Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Noen som har noen tips mot pollenallergi? Dette vet jeg om fra før: Pollenfilter. Luftrenser. Støvsuge ofte (gjerne sentralstøvsuger). Tørke over overflater med fuktig klut ofte. Dusje hver kveld. Skifte sengetøy opptil hver dag. Bare lufte om kvelden. Ikke sove med vinduet åpent. Ta antihistaminer (inkl. øyedråper, ev. inhalator og nesespray). Bruke briller/solbriller. Gå over til mer parfymefritt i pollensesongen så ikke det totale antallet allergener blir for høyt og overbelaster kroppen. Bruke pollenmaske. Skifte klær og ev. dusje når man har vært ute og kommer inn. Oppholde seg ved sjøen dersom man er så heldig at man har muligheten til det. Bruke kortison (når koronavirusdritten er borte, det utgår derfor i år!). Er det noen tips jeg har gått glipp av? Som kan bedre hverdagen? Jeg er avhengig av kortison i pollensesongen, men legen frarådet å starte opp med det nå (ja, det er noe annet med de som går på det hele året). Utelukket: Allergivaksinasjon (jeg tåler det ikke og hovner opp noe fryktelig med store smerter). Anonymkode: d7f5c...5e9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Jeg bor på badet for tiden 🤧 Neida. Men jeg skyller hele kroppen flere ganger daglig i pollensesongen. Ikke nødvendig å vaske håret, men det hjelper å skylle, synes jeg. Føler meg bedre i en time eller to. 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruke kortison (når koronavirusdritten er borte, det utgår derfor i år!). Vi allergikere er jo faktisk rustet mot koronavirus. Hele kroppen er i full beredskap. Tårer, snørr... «Her kommer ingenting inn, alt skal ut! 😩😫😖 atsjooo!» Men jeg kommer glatt til å hive i meg prednisolon når bjørka setter inn. Bruker også Dymista. Anonymkode: a9e8c...db9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Bruke flere og andre medisiner enn antihistaminer, og eventuelt andre typer antihistaminer Prøve en annen type allergivaksine, kanskje du tåler de bedre Flytte til et sted med mindre pollen Anonymkode: b1845...7e2
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruke flere og andre medisiner enn antihistaminer, og eventuelt andre typer antihistaminer Prøve en annen type allergivaksine, kanskje du tåler de bedre Flytte til et sted med mindre pollen Anonymkode: b1845...7e2 Jeg har lagt til 1 ekstra antihistamin i år Håper det hjelper litt... Anonymkode: d7f5c...5e9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor på badet for tiden 🤧 Neida. Men jeg skyller hele kroppen flere ganger daglig i pollensesongen. Ikke nødvendig å vaske håret, men det hjelper å skylle, synes jeg. Føler meg bedre i en time eller to. Vi allergikere er jo faktisk rustet mot koronavirus. Hele kroppen er i full beredskap. Tårer, snørr... «Her kommer ingenting inn, alt skal ut! 😩😫😖 atsjooo!» Men jeg kommer glatt til å hive i meg prednisolon når bjørka setter inn. Bruker også Dymista. Anonymkode: a9e8c...db9 Dymista er jeg allergisk mot. Samme med nasonex. Er et eller annet i det jeg reagerer på. Det er individuelt hvordan allergikere reagerer, man kan få noe som heter cytokinstorm som er farlig. Anonymkode: d7f5c...5e9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dymista er jeg allergisk mot. Samme med nasonex. Er et eller annet i det jeg reagerer på. Det er individuelt hvordan allergikere reagerer, man kan få noe som heter cytokinstorm som er farlig. Anonymkode: d7f5c...5e9 Vil i alle fall anbefale deg å dusje kroppen oftere i den tiden her. Det er det aller beste mekaniske mottiltaket jeg vet om. Og gråte. Bare å kjøre på med rørende historier og den slags ting. Fyll på med drikke og kjør det ut igjen via tårekanaler og bihuler. Anonymkode: a9e8c...db9
Himmel og hav Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 Skylle øynene og nesa med saltvann og be om en regnværsdag eller to i ny og ne.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Har sånn ballongpumpe, skyller nesa med saltvann minst morgen og kveld, koker opp vann med salt. Dusjer flere ganger om dagen. Bruker vanligvis kortison men prøver uten i år. Tar også dobbel dose allergimedisin, og legger til en annen variant i tillegg de verste ukene. Kjenner jeg gruer meg til bjørkesesongen. Har også hatt pollenett på soveromsvinduet. Anonymkode: e4bba...beb
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har sånn ballongpumpe, skyller nesa med saltvann minst morgen og kveld, koker opp vann med salt. Dusjer flere ganger om dagen. Bruker vanligvis kortison men prøver uten i år. Tar også dobbel dose allergimedisin, og legger til en annen variant i tillegg de verste ukene. Kjenner jeg gruer meg til bjørkesesongen. Har også hatt pollenett på soveromsvinduet. Anonymkode: e4bba...beb Jeg gruer meg også veldig til bjørka. Og gresset. Men det er jo farlig å dusje flere ganger om dagen, da, jeg kjenner en som ble alvorlig syk av det. Anonymkode: d7f5c...5e9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo farlig å dusje flere ganger om dagen, da, jeg kjenner en som ble alvorlig syk av det. Anonymkode: d7f5c...5e9 Syk av å dusje??? Anonymkode: a9e8c...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå