Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Jeg har fått mitt første barn og har null kontakt med faren min. Det betyr og at barnet ikke blir kjent med bestefar. Meninger? Anonymkode: 02461...c14
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Det kommer helt an på hva som er årsaken til at du ikke har kontakt med faren din, det kan jo være veldig gode grunner til å ikke ha kontakt med en forelder. Anonymkode: 54747...bb9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Som første skriver, det kommer jo helt an på årsaken til at du og din far ikke har kontakt. Det er sikkert flere dårlige grunner og så kan det være like mange veldig gode årsaker til at du ikke har kontakt med ham. Det viktigste er at du er en god mor til barnet ditt. Anonymkode: 45b56...b77
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Jeg regner med at du prøver å beskytte barnet ditt mot noe. Alle mødre gjør det de mener er best for barna sine. Anonymkode: a6cc0...51c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Ja, beskytter barnet mitt. Faren min er rusmisbruker og voldelig. Alt ifra verbalt til drapsforsøk da jeg var bitteliten. Det sies at han er tørrlagt og forandret seg. Men han har aldri lagt seg flat og innrømt hva han har gjort. Hører folk ofte sier at en ikke skal frarøve barnet sitt besteforeldre og kan kjenne på sorgen etter jeg fikk barn, samtidig som jeg vet at det er så feil å oppføre seg slik, når jeg titter på mitt eget barn. ❤️ Anonymkode: 02461...c14
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Husk at du frarøver ikke barnet gode besteforeldre, du beskytter det mot å oppleve noe du ikke synes er bra for et barn. Jeg har to barn og har ingen kontakt med min mor og far som har ødelagt min egen barndom. Vil ikke utsette barna mine for slike mennesker. Har gått i terapi i flere år for å komme dit jeg er med å ikke ha dårlig samvittighet og skyldfølelse. Jeg får også kommentarer om at jeg bør tilgi og at barna må ha besteforeldre, men de som sier slikt er ofte oppvokst med normale foreldre og klarer ikke forstå at noen foreldre er elendige og skadelige.. stol på at du vet hva som er best for deg selv og dine barn ❤️ Anonymkode: 68aa4...65d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, beskytter barnet mitt. Faren min er rusmisbruker og voldelig. Alt ifra verbalt til drapsforsøk da jeg var bitteliten. Det sies at han er tørrlagt og forandret seg. Men han har aldri lagt seg flat og innrømt hva han har gjort. Hører folk ofte sier at en ikke skal frarøve barnet sitt besteforeldre og kan kjenne på sorgen etter jeg fikk barn, samtidig som jeg vet at det er så feil å oppføre seg slik, når jeg titter på mitt eget barn. ❤️ Anonymkode: 02461...c14 Da tenker jeg at du skal stole på deg selv i vissheten om at du beskytter både deg selv og barnet ditt. Hvis din far ønsker mer kontakt og du da lurer på om du likevel skal møte ham, ta forholdsregler og sett klare grenser, at skal dere møtes så må det bli sammen med andre (som du stoler 100 % på og som kan være litt "buffer" for deg) og på mer offentlige steder, f.eks. en park eller på en kafé. Men dette er kun hvis du på det ev. tidspunktet er komfortabel med å møte ham og han viser at han virkelig vil og har endret seg. Men hva han eller andre mener er egentlig uviktig, du må gjøre det du mener er riktig for å beskytte deg selv og barnet ditt. Folk kan endre seg, men da skal du være trygg på det og det skal gi deg/barnet noe å ha kontakt. Stol på at du gjør det rette. Og om du føler det er vanskelig eller du blir i tvil en gang, be om timer på f.eks. familievernkontoret, der kan du få snakket om dette. Det kan også være kommunen din har opplegg for pårørende til rusmisbrukere som kan være bra for deg, har hørt om flere som har følt det har vært en god støtte. Men stol på deg selv ❤️ Anonymkode: 45b56...b77
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Syns du gjør rett. Man skal ikke tilgi alt, og i alle fall ikke på vegne av et uskyldig barn. Anonymkode: 89ab9...046
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 21 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har fått mitt første barn og har null kontakt med faren min. Det betyr og at barnet ikke blir kjent med bestefar. Meninger? Anonymkode: 02461...c14 kommer jo an på grunnen, har han gjort noe så forferdelig så du ikke kan tilgi skjønner jeg,men hvis det er en dum små krangel har jeg ingen forstårelse Anonymkode: 71237...18f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: kommer jo an på grunnen, har han gjort noe så forferdelig så du ikke kan tilgi skjønner jeg,men hvis det er en dum små krangel har jeg ingen forstårelse Anonymkode: 71237...18f Tror de fleste som bryter med sine foreldre gjør dette av en veldig god grunn og ikke pga en småkrangel. Det å bryte med foreldrene sine er noe av det tyngste man kan gjøre, og man gjør ikke det pga bagateller! Anonymkode: 68aa4...65d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, beskytter barnet mitt. Faren min er rusmisbruker og voldelig. Alt ifra verbalt til drapsforsøk da jeg var bitteliten. Det sies at han er tørrlagt og forandret seg. Men han har aldri lagt seg flat og innrømt hva han har gjort. Hører folk ofte sier at en ikke skal frarøve barnet sitt besteforeldre og kan kjenne på sorgen etter jeg fikk barn, samtidig som jeg vet at det er så feil å oppføre seg slik, når jeg titter på mitt eget barn. ❤️ Anonymkode: 02461...c14 Jeg ser ikke på det som at du frarøver barnet ditt kontakt med bestefar, men at du skåner barnet ditt fra dårlige erfaringer fra bestefar. Uansett om han er tørrlagt nå, så er faren for tilbakefall der. Jeg ser også på det som at du skåner deg selv for en person som ikke gir deg noe, men som eventuelt trekker deg ned. Du er sterk som klarer å se deg selv og dine. Jeg har ikke klart dette. Jeg ender opp med skuffelse etter skuffelse. Det hadde vært lettere å ikke hatt kontakt... Anonymkode: 7bf60...fa8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke på det som at du frarøver barnet ditt kontakt med bestefar, men at du skåner barnet ditt fra dårlige erfaringer fra bestefar. Uansett om han er tørrlagt nå, så er faren for tilbakefall der. Jeg ser også på det som at du skåner deg selv for en person som ikke gir deg noe, men som eventuelt trekker deg ned. Du er sterk som klarer å se deg selv og dine. Jeg har ikke klart dette. Jeg ender opp med skuffelse etter skuffelse. Det hadde vært lettere å ikke hatt kontakt... Anonymkode: 7bf60...fa8 Helt enig med deg! Skåner man seg selv så skåner man også barna for å se mamma/pappa i de situasjonene hvor de ikke har det godt. vil bare si at jeg har opplevd håp og skuffelse såå mange ganger selv, men nå har jeg klart å bryte. Vondt og tungt, men likevel bedre enn stadige skuffelser! Håper det blir bedre for deg også ❤️ Anonymkode: 68aa4...65d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått mitt første barn og har null kontakt med faren min. Det betyr og at barnet ikke blir kjent med bestefar. Meninger? Anonymkode: 02461...c14 Ingen grunn til det? Ja, da er du fæl. Anonymkode: 7f2bb...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå