Gå til innhold

Astmasyke barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet det kommer føringer på hva som er riskiogrupper nå før bhg/skole starter. Men dere med astmabarn, føler dere trygghet med å sende de i bhg og skole nå snart? Det sies jo at barn med astma ikke er i risikogruppen nå, men med flere samlet blir jeg likevel utrygg med å skulle sende min på skole. De sier man skal høre på rådene og ikke være utrygge men Jeg mener de vet for lite ang smitte blandt barn, da dette har vært stengt lenge. Og jeg jobber selv i bhg 

Anonymkode: 6e6a1...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vil ikke gjøre det. Det er barn blandt de døde i Sverige, som Anders Tegnell så i pressekonferansen i dag. Majoriteten er eldre over 70år men det er barn blandt de døde. Han sier videre at det ikke er kke noe mer barnedødsfall meldt inn i forhold til andre land, men det er barn blandt de døde. Tror dessverre noen vil angre dypt på å sende sitt barn tilbake til barnehage/skole. 

Anonymkode: 90968...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter hadde oksygenmetning på 54 ved forrige mykoplasmalungebetennelse og holdt på å dø. Hun har alvorlig astma og holdes hjemme etter anbefaling fra astmalegen på sykehuset. 

Anonymkode: 09fee...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vil ikke gjøre det. Det er barn blandt de døde i Sverige, som Anders Tegnell så i pressekonferansen i dag. Majoriteten er eldre over 70år men det er barn blandt de døde. Han sier videre at det ikke er kke noe mer barnedødsfall meldt inn i forhold til andre land, men det er barn blandt de døde. Tror dessverre noen vil angre dypt på å sende sitt barn tilbake til barnehage/skole. 

Anonymkode: 90968...c28

Uff, det er trist. Fæl sykdom.

Anonymkode: 801b7...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker. Travelt heime, men han har mild forkjølelsesutløst astma. Siste år før skolestart, så burde kanskje vore der og.

Anonymkode: a39c7...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vil ikke gjøre det. Det er barn blandt de døde i Sverige, som Anders Tegnell så i pressekonferansen i dag. Majoriteten er eldre over 70år men det er barn blandt de døde. Han sier videre at det ikke er kke noe mer barnedødsfall meldt inn i forhold til andre land, men det er barn blandt de døde. Tror dessverre noen vil angre dypt på å sende sitt barn tilbake til barnehage/skole. 

Anonymkode: 90968...c28

Kilde? Finner ikke noe skriftlig i hverken svenske, norske eller internasjonale medier om at barn har dødd. 

Anonymkode: 7adce...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kilde? Finner ikke noe skriftlig i hverken svenske, norske eller internasjonale medier om at barn har dødd. 

Anonymkode: 7adce...c8d

*I Sverige! 

Anonymkode: 7adce...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*I Sverige! 

Anonymkode: 7adce...c8d

Stod på NRK.

Anonymkode: 801b7...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stod på NRK.

Anonymkode: 801b7...b59

Fint hvis du underbygger påstandene dine med en link, for det eneste jeg finner på NRK er at et spedbarn har testet positivt. Ingenting om dødsfall. 

Anonymkode: 7adce...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fint hvis du underbygger påstandene dine med en link, for det eneste jeg finner på NRK er at et spedbarn har testet positivt. Ingenting om dødsfall. 

Anonymkode: 7adce...c8d

Ser det er fjernet nå, kanskje de fikk feilinformasjon...

Anonymkode: 801b7...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente har astma men den er ikke alvorlig og utløses egentlig mest av forkjølelse, store temperaturforandringer og veldig høyt tempo. 

Jeg blir og sende henne på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et barn med astma, og spurte fastlegen vår om akkurat det i dag. Hun sa at de ventet på litt mer informasjon om barn i risikogrupper fra FHI. De har dessverre ikke noe mer info enn oss ang dette akkurat nå. Men hun sa også at hvis jeg har anledning til å holde han hjemme litt lenger ville hun gjort det. Bare for å se hvordan de løser det på skolen. Tenkte jeg skulle høre med legen hans på sykehuset for å få en mening til før skolestart. 

Anonymkode: 12264...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kilde? Finner ikke noe skriftlig i hverken svenske, norske eller internasjonale medier om at barn har dødd. 

Anonymkode: 7adce...c8d

Som jeg sa, dette sa Anders Tegnell så pressekonferansen i dag, det er bare å se den så hører du han si det. Har heller ikke hørt noe om dette før dagens pressekonferanse. Det er jo da kilden, som jeg nevnte. Barn har død av Covid-19 i hele Europa, i de fleste land med stort antall smittede. 

Jeg synes det er veldig merkelig at dette ikke har fått større oppmerksomhet, virker som de rett og slett ikke vil utdype eller snakke om det. 

Her var pressekonferansen: https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=31286

Så den live, ser ikke ut til at den ligger der nå men den ligger også ute på youtube:

 

Anonymkode: 90968...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har sterk astma. Er heldigvis i 5. klasse, så vi har noen uker på oss. Her i kommunen er det ikke kjent smitte per nå, men jeg kommer til å følge situasjonen nøye. Holder han hjemme hvis det føles utrygt. Det er bare vi foreldre som vet hvor dårlig han faktisk blir av vanlige luftveisinfeksjoner, så vi er forsiktige. Følg magefølelsen!

Anonymkode: f564e...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...