Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Barna er hjemme 24/7, de tester grenser så det HOLDER... Jeg er syk og dårlig (ikke korona. Jeg har noe annet). Aldri pass, aldri besøk, aldri dra på besøk, ikke dra til fritidsbolig, ingenting. Bare hjemme hele tiden, hver dag, alltid. Og den forbanna hjemmeskolen som er så ufattelig dårlig utforma, og læreren som skriver dårligere norsk enn elevene hn skal undervise omtrent. Og jeg er såå sliten om dagen, men om natta... Da har jeg mareritt.. Hver ENESTE natt har jeg mareritt. Har hatt det lenge nå, og det har kommet til et punkt der jeg er redd for å legge meg om kvelden. Jeg får angst, uro, jeg vil ikke legge meg og bruker store deler av dagen på å grue meg til sengetid Når jeg våkner, utslitt av natta, og preget av mareritt med mordere og monstre, så er jeg virkelig ikke klar for dagen og uka Jeg orker ikke mer. Jeg mistenker at årsaken er et medikament jeg tar som kan kødde med hjernen når man sover. Det kan jeg ikke slutte på... Anonymkode: a5395...0dd
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Jeg tror du må snakke med fastlegen din. Klem.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Ja, ta kontakt med fastlegen. Om det kan være noen trøst holder jeg også på å klikke. Sunne friske barn avstengt fra skole og treninger sitter nå og gamer 24/7, hva kan de ellers gjøre? Alle andre barn gjør det også. Koronatiltakene er en skandale, de tar knekken på friske unge mennesker. Anonymkode: b7263...9a5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Forresten, blir også mektig provosert av disse besserwisserne som sitter og koser seg med masse frititd til full lønn, og kjefter på alle som ikke overholder dugnadsreglene. Ynkelige mennesker rett og slett. Anonymkode: b7263...9a5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forresten, blir også mektig provosert av disse besserwisserne som sitter og koser seg med masse frititd til full lønn, og kjefter på alle som ikke overholder dugnadsreglene. Ynkelige mennesker rett og slett. Anonymkode: b7263...9a5 He-he... Lurer på om de er like flinke når de kalles inn til dugnader på skole, idrettslag, borettslag, barnehage osv resten av tiden? Stiller de opp med glede og stolthet og varsler fra om alle som IKKE møter og gir de så ørene flagrer om de ikke stiller opp? Om jeg må få skryte av meg selv så er jeg rimelig god til å delta på dugnader,- er vokst opp med at alle må bidra der de kan for å få ting til å gå rundt,- både av aktivitetstilbud og trivsel i nærmiljøet ellers,- for både fattig og rik. Men akkurat denne dugnaden vi er inne i nå,- den kjenner jeg på kanskje kan bli vanskelig å være med på etter hvert.. Men, men, får vel bite tenna sammen på samme måte som da man skulle rydde skolegården før 17.mai et år og det ble snøstorm den dagen,- men vi fikk gjort en del alikevel da,- vi som møtte opp Anonymkode: b7ed4...6e9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, ta kontakt med fastlegen. Om det kan være noen trøst holder jeg også på å klikke. Sunne friske barn avstengt fra skole og treninger sitter nå og gamer 24/7, hva kan de ellers gjøre? Alle andre barn gjør det også. Koronatiltakene er en skandale, de tar knekken på friske unge mennesker. Anonymkode: b7263...9a5 Det er ingenting som stopper unger fra å trene. Mine trener hver eneste dag, selv om det ikke er organiserte treninger. Jeg tror du bare liker å sutre. Og nei, ikke alle barn sitter klistra og gamer. Det er utelukkende din egen feil, alt sammen, så vis litt initiativ og få fingeren ut av ræva og blikket ut av sutrenavlen. Anonymkode: dabd9...834
