Gå til innhold

«Alt blir bra» kampanjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes i utgangspunktet dette er noe fint for barna og for å holde på håp og samhold. Men reagerer på navnet... alt blir bra... nei, alt blir ikke bra; bestemor er borte for godt for barna. Det som er skjedd har jo skjedd og blir ikke bra igjen. Men «det blir bedre» eller noe er jo riktig. Pga dette har ikke barna ville tegnet regnbuer med alt blir bra til å henge i vinduene...

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir bedre er jo nettopp det kampanjen heter!

Anonymkode: 0c4f0...77a

Nei, Koronakampanjen heter alt blir bra

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utganspunktet enig med dere, men livet blir jo bra for de fleste igjen selv etter store tap og kriser. Hvis man tolker det som at man en gang kan føle at livet er bra igjen, ikke som at alt blir som før ❤️ 
livet blir bra igjen, selv om det ikke blir som før 💚 håper det i alle fall 🙏🏼

Anonymkode: 35e16...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir jo bra igjen. 

Selv om livet forandrer seg, og det går opp og ned, blir jo livet bra igjen. 

Ingenting er uforandret livet ut, men det blir alltid bra igjen, selv om det kanskje ikke blir perfekt bestandig. 

Så jo, bra blir det. 

Anonymkode: 96db8...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig, og jeg klarer ikke å si til barnet mitt at "alt blir bra". Det kan jeg jo ikke garantere.Ellers skullevi gjerne ha tegnet noen regnbuer. Jeg sier at vi tror alt blir bedre etterhvert, og i mellomtiden gjør vi det beste ut av det.

Anonymkode: b7825...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt blir jo bra igjen. 

Selv om livet forandrer seg, og det går opp og ned, blir jo livet bra igjen. 

Ingenting er uforandret livet ut, men det blir alltid bra igjen, selv om det kanskje ikke blir perfekt bestandig. 

Så jo, bra blir det. 

Anonymkode: 96db8...8ea

Alt blir jo ikke bra igjen... det blir for teit. Men livet kan bli bra igjen ja. Men ordet ALT ødelegger her, for det blir bare helt feil.  Og nei, for mange blir ikke alltid livet bra igjen. DET er hvertfall naivt å tro. 

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I utganspunktet enig med dere, men livet blir jo bra for de fleste igjen selv etter store tap og kriser. Hvis man tolker det som at man en gang kan føle at livet er bra igjen, ikke som at alt blir som før ❤️ 
livet blir bra igjen, selv om det ikke blir som før 💚 håper det i alle fall 🙏🏼

Anonymkode: 35e16...b74

Livet blir bra igjen kunne det jo hett da. ALT skjærer meg bare i øynene. 

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tegnes det ingen regnbuer. Alt blir ikke bra. Ikke i det hele tatt. Jeg hater alle som tegner regnbuer. Duster. 

Anonymkode: 10bb2...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har pessimistenes landsforening møte her i dag?

Alle som er så heldige at de får leve vil oppleve at besteforeldre dør. Gamle mennesker dør faktisk, av det ene eller det andre. At noen dør kvalifiserer ikke til å ikke kunne si at alt blir bra igjen altså. 

Anonymkode: e653e...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tegnes det ingen regnbuer. Alt blir ikke bra. Ikke i det hele tatt. Jeg hater alle som tegner regnbuer. Duster. 

Anonymkode: 10bb2...6d9

Jøss... hater faktisk .... tror jammen jeg skal tegne en gigantisk regnbue og henge den på tvers av huset. Alt blir bra igjen . Ja noen vil dø men de aller fleste vil overleve å finne tilbake til det vanlige livet igjen. Dette er en positiv kampanje . Ikke gjør den til noe annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes i utgangspunktet dette er noe fint for barna og for å holde på håp og samhold. Men reagerer på navnet... alt blir bra... nei, alt blir ikke bra; bestemor er borte for godt for barna. Det som er skjedd har jo skjedd og blir ikke bra igjen. Men «det blir bedre» eller noe er jo riktig. Pga dette har ikke barna ville tegnet regnbuer med alt blir bra til å henge i vinduene...

Anonymkode: 6df6f...f41

Hvordan tenker du å hjelpe dem videre i den sorgen da? Utover å syte fordi en nasjonal kampanje ikke treffer dine behov helt pang med slagordet sitt?

