Gå til innhold

Lek og hage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn i aldersgruppen 2-11år. Vi har stor hage, helt flatt terreng, og alt er til disposisjon for barna. Vi har tidligere bodd ved lekeparker. Nå med stor hage vet de ikke helt hva de skal ta seg til!

Hva anbefaler dere å ha i hagen for at barna skal ha mest mulig moro?

Jeg har gått til anskaffelse av en brukt trampis. Jeg har ikke flust av chash, men alt jeg har går til barna. 

Hva mer? 

Anonymkode: 9142a...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stor trampoline, sandkasse, huskeststiv med sklie. Lekehytte, Aquaplay, vannpistoler 😊 osv osv

Anonymkode: 95e64...136

Skrevet

Har du mulighet for å få tilkjørt noen store stener (fra veiarbeid e.l)? Noen venner av meg har laget noen "øyer" i hagen med 3-4 store stener, og det er utrolig hvor mye fin lek det blir med dem. De leker med smådyr og figurer, de hopper og de minste klatrer på dem osv. Mine venner fikk stenene gratis tilkjørt, men vi bor på et lite sted hvor man kjenner hverandre. Planen er å lage de om til stenbed når ungene en gang blir for store til å bruke dem. Dekorativt og fint.

Ellers er jo sandkasse også rimelig, klatrestativ kan man få kjøpt brukt om man følger med på finn, osv. Vannleker er også populært. 

Anonymkode: f401c...915

Skrevet

Rockering, hoppestokk og badminton. Cricket kanskje. 

Anonymkode: fa265...84a

Skrevet

Huskestativ er det som har blitt definitivt mest brukt her, i alle aldere egentlig. De vokser ikke fra det å sitte på huska 😊

Vi har et sånt stativ av trestokker/lyktestolper, kjøpt brukt på finn. 

Anonymkode: 619ea...ff7

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rockering, hoppestokk og badminton. Cricket kanskje. 

Eller crocket, kanskje. (autokorrekt) 🤭

Skrevet

Her er det dokkestue, husker, trampoline og sandkasse. Alt brukes hyppig. Må jeg velge står trampoline øverst, så huskestativ. Ellers har jeg et friområde bak i hagen (grenser mot skog), det har 5åribgen oppdaget og hun elsker det. 

Skrevet

Vi har et lekestativ med huske, sklie, klatrestativ og sandkasse. En stor trampoline og dukkestue er også flittig i bruk. Vi har et ganske stort tre der vi har hengt opp turnringer, klatretau og tauhuske. I tillegg har vi montert ballfangernett nå oppå gjerdet på en del av tomta nå og satt opp to  fotballmål. 

Her blir egentlig at brukt mye. Har fire barn i alderen 6 til 13 år og de liker litt forskjellige ting. 

Alle fire  bruker trampolina masse. Ene barnet leker mest i buska med div. tau, ene barnet spiller nesten bare fotball, minste frøkna pusler i lange tider i dukkehuset. Eldste spiller en del fotball, nå ønsket han å trene mere teknikkøveser.  Da var vi å handlet treningstige, diverse kjegler, bøyler osv til en billig penge på Biltema. Overraskende bra kvalitet til veldig grei pris.

Anonymkode: 972a1...098

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har barn i aldersgruppen 2-11år. Vi har stor hage, helt flatt terreng, og alt er til disposisjon for barna. Vi har tidligere bodd ved lekeparker. Nå med stor hage vet de ikke helt hva de skal ta seg til!

Hva anbefaler dere å ha i hagen for at barna skal ha mest mulig moro?

Jeg har gått til anskaffelse av en brukt trampis. Jeg har ikke flust av chash, men alt jeg har går til barna. 

Hva mer? 

Anonymkode: 9142a...7fb

Gå ut og lek med dem selv. Det er gratis å spille basse, du kan lage et kubbespill av noen vedskier, du kan kritte opp et paradis eller gi dem et slengtau å hoppe i, og vil du ha det mer avansert, så la dem få et plantebed hver, hvor de kan sette reddiker eller sukkererter eller hva det skal være. 

Anonymkode: c7544...e0b

Skrevet

Min eldste hadde for øvrig sin store glede av å bygge hytte i et tre sammen med noen kompiser. Det gjorde de ved hjelp av gamle plankestumper. Ikke dyrt. 

Anonymkode: c7544...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...