amandine Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, ta kontakt med fastlegen. Om det kan være noen trøst holder jeg også på å klikke. Sunne friske barn avstengt fra skole og treninger sitter nå og gamer 24/7, hva kan de ellers gjøre? Alle andre barn gjør det også. Koronatiltakene er en skandale, de tar knekken på friske unge mennesker. Anonymkode: b7263...9a5 Sunne friske barn trenger absolutt ikke la være å trene eller å bevege seg utendørs! Hva kan de ellers gjøre? Jo, de kan gå på tur, de kan jogge, de kan trene styrke, de kan lære seg orientering eller dra på stolpejakt. De kan rydde søppel i veikanten eller arbeide i hagen. De er heller ikke avstengt fra skolearbeid selv om de er utestengt fra skolen rent fysisk. Ta nå ansvar!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forresten, blir også mektig provosert av disse besserwisserne som sitter og koser seg med masse frititd til full lønn, og kjefter på alle som ikke overholder dugnadsreglene. Ynkelige mennesker rett og slett. Anonymkode: b7263...9a5 Hvem sitter og koser seg med full lønn og masse fritid? Jeg blir gladelig forbanna på de som bryter reglene, det innrømmer jeg lett. Men masse fritid og full lønn? Jeg er på jobb, jeg. Hver eneste dag. Med mer enn full lønn, for jeg jobber en del overtid. Og ja, jeg blir provosert av at ikke folk kan klare å følge retningslinjer som er laget til beste for oss alle. Det er de som bryter reglene for eget egoistisk velbefinnende som er ynkelige. Anonymkode: 34226...551
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, ta kontakt med fastlegen. Om det kan være noen trøst holder jeg også på å klikke. Sunne friske barn avstengt fra skole og treninger sitter nå og gamer 24/7, hva kan de ellers gjøre? Alle andre barn gjør det også. Koronatiltakene er en skandale, de tar knekken på friske unge mennesker. Anonymkode: b7263...9a5 Avstengt fra treninger? Hva går de på? Våre tre trener MYE til vanlig. Særlig eldste er vant med 15-20 timer i uken + helg siden hun er på landslaget. Hun trener hver dag egentrening. Yngste trener fotball og der går jeg med henne på banen og spiller. Kanskje du må ta litt tak?? Anonymkode: 8440c...b98
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avstengt fra treninger? Hva går de på? Våre tre trener MYE til vanlig. Særlig eldste er vant med 15-20 timer i uken + helg siden hun er på landslaget. Hun trener hver dag egentrening. Yngste trener fotball og der går jeg med henne på banen og spiller. Kanskje du må ta litt tak?? Anonymkode: 8440c...b98 Hvorfor denne avsporingen!???? Anonymkode: bdd4f...d75
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 Snakk med legen din. Kanskje undersøke med kommunen om du kan få et avlastningshjem til barna. Du er sliten og gåen, det er jo ikke bra for barna å ha det slik heller. Kanskje de kan få komme på skole ig barnehage pga din helsesituasjon? Anonymkode: 07098...e58
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk med legen din. Kanskje undersøke med kommunen om du kan få et avlastningshjem til barna. Du er sliten og gåen, det er jo ikke bra for barna å ha det slik heller. Kanskje de kan få komme på skole ig barnehage pga din helsesituasjon? Anonymkode: 07098...e58 Får en avlastningshjem i disse tider da? Anonymkode: c82a2...326
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avstengt fra treninger? Hva går de på? Våre tre trener MYE til vanlig. Særlig eldste er vant med 15-20 timer i uken + helg siden hun er på landslaget. Hun trener hver dag egentrening. Yngste trener fotball og der går jeg med henne på banen og spiller. Kanskje du må ta litt tak?? Anonymkode: 8440c...b98 Da et du heldig. Her er alle baner, ballbinger, lekeplasser, skolegårder, skateparker etc stengt. Min fotballspiller må trikse i stua, kjører lett teknikk i oppkjørselen og har løpeturer. Slik er det når en bor i en kommune der alle i kommunestyret er boomers. Selv gisser de seg i sola, men sørger for at alt barn synes er gøy er avstengt. Hesesykepleierne er omplassert til sykehjemmene. Anonymkode: 602ae...6e9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #14 Skrevet 14. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får en avlastningshjem i disse tider da? Anonymkode: c82a2...326 Vet ikke, trolig ikke men hi må undersøke. Anonymkode: 07098...e58
