Gå til innhold

Beige, syns du det er en nøytral farge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet at beige går sammen med de fleste farger, men for meg sier beige mye! Jeg tenker snobbete, litt tilbakeholden, redd for å skille seg ut og lite fantasi når jeg ser beige. Hva tenker du når du ser beige? Og har du evt fordommer mot andre farger, slik jeg har mot beige? 

Anonymkode: 38894...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot farger😅

Anonymkode: fddbc...d7e

Men om du ser to damer, den ene med lilla kåpe, den andre med beige, så tenker du jo at disse damene er ulike?

Anonymkode: 38894...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men om du ser to damer, den ene med lilla kåpe, den andre med beige, så tenker du jo at disse damene er ulike?

Anonymkode: 38894...a05

Jeg tror det sier ganske lite om dem. Er det ikke omtrent de samme menneskene som kunne velge begge deler?

Farge har jo litt å si for klærne, akkurat som fasong og stoffvalg, men vi påvirkes nok mer av moten og hva som er praktisk, enn av at enkelte farger skulle ha en spessiell egenslap og universell betydning.

Anonymkode: 8ca72...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet at beige går sammen med de fleste farger, men for meg sier beige mye! Jeg tenker snobbete, litt tilbakeholden, redd for å skille seg ut og lite fantasi når jeg ser beige. Hva tenker du når du ser beige? Og har du evt fordommer mot andre farger, slik jeg har mot beige? 

Anonymkode: 38894...a05

Er enig med deg.

Tenker det samme om sort (og av og til mørkeblått). Mange velger de fargene, fordi de går til alt, og ikke fordi det kler de. 

Anonymkode: b3fb2...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige er ikke en farge. Det er mangel på farge og toppmålet på anonymitet. Folk som går mye i beige tenker jeg ofte er redd for å skille seg ut og vise hvem de er. Det er ikke en farge som sier noe.

Anonymkode: 5333c...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg kan finne på å tenke om noen som har på seg beige er om de kler det eller ikke. Jeg kler det nemlig ikke. Jeg blir blass og gusten om jeg har fargen opp mot fjeset, men en kollega av meg er nydelig i beige. Hun har helt andre farger i hud og hår enn meg.  Beige er jo ikke en snobbete farge. Ei beige ulltrøye er jo ikke noe mer snobbete enn ei grå ulltrøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange som kler beige klær, det er en farge som stjeler mer farge enn den gir og om du ikke har veldig sterke farger selv blir de fleste veldig fargeløse selv i den fargen.

Men snobbete er den langt ifra, om man skal sette slike merkelapper på farger vil jeg heller si det er en anonym farge for folk som vil "forsvinne i mengden"

Anonymkode: 19481...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye beige og mørk blått, lys blått, svart og hvitt. Jeg er en skikkelig snobb, åpenbart. Det stemmer nok.

Men beige som farge er helt klart nøytral.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...