Gå til innhold

Venninne som klager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en vennegjeng som har kjent hverandre en stund. Det begynte veldig hyggelig for noen år siden, da vi alle flyttet til samme sted og ble kjent omtrent samtidig. Men spesielt en mamma i gruppa er så negativ. Det er alltid noe som er galt og hun setter seg selv i sentrum av alle samtaler. Avbryter så man aldri får fullført det man sa, og er generelt veldig selvsentrert. I begynnelsen var det greit, men etter flere år legger jeg merke til at negativiteten smitter over på de andre. Mannen hennes snakker mer og mer om alt som er vanskelig og det samme gjør de andre i gjengen. Alt er vanskelig og alt er kritikkverdig. Det snakkes aldri om positive ting. Hva gjør jeg med dette? Jeg blir gal av det, og har tatt mer og mer avstand. Men vi har barn i samme alder som er glad i å være sammen og gjengen har alltid pleid å feire 17. mai, nyttårsaften, bursdager, osv. sammen. Så det er ikke bare å finne noen andre heller... 

Anonymkode: c5de3...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får veie opp med å utelukkende snakke positivt! Om andre og om livet generelt. Gjerne overdriv og ta godt i. Positivisme er smittsomt, kanskje du kan snu trenden? 

Anonymkode: bd024...679

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får veie opp med å utelukkende snakke positivt! Om andre og om livet generelt. Gjerne overdriv og ta godt i. Positivisme er smittsomt, kanskje du kan snu trenden? 

Anonymkode: bd024...679

Ja, får prøve det. Gjør det til vanlig også, men jeg får gjøre det enda mer ☺️

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, får prøve det. Gjør det til vanlig også, men jeg får gjøre det enda mer ☺️

Noen ganger går det faktisk an å si at folk forpester stemningen. Si det på en pen måte. Og si det ofte, gjerne hver eneste gang hun tar negativt fokus. "Du ser visst flere begrensninger enn muligheter, du" sier jeg til min sytete venninne. 

Anonymkode: 88e83...0b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...