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #15 Skrevet 14. april 2020 Barn fra sårbare familier får plass på skole/barnehage altså, men du må be om det selv. Hvor gamle er barna? Om du holder på å klikke, og det ikke er en pappa som kan ta ungene, så må de rett og slett på skolen for å avlaste deg. De har sagt på TV om og om igjen nå at de er bekymret for barna fra sårbare familier som ingen ber om skoleplass til. Det er rom for disse barna på skolen. Og hvor bor dere? Har dere ikke hage? Mine to barn har to venner i nabolaget, og de fire er ute sammen i timevis. De var ferdige med skolearbeid nå i 12-tiden så da gikk de ut, regner ikke med de kommer inn igjen før middag. Men de er 11 og 12 år, så ganske selvgående ute, sykler, leker gjemsel, kritter, kjører sparkesykkel, lager "film" med telefonen osv osv. Dine er kanskje yngre? Men de har uansett lov til å ha en lekevenn, og en ekstra unge er gjerne gull for dynamikken, det blir mindre krangling og testing av grenser om de har en ekstra å leke med. Anonymkode: e31ee...85e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem sitter og koser seg med full lønn og masse fritid? Jeg blir gladelig forbanna på de som bryter reglene, det innrømmer jeg lett. Men masse fritid og full lønn? Jeg er på jobb, jeg. Hver eneste dag. Med mer enn full lønn, for jeg jobber en del overtid. Anonymkode: 34226...551 De finnes ikke i virkeligheten. De finnes kun i hodene til bitre mennesker som tror at de selv er de eneste i hele verden som må jobbe i disse dager. Og DE er det mange av! Til HI; Hør på den som sier at du kan få avlastning. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barn fra sårbare familier får plass på skole/barnehage altså, men du må be om det selv. Hvor gamle er barna? Om du holder på å klikke, og det ikke er en pappa som kan ta ungene, så må de rett og slett på skolen for å avlaste deg. De har sagt på TV om og om igjen nå at de er bekymret for barna fra sårbare familier som ingen ber om skoleplass til. Det er rom for disse barna på skolen. Anonymkode: e31ee...85e Anonymkode: 2d708...f1f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, ta kontakt med fastlegen. Om det kan være noen trøst holder jeg også på å klikke. Sunne friske barn avstengt fra skole og treninger sitter nå og gamer 24/7, hva kan de ellers gjøre? Alle andre barn gjør det også. Koronatiltakene er en skandale, de tar knekken på friske unge mennesker. Anonymkode: b7263...9a5 Vi må leve i to forskjellige verdener. Hvorfor sitter sunne friske barn og gamer 24/7? Mine går på aktiviteter fire dager i uka vanligvis. Men det er jo null problem for dem å være i aktivitet, selv om disse tilrettelagte aktivitetene er stengt. Har aldri hatt så allsidig trente barn som nå. Det løpes, klatres i trær, på fjell, i vannkanten, lekes gammeldags sisten og andre uteleker. Til og med jeg har blitt mer trent, fordi jeg må være med de minste ut. Slettes ikke dumt å klatre i trær for voksne heller. Vi lever i det hele tatt sunnere og er mer ute, fordi vi nå slipper å sitte i bilen 1-2 timer hver ettermiddag for å komme til og fra barnas aktiviteter. Angående gameing og PC. Joda, mine elsker også dette. Men jeg er den voksne , og jeg bestemmer fortsatt såpass , at jeg ikke tillater game-ing hele dagen. Først skolearbeid, så andre aktiviteter og så evt litt PC spill o.l. Men Nå skal det sies at vi bor landlig til med en stor hage , så jeg forstår at uteaktiviteter kan være vanskeligere dersom man bor i blokk, uten spennende uteareal. Anonymkode: c4347...7fb
Admin Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 Tråden er ryddet for personangrep, og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De finnes ikke i virkeligheten. De finnes kun i hodene til bitre mennesker som tror at de selv er de eneste i hele verden som må jobbe i disse dager. Og DE er det mange av! Til HI; Hør på den som sier at du kan få avlastning. Anonymkode: 2d708...f1f Jo de finnes. Jeg går selv hjemme med full lønn fordi jeg ikke har samfunnskritisk jobb og det ikke er mulighet for hjemmekontor. Ungene er 7 og 9 år og ganske selvgående. Mannen har samfunnskritisk jobb. Jeg koser meg hjemme om dagene😊 Anonymkode: 1a872...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå