Gå til innhold

Dere som har 4 barn eller mer.... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere masse klær til en kvar tid liggende på vaskerommet som ikke blir vasket med engang? Eller klarer dere og ta unda? 

Hva med huset? Er det ryddig og rent til en hver tid? 

Jeg føler meg som verdens dårligste husmor😒 og svigerdatter. Føler meg ikke bra nokk. 

Vi har 5 barn (snart 6) her er aldri ryddig eller rent og alltid klær som ikke blir vasket med engang. Til svigers sin frustrasjon, alltid klaging på hvor skittent her er eller hvor masse skittenklær her er. ( dei har støv på hjernen begge 2) sykelig egentilig! Alt er strøkent til enhver tid både inne og ute! 

Både jeg og mannen driter egentlig i om her er litt rot og skittent og må innse vi ikke rekker over alt. De 2 eldste har faste oppgaver hver dag. 

Ps: her er ikke så skittent som de hørest ut🤪 

Anonymkode: 5f696...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fire barn.

Tror aldri jeg har vært til bunns i skittentøyet ;) Har en dunk på hvert bad og en på vaskerommet. Vasker jevnt og trutt, men er alltid mer igjen.

Ryddig og rent er det jo til en viss grad, men når man har små barn så er det jo spor av det i huset. Man går ikke på besøk til en småbarnsfamilie og får angst av noen legoklosser på gulvet og småbiler på stuebordet liksom...

Vi har vaskehjelp annenhver uke, de vasker skikkelig ned bad, dusj osv, så mellom hvert besøk av dem går det mye i "tørke over" på badet og tørrmoppe over gulvet.

Anonymkode: 78fcb...c7b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har fire barn.

Tror aldri jeg har vært til bunns i skittentøyet ;) Har en dunk på hvert bad og en på vaskerommet. Vasker jevnt og trutt, men er alltid mer igjen.

Ryddig og rent er det jo til en viss grad, men når man har små barn så er det jo spor av det i huset. Man går ikke på besøk til en småbarnsfamilie og får angst av noen legoklosser på gulvet og småbiler på stuebordet liksom...

Vi har vaskehjelp annenhver uke, de vasker skikkelig ned bad, dusj osv, så mellom hvert besøk av dem går det mye i "tørke over" på badet og tørrmoppe over gulvet.

Anonymkode: 78fcb...c7b

Skulle hatt vaskehjelp vi også, hadde lettet en hel del vil jeg tro☺ 

Hi

Skrevet

Selvsagt er det ryddig og rent. Barn er ingen unnskyldning for å bo i en svinesti. Barna hjelper selvsagt til med husarbeid.

Anonymkode: 5022d...cae

Skrevet

Det er noe helt annet å ha det rent og ryddig uten barn enn med. 

Anonymkode: 9b4a9...ed3

Skrevet

Det er rent nok her, rent nok til at vi har tøy i skapet og til at vi kan ta imot besøk på kort varsel. Det er alltid litt skittentøy på vaskerommet, og deg kunne vært renere. Men det er rent nok.

Skrevet

Vi har fire barn og innført god og gammeldags vaskedag. En dag i uken, tidlig, ev. kvelden før, må alle bære ned alt skittentøyet sitt til vaskerommet. Barna har egne kurver på rommene sine, samt en stor på badet. Så sortere jeg/mannen og setter i gang. Vi har to maskiner, og begge går på timesprogram med det meste av klesvasken, litt lenger på undertøy. En god del blir tørketromlet, men mye hengt opp også. Så alt fra forrige vaskedag, samt det som blir tørketromlet den dagen, fordeles ut til rett person som må brette og legge på plass egne klær. Det tar rundt tre kvarter på starten av dagen og få alt i gang, sortert bært opp, brettet håndklær osv, men så tar det bare 5-7 min hver gang en vask byttes om og henges opp eller går i trommelen. Da er absolutt alt utenom eventuelt sengetøy tatt, det tar vi dagen etter. Så vaskes kun treningstøy (alle vasker sitt eget) før neste vaskedag. Er nydelig å slippe vasking hver dag!

Ellers er det stort sett ryddig her, men det har nok mest å gjøre med at barna er store og ikke roter så mye lenger.

Anonymkode: 27ae9...d3c

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fire barn og innført god og gammeldags vaskedag. En dag i uken, tidlig, ev. kvelden før, må alle bære ned alt skittentøyet sitt til vaskerommet. Barna har egne kurver på rommene sine, samt en stor på badet. Så sortere jeg/mannen og setter i gang. Vi har to maskiner, og begge går på timesprogram med det meste av klesvasken, litt lenger på undertøy. En god del blir tørketromlet, men mye hengt opp også. Så alt fra forrige vaskedag, samt det som blir tørketromlet den dagen, fordeles ut til rett person som må brette og legge på plass egne klær. Det tar rundt tre kvarter på starten av dagen og få alt i gang, sortert bært opp, brettet håndklær osv, men så tar det bare 5-7 min hver gang en vask byttes om og henges opp eller går i trommelen. Da er absolutt alt utenom eventuelt sengetøy tatt, det tar vi dagen etter. Så vaskes kun treningstøy (alle vasker sitt eget) før neste vaskedag. Er nydelig å slippe vasking hver dag!

