvert imot står det jo rett ut at et barn kan gå i BHG selv om et familiemedlem er syk, med unntak av om det er påvist corona.

Anonymkode: 1d3a5...87c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har allergi sååå..

Hvor står det?

Anonymkode: bb79a...c1e

Skrevet

Litt smårenning av nesa er innafor, hvis det er allergi. Men grønn snørr eller mye og nedsatt allmenntilstand. Så hold hjemme. 

Anonymkode: 89829...bdf

Skrevet

Allergi, astma har andre symptomer enn covid då det er lett og skille, vi i bhg har fått en god veileder.

Anonymkode: 88780...c4f

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor fikk du det fra? Tvert imot står det jo rett ut at et barn kan gå i BHG selv om et familiemedlem er syk, med unntak av om det er påvist corona.

Anonymkode: 1d3a5...87c

Hjelper lite når de ikke har kapasitet til å teste de som har symptomer på corona, men som er for frisk (iflg. myndighetene) til å testes. Og da har vi jo ikke snakket om alle de som er smitteførende i dager før de får symptomer.

De unnviker konsekvent hele tiden å adressere dette problemet - at de er inkonsekvente med rådene sine mtp. de som er smittet og får testet seg og de som har samme symptomer, men ikke får testet, og at restriksjonene er ulik for disse.

Anonymkode: f1980...c55

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allergi, astma har andre symptomer enn covid då det er lett og skille, vi i bhg har fått en god veileder.

Symptomer er ofte individuelle, så det er ikke så enkelt å skille som noen har påstått. Spesielt ikke for de som har lette koronasymptomer, det kan lett forveksles med allergisymptomer.

Anonymkode: f1980...c55

Skrevet

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Symptomene kan være HELT identiske med korona

Anonymkode: 81032...e3b

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har både astma og allergi, og synes ikke alltid det er lett å skille selv om jeg er godt kjent med symptomene mine. Spesielt når det gjelder hoste. Det er vel ingen steder i veilederen det står at barn med astmasymptomer som er like som koronasymptomer kan komme i barnehagen?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har allergi sååå..

Allergi holdes utenfor, hvis den er dokumentert.

Anonymkode: ad9fc...5e9

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allergi holdes utenfor, hvis den er dokumentert.

Anonymkode: ad9fc...5e9

Ikke all allergi, kun pollenallergi i følge veilederen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...