Anonymkode: 280c6...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, har pessimistenes landsforening møte her i dag?

Alle som er så heldige at de får leve vil oppleve at besteforeldre dør. Gamle mennesker dør faktisk, av det ene eller det andre. At noen dør kvalifiserer ikke til å ikke kunne si at alt blir bra igjen altså. 

Anonymkode: e653e...a79

Vel, mine barn synes ikke alt blir bra siden bestemor ikke blir bra igjen, enig i den. Men det betyr jo ikke at alt forblir ille. Er bare ordlyden «alt» som blir feil.

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du å hjelpe dem videre i den sorgen da? Utover å syte fordi en nasjonal kampanje ikke treffer dine behov helt pang med slagordet sitt?

Anonymkode: 280c6...b43

Beklager at jeg diskuterer feil ting her inne da. Hva er innafor å diskutere i dine øyne?

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, mine barn synes ikke alt blir bra siden bestemor ikke blir bra igjen, enig i den. Men det betyr jo ikke at alt forblir ille. Er bare ordlyden «alt» som blir feil.

Anonymkode: 6df6f...f41

Du får prøve å støtte dem mer i deres følelser omkring bestemor enn følelsene omkring kampanjen da. Du har stor påvirkningskraft hvis du bare vil.

Anonymkode: 280c6...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Beklager at jeg diskuterer feil ting her inne da. Hva er innafor å diskutere i dine øyne?

Anonymkode: 6df6f...f41

Jeg har ikke kritisert ditt valg av tema HER INNE. Jeg spør hva du gjør DER HJEMME:

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du å hjelpe dem videre i den sorgen da? Utover å syte fordi en nasjonal kampanje ikke treffer dine behov helt pang med slagordet sitt?

Anonymkode: 280c6...b43

 

Anonymkode: 280c6...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke kritisert ditt valg av tema HER INNE. Jeg spør hva du gjør DER HJEMME:

 

Anonymkode: 280c6...b43

Men det har ikke så mye å gjøre med navnet på denne kampanjen å gjøre?? Hvorfor sporer du helt av??

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det har ikke så mye å gjøre med navnet på denne kampanjen å gjøre?? Hvorfor sporer du helt av??

Anonymkode: 6df6f...f41

Fordi det kanskje ville være nyttigere for ungene dine om du fokuserer på deres sorgbearbeidelse (noe man kan påvirke) heller enn en landsdekkende kampanje (noe man ikke kan påvirke)? 
Kall meg gjerne gammeldags, men jeg syns dette blir på linje med å klage over været: du får ikke endret det.

Anonymkode: 280c6...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det kanskje ville være nyttigere for ungene dine om du fokuserer på deres sorgbearbeidelse (noe man kan påvirke) heller enn en landsdekkende kampanje (noe man ikke kan påvirke)? 
Kall meg gjerne gammeldags, men jeg syns dette blir på linje med å klage over været: du får ikke endret det.

Anonymkode: 280c6...b43

Men kjære deg, tror du jeg greier gjøre bare en ting om gangen?? Jeg bare luftet en tanke om at jeg syntes en tittel ikke var helt god, og så går du helt bananas fordi jeg ikke kan gjøre noe med det? Har du overhodet skjønt poenget med slike nettfora? Tror du vi tror vi skal endre verden her inne? Eller kanskje bare ventilere litt og diskuterer litt? 

Anonymkode: 6df6f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes i utgangspunktet dette er noe fint for barna og for å holde på håp og samhold. Men reagerer på navnet... alt blir bra... nei, alt blir ikke bra; bestemor er borte for godt for barna. Det som er skjedd har jo skjedd og blir ikke bra igjen. Men «det blir bedre» eller noe er jo riktig. Pga dette har ikke barna ville tegnet regnbuer med alt blir bra til å henge i vinduene...

Anonymkode: 6df6f...f41

Det er en teit kampanje. «Alt blir bra»? Etter hva da? Den store krisen, der vi måtte ligge på sofaen i fire uker og se på Netflix og spise snop?

Anonymkode: e7c41...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, mine barn synes ikke alt blir bra siden bestemor ikke blir bra igjen, enig i den. Men det betyr jo ikke at alt forblir ille. Er bare ordlyden «alt» som blir feil.

