Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Altså, dersom man er en liten tur i utlandet må man i karantene 2 uker etterpå, men hva vil det egentlig tilsi? Dette med hjemmeisolasjon skjønner jeg, da har man ikke lov å gå utenfor døren en gang. Etter hva jeg har forstått betyr karantene at man, kan bevege seg utendørs, men MÅ følge anbefalingene når det kommer til å vaske hender, holde avstand og slikt samt at man ikke kan gå i butikker. Stemmer det? Har hytte rett over svenskegrensen vi har lyst til å være på i sommer, og lurer rett og slett på hvordan vi må forholde oss når vi kommer hjem dersom vi drar og reglene er de samme som i dag. Anonymkode: a9c6c...208
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, dersom man er en liten tur i utlandet må man i karantene 2 uker etterpå, men hva vil det egentlig tilsi? Dette med hjemmeisolasjon skjønner jeg, da har man ikke lov å gå utenfor døren en gang. Etter hva jeg har forstått betyr karantene at man, kan bevege seg utendørs, men MÅ følge anbefalingene når det kommer til å vaske hender, holde avstand og slikt samt at man ikke kan gå i butikker. Stemmer det? Har hytte rett over svenskegrensen vi har lyst til å være på i sommer, og lurer rett og slett på hvordan vi må forholde oss når vi kommer hjem dersom vi drar og reglene er de samme som i dag. Anonymkode: a9c6c...208 Først og fremst kan du ikke gå på jobb, treffe andre eller gjre noe som helst utenfor egen eiendom som ikke er strengt nødvendig (en person i butikken en gang i uka er nok nødvendig, men ikke mer). Ungene kan ikke gå på skole eller i barnehagen. Du kan gå en tur i skogen et sted med lite folk, men ikke i byen. Om moren din ligger for døden kan du ikke besøke henne osv. Anonymkode: 8994f...72b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Her står det veldig klart https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon Anonymkode: bee0e...c94
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Slik jeg har forstått det er det slik: Isolasjon: det er påvist smitte, du kan ikke møte noen ute, du kan være ute på egen eiendom, men ikke være ute ellers. Familiemedlemmer er i karantene, og du må være hjemme i karantene 7 dager etter symptomfrihet. Karantene: du har ikke påvist smitte, du kan være ute på egen eiendom, du kan være ute i «skog og mark». Du kan ikke gåmpå jobb eller i butikken. Familiemedlemmer er ikke i karantene om de ikke settes i det slik du selv gjør. Er det kun du som har vært i utlandet eller i kontakt med en som er smittet, er kun du i karantene. Blir du syk, settes du i isolasjon og familien i karantene. Forsiktighetskarantene: du er syk, men ikke syk nok til å testes og ikke de rette symptomene. Du skal være så lite som mulig i kontakt med andre, men kan gå på butikken og kan gå på jobb 24 timer etter symptomfrihet. Leve normalt: passe på at alle råd fra myndighetene for friske blir fulgt. Anonymkode: 9b8b4...01f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Først og fremst kan du ikke gå på jobb, treffe andre eller gjre noe som helst utenfor egen eiendom som ikke er strengt nødvendig (en person i butikken en gang i uka er nok nødvendig, men ikke mer). Ungene kan ikke gå på skole eller i barnehagen. Du kan gå en tur i skogen et sted med lite folk, men ikke i byen. Om moren din ligger for døden kan du ikke besøke henne osv. Anonymkode: 8994f...72b Med andre ord, omtrent som i dag. Hjemmebarnehage og hjemmekontor. Kjøpe mat fra kolonial.no Ut å løpe i skog og mark på kvelden når det ikke er andre der. HI Anonymkode: a9c6c...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå