Gå til innhold

Dere som er i gruppen som kan ha økt risiko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller som har noen i husstanden som er i denne gruppen. Sender dere barn i bhg og skole? Tenker ikke på de med hjerte-/karsykdommer, diabetes eller alder over 65 år, men i gruppen FHI klassifiserer som personer som kan ha økt risiko. Hvis ikke; hvordan løses det praktisk? Vi får vel ikke omsorgspenger etter at skoler og barnehager har åpnet?

60A1D1F2-113B-4160-8017-3D77011C3083.png

Anonymkode: 31b7f...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på immundempende medisiner mot en type leddgikt. Altså ingen syke vitale organer. Har en konsultasjon med lege neste uke, får høre hva de sier om dette.

Vi sender i utgangspunktet på skole, med mindre jeg får beskjed om å ikke gjøre det av lege. Men det tviler jeg på. Jeg synes det er litt skummelt, men tenker at frykten ikke må ta overhånd. Ungene trenger normalitet, de trenger venner og andre voksne. Mye mulig vi skipper AKS, ser for meg at oversikten blir dårligere der. Kommer uansett til å ha hjemmekontor lenge, så de trenger ikke være alene.

Anonymkode: a6de9...d23

Skrevet

Nei. skal på jobb selv

Anonymkode: 2f5ae...886

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei. skal på jobb selv

Det er jo akkurat det. Jeg går også på jobb, men det er forskjell på å møte 1-2 faste voksne med god avstand og en hel gruppe av barn. Jeg finner ikke info om dette gjelder bare gruppen «økt risiko» eller også gruppen «kan ha økt risiko».

Skrevet

hva er sykelig overvekt? 

Har bmi på over 30

Anonymkode: 8f4d5...d6d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bmi på 35 hvis man har vektrelaterte sykdommer

som er?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

som er?

Vet ikke

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke

Åja😂

Skrevet

Vi avventer litt med å sende barnehagebarnet, er ikke klar for å ta en avgjørelse på det ennå. Skolebarnet er over 4.trinn og må derfor være hjemme uansett. 

Anonymkode: 74987...70f

Skrevet

Dette er noe man diskuterer med legen, ikke med oss.

Anonymkode: 92fb3...c2c

Skrevet

Det er så rart at de ikke kan komme med klare retningslinjer for dette. Det omfatter veldig mange mennesker (spesielt gruppen med autoimmune sykdommer). Jeg tenker at så lenge jeg selv kan gå på jobb er det sikkert ok, men samtidig vet jeg ikke om vi får lov til å sende barna. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er noe man diskuterer med legen, ikke med oss.

Legen vet heller ikke. Dette kommer an på hva myndighetene sier. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Legen vet heller ikke. Dette kommer an på hva myndighetene sier. 

Bytt lege.

Dette er noe legen vurderer basert på myndighetens uttalelser og det at han/hun kjenner deg og din historikk. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytt lege.

Dette er noe legen vurderer basert på myndighetens uttalelser og det at han/hun kjenner deg og din historikk. 

Spesialisten (revmatologen) visste ikke. Så lenge myndighetene ikke kommer med klare retningslinjer er det ikke godt å vite🤷🏼‍♀️ Dette er like mye politikk som medisin. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bmi på 35 hvis man har vektrelaterte sykdommer

Jeg skrev feil, det skal være kmi, ikke bmi

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spesialisten (revmatologen) visste ikke. Så lenge myndighetene ikke kommer med klare retningslinjer er det ikke godt å vite🤷🏼‍♀️ Dette er like mye politikk som medisin. 

Wow, hvor i landet er dette?

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Eller som har noen i husstanden som er i denne gruppen. Sender dere barn i bhg og skole? Tenker ikke på de med hjerte-/karsykdommer, diabetes eller alder over 65 år, men i gruppen FHI klassifiserer som personer som kan ha økt risiko. Hvis ikke; hvordan løses det praktisk? Vi får vel ikke omsorgspenger etter at skoler og barnehager har åpnet?

60A1D1F2-113B-4160-8017-3D77011C3083.png

Nei .. og i tilegg er han i risikogruppen også når han har astma, fått beskjed av astmalegen og holde han hjemme når jeg må være hjemme likevel

Anonymkode: e6964...777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...