Gå til innhold

Hvordan feire 17 mai?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo ingen leker, ikke noe tog og hvis det fortsetter som nå, ikke mer enn 5 personer sammen. Hvordan i all verden kan vi gjøre det til en fin dag? 

Anonymkode: 24939...ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunad og flagg, bjørkeløv og pyntet bord, sølv og damask, god mat, Valdresmarsjen på høy rotasjon, potetløp i hagen - alt går.

Skrevet

Vi skal pynte oss, spise god frokost, grille med naboene og ha kake og vin på kvelden sammen med dem. Så for oss blir det det samme som hvert år, minus det helvetes toget 😅

Anonymkode: 2f9ac...6b8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo ingen leker, ikke noe tog og hvis det fortsetter som nå, ikke mer enn 5 personer sammen. Hvordan i all verden kan vi gjøre det til en fin dag? 

Anonymkode: 24939...ffd

Klarer dere ikke ha en fin dag uten at det er store arrangement? Hva gjør dere da på feks julaften?

Anonymkode: 5e473...7d9

Skrevet

Her er det to barn i gata som spiller sammen i korps. Det er mulig de to går i tog sammen og spiller bare i gata vår. 

Ellers tenker jeg at det kommer et opplegg etterhvert. Selvom toget blir avlyst kan det jo være andre ting som skjer.

Vi skal i alle fall ha både is og brus og pølser i mengder og konkurranser i hagen om været er godt nok.

Anonymkode: 532a4...fff

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer dere ikke ha en fin dag uten at det er store arrangement? Hva gjør dere da på feks julaften?

Anonymkode: 5e473...7d9

Joda, null stress å ha en fin dag, ordla meg kanskje litt feil. Men 17 mai er en dag hvor vi tradisjonelt er sammen hele familien på diverse arrangementer som innebærer veldig mange andre mennesker. Dette utgår jo, og det jeg søker er hvordan vi kan skape 17. mai stemning. Det verste er jo at både mannen og jeg har gamle foreldre som kanskje blir sittende alene denne dagen. 

Anonymkode: 24939...ffd

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal pynte oss, spise god frokost, grille med naboene og ha kake og vin på kvelden sammen med dem. Så for oss blir det det samme som hvert år, minus det helvetes toget 😅

Anonymkode: 2f9ac...6b8

Det utgår for oss, er fem i familien, så kan ikke være sammen med noen andre. 

Anonymkode: 24939...ffd

Skrevet

Dere kan gjøre som oss. Vi har følt oss ensomme hver jul og hver 17. mai. Det blir spennende å se hvordan dere takler det!

Anonymkode: 2a7b0...e65

Skrevet
22 minutter siden, sug lut skrev:

Bunad og flagg, bjørkeløv og pyntet bord, sølv og damask, god mat, Valdresmarsjen på høy rotasjon, potetløp i hagen - alt går.

Er vel noe sånt vi må gå for. Vurderer frem og tilbake om det er trygt å invitere mødrene våre. Er så trist å tenke på at de skal sitte alene 😪

Anonymkode: 24939...ffd

Skrevet

Hvis restriksjonene fortsatt tilsier max fem personer i gruppe:

Jeg skal heise flagget, ta på meg bunaden. Ta et lite flagg i hånden og gå i "tog" - halt alene. Med gammel jegermarsj på spotify og en liten høyttaler koblet til mobilen. Tror jammen jeg skal rusle forbi huset til svigers med det samme så kan de også få litt 17. maistemning. Her hjemme blir det, som alltid, koldtbord og lamming.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere kan gjøre som oss. Vi har følt oss ensomme hver jul og hver 17. mai. Det blir spennende å se hvordan dere takler det!

Anonymkode: 2a7b0...e65

Spennende faktisk. Så fordi du føler deg ensom på sånne dager, så synes du det blir spennende å se hvordan jeg takler at moren min kanskje må sitte alene. Sjarmtroll du. 

Anonymkode: 24939...ffd

Skrevet
1 minutt siden, Superdolly skrev:

Hvis restriksjonene fortsatt tilsier max fem personer i gruppe:

Jeg skal heise flagget, ta på meg bunaden. Ta et lite flagg i hånden og gå i "tog" - halt alene. Med gammel jegermarsj på spotify og en liten høyttaler koblet til mobilen. Tror jammen jeg skal rusle forbi huset til svigers med det samme så kan de også få litt 17. maistemning. Her hjemme blir det, som alltid, koldtbord og lamming.