Ellers er det stort sett ryddig her, men det har nok mest å gjøre med at barna er store og ikke roter så mye lenger.

Barna våres er 16, 13, 8, 6, 2 og snart en liten. Vasker klær annen hver dag, hadde det gått ei uke mellom hadde det vert helt fullt på vaskerommet😂 

Hi

Skrevet

Hender seg skittentøydunkene er tomme, men straks barna har ryddet rommene sine er det fullt igjen😅 Støvsugeren brukes flittig. Det er stort sett rent og rimelig ryddig, men må noen ganger ta en ekstra raptus. Fem barn 4-14. 

Anonymkode: 35517...27f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna våres er 16, 13, 8, 6, 2 og snart en liten. Vasker klær annen hver dag, hadde det gått ei uke mellom hadde det vert helt fullt på vaskerommet😂 

Hi

Ja, det blir ganske fullt! Men de bruker jo de ytterste plaggene mer enn én dag hvis de er rene og ikke lukter. Undertøy og sokker byttes hver dag, selvfølgelig, men en genser eller bukse kan brukes et par-tre dager. Da blir det ikke så mye som da de var små og byttet klær ofte. Men det går normalt totalt 10-12 maskiner på vaskedagen.

Skrevet

Kommer aldri til bunns i skittentøyet, men det er alltid nok med rent tøy i skapet. Å komme til bunns hadde jeg klart hvis det var et mål. Vasker ca 12 maskiner i uka. Kommer man på besøk til visse tidspunkt er det leker, skolebøker, tegnesaker, Lego, hobbyting, puslespill, kaffekopper, vannglass osv både her og der. Jeg ser ikke på leker som rot og trives med lekende barn i stua. Andre vil nok kalle det bombet. Ungene må ikke alltid rydde opp med en gang de er ferdige. Mine barn kan gjerne gå fra og fortsette leken senere. Diverse prosjekter får stå over flere dager, mens andre leker skal ryddes og tas på rommet før de legger seg. På kvelden er det stort sett alltid ryddig. Det støvsuges daglig og vaskes ved behov. Så lenge kjøkken og bad er ryddig og rent så føler jeg ikke trang til husarbeid før kvelden. Har fire barn på 6,8,10 og 12.

Anonymkode: 6fb1d...f4c

Skrevet

Vi har 4 barn de to mellomste bærer skittentøy til vaskerommet hver dag. Eldste vasker som regel sine egne klær eller kommer ned og spør om jeg kan hjelpe henne. Og mini sine vasker jeg separat som regel. Bitte små klær og for det meste ull. Nå i disse korona tidene har jeg vasket absolutt alt! For første gang siden vi flyttet til dette huset for tre år siden. Jeg er veldig stolt he he

Anonymkode: 1df63...13a

Skrevet

Be svigers komme å rydde om det plager dem, eller slutt å invitere dem hjem. Dra heller dit. 

Har 4 barn og har 4 hauger med skittentøy på gulvet på badet nå. Da blir det ish... 6-8 maskiner før gulvet er tomt. 

Men det er ryddig her, med smuler under kjøkkenbordet og rosiner under sofaen. 

Anonymkode: 27740...05f

Skrevet

Har fire barn, 0-12 år. Skittentøy taes unna så fort det fyller en maskin. Går som regel en gang om dagen. Ellers vil jeg si at huset er OK. Jeg freaker ikke ut om det ringer på, men litt hverdagsrot kan det være. Er ikke så nøye på å re opp senga, og det kan ligge noen klesplagg på soveromsgulvet(på min side😁). Samboeren min er veldig ryddig av seg, så han drar mye av lasset heldigvis. 

Anonymkode: 27928...4b8

Skrevet (endret)
På 13.4.2020 den 16.32, Anonym bruker skrev:

Har dere masse klær til en kvar tid liggende på vaskerommet som ikke blir vasket med engang? Eller klarer dere og ta unda? 

Hva med huset? Er det ryddig og rent til en hver tid? 

Jeg føler meg som verdens dårligste husmor😒 og svigerdatter. Føler meg ikke bra nokk. 

Vi har 5 barn (snart 6) her er aldri ryddig eller rent og alltid klær som ikke blir vasket med engang. Til svigers sin frustrasjon, alltid klaging på hvor skittent her er eller hvor masse skittenklær her er. ( dei har støv på hjernen begge 2) sykelig egentilig! Alt er strøkent til enhver tid både inne og ute! 

Både jeg og mannen driter egentlig i om her er litt rot og skittent og må innse vi ikke rekker over alt. De 2 eldste har faste oppgaver hver dag. 

Ps: her er ikke så skittent som de hørest ut🤪 

Har 3 barn og har ikke sett bunnen av skittentøyskurven siden 2017. Si til svigersene at de er hjertelig velkomne til å svinge støvekluten og langkosten hvis de plages av skitten.

Endret av Pashla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...