Gå til innhold

Dette med skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er er 3 av 7 stk i risiko gruppen, jeg ønser ikke og sende de 4 friske på skolen, må jeg det? Jeg vil heller ikke at 3,5,7 og 10 klassing skal miste sin plass ved skolen, fordi de er jo allerede veldig knyttet til både lærere,medelever og har venner der.

de sier jo at det er skoleplikt så lenge ikke barna sliter med helsen og at de i verste fall kan miste plassen på skolen

Anonymkode: ebc22...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sorry for skrivefeilene

Skrevet

Enn så lenge er det jo bare 3. klassingen som har dato for forventet oppstart, dom er om to uker. Er det ikke uansett sånn at de med familie (i samme husholdning) som er i risikogruppen ikke skal tilbake? 

Anonymkode: ee9cf...bae

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enn så lenge er det jo bare 3. klassingen som har dato for forventet oppstart, dom er om to uker. Er det ikke uansett sånn at de med familie (i samme husholdning) som er i risikogruppen ikke skal tilbake? 

Anonymkode: ee9cf...bae

Jo, det er sånn.

Anonymkode: b28c5...211

Skrevet

Jeg er i risikogruppa og skal på jobb. Så mine barn må i bhg og skole

Anonymkode: b2689...331

Skrevet

Det er ikke skoleplikt i Norge, kun undervisningsplikt. Det er familier som har hjemmeskole hele året.

Anonymkode: 444b3...d72

Skrevet

Er barnet i risiko, eller noen i familien er i risiko, skal ikke barnet på skolen fra 27. april. 

Anonymkode: 39ae1...1c8

Skrevet

Ingen mister skoleplassen frem til sommeren, det er unntakstilstand. 

Anonymkode: 3e195...d77

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Står dette noe sted? Leste senest i går på Utdanningsforbundet at det ikke er fritt frem å velge når skolene åpner igjen. Har det kommet ny info??

Skrevet
7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Står dette noe sted? Leste senest i går på Utdanningsforbundet at det ikke er fritt frem å velge når skolene åpner igjen. Har det kommet ny info??

Er vel ingen som ikke har fått med seg at vi er i unntakstilstand??

Anonymkode: 35a17...973

Skrevet

Er vel ingen som ikke har fått med seg at vi er i unntakstilstand??

Anonymkode: 35a17...973

Når spurte jeg om det er kommet ny info etter i går. 

Skrevet
31 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det gjelder for de som er friske... det er uttalt fra regjeringen at de i risikogruppen/i hus med en, skal fortsette med hjemmeskole 

Skrevet
Akkurat nå, ulenissen skrev:

Det gjelder for de som er friske... det er uttalt fra regjeringen at de i risikogruppen/i hus med en, skal fortsette med hjemmeskole 

Ja selvsagt😊. Det var jeg klar over. Kom kanskje litt uklart frem

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i risikogruppa og skal på jobb. Så mine barn må i bhg og skole

Anonymkode: b2689...331

Jeg skjønner ikke dette. Noen i risikogruppen jobber og noen ikke. Hvem avgjør det?  Fastlegen?

Jeg er renholder på en skole. Vi er 5 stk og 3 er i risikogruppen. Dem har ikke jobbet siden 12 Mars. Vi andre 2 har jobbet masse og desinfisert og vasket hele skolen. Nå skal skolen åpnes, og det ser ikke ut som om dem skal jobbe. Vi får vel tak i vikarer, men sikkert mange som skal ha det 

Anonymkode: 3c3a5...d60

Skrevet

Tusen takk for svar

Da holder jeg han hjemme.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Screenshot_20200413-193451_Chrome.jpg

Anonymkode: e6792...fdc

Skrevet

Tusen takk for svar

Jeg ville avventet til du får mer info av myndighetene om hva som regnes som risikogrupper 😊

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg ville avventet til du får mer info av myndighetene om hva som regnes som risikogrupper 😊

Hva hvis de tar feil da, og barn dør pga det? Holder det at de i ettertid beklager?

Skrevet

Hvis jeg drar til fastlegen og får en skriftlig erklæring på at jeg er i risikosonen, kan mitt barn ha hjemmeskole da?

Skrevet
Just now, mamma til adhd gutt<3 said:

vår datter som er 2 år regnes som risikogruppe, hun har hatt kreft ( friskmeldt ) men svakt innmunforsvar

faren har hatt hjertefeil

største barnet har astma ( i alvorlig grad )

Så de er i risikogruppen

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vår datter som er 2 år regnes som risikogruppe, hun har hatt kreft ( friskmeldt ) men svakt innmunforsvar

faren har hatt hjertefeil

største barnet har astma ( i alvorlig grad )

Så de er i risikogruppen

Jeg tror du kan ha hjemmeskole med god samvittighet altså . Ville tatt en kjapp prat med lærer så ordner det seg. ❤️

Skrevet
Just now, mamma til adhd gutt<3 said:

Jeg tror du kan ha hjemmeskole med god samvittighet altså . Ville tatt en kjapp prat med lærer så ordner det seg. ❤️

Takk ❤️

Skrevet
På 14.4.2020 den 11.40, Anonym bruker skrev:

Hei

er er 3 av 7 stk i risiko gruppen, jeg ønser ikke og sende de 4 friske på skolen, må jeg det? Jeg vil heller ikke at 3,5,7 og 10 klassing skal miste sin plass ved skolen, fordi de er jo allerede veldig knyttet til både lærere,medelever og har venner der.

de sier jo at det er skoleplikt så lenge ikke barna sliter med helsen og at de i verste fall kan miste plassen på skolen

Ingen kan «miste skoleplass» selv om de holdes unna når familie er i risikogruppe.

Anonymkode: c4860...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...