Hvilken god idé!!! Kan ta med meg ungene og gå i tog for besteforeldre. Det kaller jeg løsningsorientert og innovativt 👏👏👏 Takk 😁

Anonymkode: 24939...ffd

Skrevet

Slappe av i sofaen og se på fjorårets reprise av 17 mai feiring😂 Selvfølgelig kjøpe inn masse is til ungene og pølse og leking i hagen😉

Anonymkode: b1697...1c3

Skrevet

Her blir det nok hele nabolaget som samles ute samtidig tenker jeg. Sikkert ikke mye som skjer, men det rrenger ikke å være mye action for å gjør det til en hyggelig dag. Har feiret 17mai på hytta før sammen med svigers. Det var en veldig hyggelig dag, selv om vi ikke pyntet oss eller var på noe arrangemang eller så tog. Ungene lå i vannet nesten hele dagen og vi voksne koste oss med god mat og fornøyde unger. Det var en inneklemt fredag og vi hadde konfirmasjon dagen etter, så vi nøyt en rolig dag etter å ha pyntet festlokalet, ordnet alt som kunne ordnes. Bakte vel noen kaker, men ikke noe styr. Ungene prater fortatt om den 17mai, de syns den var helt perfekt. Etter dette har vi hatt barn som har gått i korps så da har vi ikke hatt mulighet for slik. Kanskje vi skulle gjort dette i år, igrunn en lur idee. Hytteforbudet er vel over da. Hytta er rett ovr kommunegrensa også, så bare en svipptur ned. Kan også bare ta en dagtur.

Anonymkode: b0543...0f7

Skrevet

Regner med at vi i vår lille blindgate ordner i stand noe. Litt leker med smågevinster, kakebord, et lite tog med godkjent avstand o.l.

Vi kommer uansett til å heise flagget, kle oss pent og spise med bestemor. 

Anonymkode: 3d735...25f

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Bunad og flagg, bjørkeløv og pyntet bord, sølv og damask, god mat, Valdresmarsjen på høy rotasjon, potetløp i hagen - alt går.

Vi får gjøre som i "hovmesteren" når det er jul. Jeg vil være henne drikke av alle vasene. 

Anonymkode: 2a7b0...e65

Skrevet

Vi kommer til å kjøre full feiring, korps på høyttaler, flagg og tog rundt på tomta her. 
pølser, is og popcorn. Leker , lodd osv

grilling på ettermiddag og vin til kvelds🇳🇴🥂

Skrevet

Jeg er faktisk ganske lei meg. Vi elsker 17 mai og spesielt tanken på at kongefamilien ikke skal hilse fra balkongen for første gang siden krigen gjør meg trist  

Men vi skal feire skikkelig i kjernefamilien. Er det greit vær blir det grilling på terassen med bestemor i kroken ❤️ Det blir kake, is og flagg. Kanskje et lite tog med svært god plass mellom deltakerene. Ungene går jo antagelig på skolen på den tiden, så et tog med god avstand ute i friluft må være innafor.

Skrevet

17.mai er den beste dagen i året, og jeg elsker å gå i tog, så jeg er veldig trist og lei meg for at det ikke blir feiring med tog og korpsmusikk i år. Vi kommer likevel til å pynte oss selv og huset, henge opp flagg, lage pavlova, synge nasjonalsangen og spise flere is enn i fjor. Hvis været blir sånn nogenlunde skal vi sitte på verandaen 😊 

Anonymkode: 4b859...e5b

Skrevet

Vi har planer om 17. Mai frokost, før vi dresser oss opp i bunad, tar med flagg og sekk og tar oss en fjelltur. Mulig det faktisk blir på ski! Men vi skal dyrke det nasjonalromantiske så det holder den dagen. Når vi kommer hjem fra fotoshooten på fjellet skal det publiseres på FB, Snap og insta. Før vi gjør oss klar til en ny fotoshoot med grillings på verandaen. Tror det blir mange tommel opp, tipp topp fra den eldre garde. Avsluttes med pavlova i norske farger. 

Blir en helt fortreffelig 17. Mai tror vi, om været spiller på lag med oss. 

Anonymkode: 19a82...947

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det utgår for oss, er fem i familien, så kan ikke være sammen med noen andre. 

Anonymkode: 24939...ffd

Vi er fire, og de er fem. Jeg har forstått det som at en familie telles som en enhet siden vi uansett går oppi hverandre. Hvordan skulle det ellers være. Familier på 5+ må sende bort de øvrige familiemedlemmer for å ikke overstige maksgrensa? 😅

Anonymkode: 2f9ac...6b8

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er fire, og de er fem. Jeg har forstått det som at en familie telles som en enhet siden vi uansett går oppi hverandre. Hvordan skulle det ellers være. Familier på 5+ må sende bort de øvrige familiemedlemmer for å ikke overstige maksgrensa? 😅

Anonymkode: 2f9ac...6b8

Du er ikke seriøs nå vel?

Anonymkode: 85994...722

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo ingen leker, ikke noe tog og hvis det fortsetter som nå, ikke mer enn 5 personer sammen. Hvordan i all verden kan vi gjøre det til en fin dag? 

Anonymkode: 24939...ffd

Se på tv. Lag mat og kake. Pynt på utsiden. Bruk fantasien. 

Anonymkode: f2356...30b

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette.

Admin

Skrevet

Jeg synes det hadde vært flott om alt offentlig her jeg bor blir avlyst :) endelig en 17.mai uten arbeid!  

Hadde satt på korpsmusikk i hagen, gått en runde rundt huset, hatt kake og god mat, pynta oss og hatt leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...