Gå til innhold

Dårlige forhold hos far....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min eks flytta fra hverandre for 1,5 år siden, og barna våre, som er tenåringer, bor i utgangspunktet 50/50 hos hver. De har fast bosted hos med, siden jeg har kjøpt meg nytt hus, og han leier, og han er et rotehue med alt av papirer, økonomi osv. Han er snill med barna, men har de siste årene vært veldig fraværende. Kanskje egentlig i mange år. Han har alltid vært dårlig også når det gjelder rydding og hygiene. 

Saken nå, er at jeg har mistanke om at barna overlates veldig mye til seg selv når de er hos han. De er jo store nok til å klare det meste selv, men jeg synes at han som voksen bør ta ansvar for innkjøp, mat og husarbeid. Så klart skal de hjelpe til, men jeg har inntrykk av at det flyter mye der. Barna er store nok til å velge selv hvor de skal bo, og store nok til å ta ansvar. Men de er ikke myndige enda på noen år. Jeg mener de trenger en ansvarlig voksen, som sørger for det vanlige hverdagslige. Det lages veldig lite mat der, og det vaskes sjelden i huset. Når jeg har vært innom har det vært ekkelt og møkkete. Men hva kan jeg gjøre? Barna er lojale, og kommer ikke til å si det om de egentlig ønsker å bo mindre hos han. De har prøvd å si i fra til han om forholdene hjemme, men til meg sier de jo lite. Og han prater det bort om jeg sier noe. 

Jeg liker ikke situasjonen, men hva kan jeg gjøre? Jeg vil ikke påvirke barna til å mislike forholdene hos far. Og jeg kan ikke nekte han samvær, - det vil bare slå tilbake på meg selv. 

Anonymkode: 14c41...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke gjort så mye, annet enn å være en motvekt.

Anonymkode: 541fd...5bd

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får ikke gjort så mye, annet enn å være en motvekt.

Anonymkode: 541fd...5bd

Nei det er vel det jeg tenker også. Synes det er ille at de er så mye alene, også om natta forstår jeg det som. Men siden de er så store er jeg ikke bekymret dor sikkerheten. Så jeg er veldig glad de ikke er yngre. Det er én av grunnene til at jeg holdt ut så lenge. Men jeg tenker også at de innerst inne vet/kommer til å ta med seg vissheten om hvem som har vært den stabile og trygge havnen 😔

Anonymkode: 14c41...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...