Anonymkode: 6df6f...f41

Som barn sørget jeg så intenst da bestemor døde at jeg trodde jeg aldri skulle smile igjen. Men jo, alt ble bra igjen. 

«Alt» i den forstand at ting var på stell og jeg hadde det bra. «Alt» i den konteksten vi er i nå betyr at vi får kontroll over koronaviruset og at ting går tilbake slik de var før viruset inntraff. Å flisespikke på begrepet «alt» er bare å være vanskelig.

Anonymkode: e653e...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, tror du jeg greier gjøre bare en ting om gangen?? Jeg bare luftet en tanke om at jeg syntes en tittel ikke var helt god, og så går du helt bananas fordi jeg ikke kan gjøre noe med det? Har du overhodet skjønt poenget med slike nettfora? Tror du vi tror vi skal endre verden her inne? Eller kanskje bare ventilere litt og diskuterer litt? 

Anonymkode: 6df6f...f41

Hvem går egentlig bananas her...? 🙄

Du, det er DITT liv, ditt valg. Beklager at jeg etter et dødsfall i familien din trodde at du hadde blitt rammet av det de fleste av oss føler på når døden kommer nært innpå: en aversjon mot bagatellfokus og bortkastet tid. Livet er jo så kort, det ser man når noen nære faller fra. Og så begynner man (de fleste, da) å fokusere på kjerneverdiene sine, på samvær og samhold og alt det der.

Men noen har fortsatt tid til å være sure megger, ser jeg, og ingen ting jeg sier kan visst hjelpe deg i en annen retning. Lykke til for ungene dine da.

Anonymkode: 280c6...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvem går egentlig bananas her...? 🙄

Du, det er DITT liv, ditt valg. Beklager at jeg etter et dødsfall i familien din trodde at du hadde blitt rammet av det de fleste av oss føler på når døden kommer nært innpå: en aversjon mot bagatellfokus og bortkastet tid. Livet er jo så kort, det ser man når noen nære faller fra. Og så begynner man (de fleste, da) å fokusere på kjerneverdiene sine, på samvær og samhold og alt det der.

Men noen har fortsatt tid til å være sure megger, ser jeg, og ingen ting jeg sier kan visst hjelpe deg i en annen retning. Lykke til for ungene dine da.

Anonymkode: 280c6...b43

For et surmaga svar! Du snakker til et menneske som nettopp har mistet enten mor eller svigermor, og som, i likhet med sine barn, er i sorg. Sorg er vanskelig. Det er stort og tungt, og noe alle må igjennom i løpet av livet. Det finnes ingen fasit på sorg, alle sørger på sin måte. Det er overhodet ikke unormalt å reagere på ting som sårer når man er i sorg. Man er allerede langt nede, og dermed er det kanskje ikke så mye som skal til.

Selv har jeg ikke mistet noen nå. Jeg har i utgangspunktet ment at kampanjen er koselig, men jeg har også tenkt at ordvalget er litt uheldig. Det er jo mange som mister nære og kjære i denne situasjonen, og selv om jeg skjønner at kampanjen ikke har til hensikt å avfeie disse menneskenes sorg, kan jeg forstå at kampanjens ordvalg likevel oppleves sårende. 

Du har helt rett i at det ts ikke får forandret kampanjen med å ta det opp her. Men det kan virke som du ikke forstår det behovet mange har for å lufte følelsene sine. Et behov for å fortelle noen hvordan man blir påvirket av ting, og kanskje til og med bli møtt med litt sympati og medfølelse. Det er kke alltid det er en løsning man er ute etter når man lufter et problem. Hvis vi likevel ser på dette med et løsningsorientert perspektiv, så vil ikke det å ta dette opp her løse problemet ts opplever med denne kampanjen, men det kan kanskje få folk til å tenke seg om i forhold til hvordan de formulerer seg i fremtidige kampanjer, og i så fall har jo ts oppnådd noe med dette likevel. 

Til ts. Jeg skjønner at dette oppleves vanskelig for både deg og dine barn. Jeg tror nok at barna kan ha godt av en prat om hvordan de opplever denne kampanjen, og hva de tror de som startet den mente med "alt". Kanskje dere kan lage deres egen vri? Dere kan jo tegne regnbuer og skrive akuratt det som passer for dere. "Det blir bedre" for eksempel. 

Anonymkode: 9254e...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...