GĂ„ til innhold

Forliggende morkake, erfaring?🧐

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg ikke FORANliggende som i at morkaken ligger foran pÄ magen Ä man kjenner spark senere.

Jeg mener FORliggende som i at morkaken ligger helt eller delvis foran den indre Äpningen (indre mormunn) i livmoren, det vil si den veien barnet skal ut under fÞdselen. 

Noen med erfaring?

Hos meg er dette tilfelle, fikk det pÄvist pÄ tidlig ul uke 12 og uke 18. Har ogsÄ hatt noen blÞdninger i svangerskapet uten smerter, man antar at dette er Ärsaken.

Anonymkode: ac8ec...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det med datteren min, ble bedt om Ä forberede meg pÄ keisersnitt.

Jeg ble sykemeldt tidlig i svangerskapet, da jeg jobber i bhg og fikk beskjed om Ă„ ikke stresse eller bĂŠre.

Ved senere ul (husker ikke hvor sen) viste det seg at morkaken hadde strukket seg noeoppover, og dermed var det ikke behov for ks. 

Jeg hadde noen smÄ blÞdninger, men ikke store greiene. Ble fulgt nÞye opp...

Anonymkode: ac880...e8f

Skrevet

Hadde det med ene barnet her, oppdaget pÄ ordinÊr ul i uke 19

Fikk beskjed om at den noen ganger flyttet seg oppover ettersom livmoren vokste og andre ganger ikke, og at jeg mÄtte ha KS om den ikke gjorde det 

Fikk ny ul i uke 36 og da lÄ den fremdeles litt lavt, men hadde flyttet seg fra Äpningen sÄ jeg slapp snitt.

Anonymkode: 72aaf...73e

Skrevet

Jeg hadde det med andremann. Fikk ogsÄ beskjed om Ä forberede meg pÄ keisersnitt. Jeg fikk ogsÄ streng beskjed om at all blÞdning skulle fÞden bli informert om da de ville passe pÄ at jeg ikke fikk morkakelÞsning. 
Hadde kontroll i uke 31/32 for Ä se om den hadde trukket seg oppover med magen, hvis ikke den hadde gjort det ville jeg fÄ planlagt keisersnitt. Den hadde heldigvis trukket seg nok unna til at jeg ble klarert til vaginal fÞdsel.

Anonymkode: 03db0...89a

Skrevet

Jeg hadde det med nr to. Fikk smÄ blÞdninger hvis jeg var fysisk aktiv, sÄ lÄ pÄ sofaen ganske mye. Det ble planlagt keisersnitt pga dette, da den ikke trakk seg oppover. 

Anonymkode: 9bf64...46f

Skrevet

Min flyttet seg litt fĂžr uke 30. Fikk et par ekstra ul’er. I fĂžlge jordmoren pĂ„ fĂžrste ordinĂŠre ul var dette ganske vanlig. Jeg var 4 gravide innom henne den dagen som hadde det samme.

Anonymkode: bcca1...b78

Skrevet

Hadde det med alle 3 barna. Fikk ul uke 30, 32 og 34. Hadde den ikke trukket setning tilbake innen uke 34, sÄ ble det KS. Trakk seg tilbake alle gangene

Anonymkode: 07675...6a2

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...