Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Datter på 15 som fikk et lite munnsår i vinter. Fra det startet til nå så har hun prøvd diverse sårkremer, salver (fet), leppepomade, oljer og vanlig hudkrem uten parfyme. Ingenting funka, det var et lite sår og huden var rød og flasset veldig. Var hos legen og fikk kortison. Prøvde det, trappet ned slik hun ski, men så blusset det opp igjen. Var på apoteket og fikk en reseptfri krem med antibiotika. Den virker heller ikke. Er det noen som har noen gode råd? Hun er ganske så fortvilet da dette ikke er noe pent å ha midt i ansiktet (heldigvis er det ikke skole for tiden men den tiden kommer jo snart). Anonymkode: 2ef9b...8ec
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Prøvd Blistex på tube. (Kjøpes på apoteket) Det er den jeg har hatt best erfaring med. Hvis det er Herpes (sår med blemmer), så trenger man Vectavir. Anonymkode: 9b03e...b9c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Datter på 15 som fikk et lite munnsår i vinter. Fra det startet til nå så har hun prøvd diverse sårkremer, salver (fet), leppepomade, oljer og vanlig hudkrem uten parfyme. Ingenting funka, det var et lite sår og huden var rød og flasset veldig. Var hos legen og fikk kortison. Prøvde det, trappet ned slik hun ski, men så blusset det opp igjen. Var på apoteket og fikk en reseptfri krem med antibiotika. Den virker heller ikke. Er det noen som har noen gode råd? Hun er ganske så fortvilet da dette ikke er noe pent å ha midt i ansiktet (heldigvis er det ikke skole for tiden men den tiden kommer jo snart). Anonymkode: 2ef9b...8ec Fikk hun terra-cortril? Jeg hadde suksess med det, etter et evigvarende munnsår en gang. Purelan salve er også bra. Anonymkode: e24eb...53e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Hvis hun har et sår som ikke gror over lengre tid må hun til lege igjen, få henvisning videre til spesialist. Du må vite hva slags sår det er for å kunne behandle det. Anonymkode: 01e22...bcd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Prøvd kremen Therese Johaug slukte i seg? Anonymkode: 59668...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå