Gå til innhold

Store mengder mennesker på senteret i går. Helt sjokkerende!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber i butikk på et stort kjøpesenter. Har vært relativt rolig de siste ukene, men i går var det så mye folk, det var som en hvilken som helst vanlig lørdag. Parkeringshuset var nesten fullt da jeg dro fra jobb. 

Folk tar ikke rådene seriøst lenger etter at regjeringen informerte om oppstart av barnehage og skole kan det virke som. Skuffende å se. 😟

Anonymkode: d04c4...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er generelt idioter og må ha forbud, for de klarer ikke å tenke selv. 

Skremmende. 

Anonymkode: ab2dd...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går helt fint. Opp mot 80% har viruset uten symptomer, så vi må bare leve som vanlig. Vi har ikke noe valg.

Anonymkode: 114d7...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra. Vi kan ikke leve med alt stengt til dette viruset er utryddet for det blir det aldri. Vær glad noen kommer og handler. Jeg var på en butikk med for lite betjening i går. Lang kø, men alle holdt god avstand. 

Anonymkode: 78e85...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva regjeringen forventet skulle skje når de varslet om åpninger av barnehager, skoler, frisører osv 2-3 uker i forveien. Det er nok mange som da tenker «da er det ikke så farlig! Dette kommer til å gå fint for de fleste, jeg er en av de fleste», og en stor andel som tenker «hvorfor gidde bry seg når ungene nå skal i barnehage/skole om to uker uansett. Enten får jeg smitten da, eller så blomstrer det så opp 2-3 uker etter åpning at det blir lock down og enda strengere regler, så nyt det nå mens man kan».

Anonymkode: 1f0eb...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innom kjøpesenteret for å hente en pakke på posten. Var fullt av biler, men inne var folk flink å holde avstand, sprite seg. Var ikke overfylt i butikkene

Anonymkode: fb538...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer litt på hva regjeringen forventet skulle skje når de varslet om åpninger av barnehager, skoler, frisører osv 2-3 uker i forveien. Det er nok mange som da tenker «da er det ikke så farlig! Dette kommer til å gå fint for de fleste, jeg er en av de fleste», og en stor andel som tenker «hvorfor gidde bry seg når ungene nå skal i barnehage/skole om to uker uansett. Enten får jeg smitten da, eller så blomstrer det så opp 2-3 uker etter åpning at det blir lock down og enda strengere regler, så nyt det nå mens man kan».

Anonymkode: 1f0eb...9ab

For de fleste er det ikke farlig. Ikke verre enn influensa som er farlig for få og ufarlig for de fleste 

Anonymkode: 3f1a7...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det smitte oppblomstring.  Så blir det stengt lengre regjeringa kan snu flere ganger før 20ende.  Så nå er det vel lurt å oppsøke folk for å påvirke. 

Anonymkode: f85c7...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir det smitte oppblomstring.  Så blir det stengt lengre regjeringa kan snu flere ganger før 20ende.  Så nå er det vel lurt å oppsøke folk for å påvirke. 

Anonymkode: f85c7...fe2

Det er de mest idiotiske og usympatiske eg har lese på lenge. Kvifor skal du prøve å få ei oppblomstring? Slik at fleire dør? Samstundes som bhg og skule held stengt lenger slik at fleire bedrifter går konkurs? Kven vinn på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Syngensang skrev:

Det er de mest idiotiske og usympatiske eg har lese på lenge. Kvifor skal du prøve å få ei oppblomstring? Slik at fleire dør? Samstundes som bhg og skule held stengt lenger slik at fleire bedrifter går konkurs? Kven vinn på det? 

Tror du at viruset lar seg stoppe? 

Jeg er enig i at vedkommende var noe kynisk, men det er sant at viruset vil spre seg. 

Anonymkode: 75efe...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du at viruset lar seg stoppe? 

Jeg er enig i at vedkommende var noe kynisk, men det er sant at viruset vil spre seg. 

Anonymkode: 75efe...029

Nei, er skeptisk til opninga sjølv eg. Men å bevisst gå inn for smittespredning ser eg absolutt ingen poeng i, tap tap situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg HI. Spesielt når man legger hele sitt sosiale liv på vent og andre svinser rundt som ingenting har hendt. En opplevelse av urettferdighet og utrolig lite respekt fra mengden.

Anonymkode: ad023...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i butikk på et stort kjøpesenter. Har vært relativt rolig de siste ukene, men i går var det så mye folk, det var som en hvilken som helst vanlig lørdag. Parkeringshuset var nesten fullt da jeg dro fra jobb. 

Folk tar ikke rådene seriøst lenger etter at regjeringen informerte om oppstart av barnehage og skole kan det virke som. Skuffende å se. 😟

Anonymkode: d04c4...495

Folk tar rådene seriøst, men de makter rett og slett ikke dette overdrevne tullet lenger med sterilisering av butikkdisker og munnbind. Italia er nå på vei til å bli ferdige med sin korona. Tipper antallet døde havner på en vanlig influensasesong der også. Vi hadde en rask og aggressiv influensavariant som herjet landet, det blir konklusjonen. 

Anonymkode: 5e258...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i butikk på et stort kjøpesenter. Har vært relativt rolig de siste ukene, men i går var det så mye folk, det var som en hvilken som helst vanlig lørdag. Parkeringshuset var nesten fullt da jeg dro fra jobb. 

Folk tar ikke rådene seriøst lenger etter at regjeringen informerte om oppstart av barnehage og skole kan det virke som. Skuffende å se. 😟

Anonymkode: d04c4...495

Helt enig med deg. Jobber på senter og så akkurat det samme. Folk bryr seg ikke i det hele tatt. Det var stillere enn vanlig ei drøy uke etter at tiltakene kom, men så ga folk faen. Tropper på butikken med hele familien. Små unger som løpet til alle kanter og sikler og plukker på ting...foreldrene bryr seg ikke.Men med en gang skole/bhg skal åpne, da er det plutselig krise. Skjønner jo at det er fordi mange ikke vil tilbake til jobb og nyter å ha fri. Smittefaren er tydeligvis enorm fra 8-16, men når arbeidsdagen/skoledagen er over. Da er det bare å sosialisere med venner og dra på kjøpesenter, for da har de jo vært flinke nesten hele dagen🤬

Anonymkode: 9d34a...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg HI. Spesielt når man legger hele sitt sosiale liv på vent og andre svinser rundt som ingenting har hendt. En opplevelse av urettferdighet og utrolig lite respekt fra mengden.

Anonymkode: ad023...e82

Du verden for et offer du har gjort, du må virkelig ha det tøft. Bra vi har sosiale medier slik at du hangler med i den tøffe hverdagen din. Ta deg sammen og sett deg i skammekroken, du aner ikke hva disse tiltakene har ødelagt for tusenvis av mennesker.

Anonymkode: 5e258...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du verden for et offer du har gjort, du må virkelig ha det tøft. Bra vi har sosiale medier slik at du hangler med i den tøffe hverdagen din. Ta deg sammen og sett deg i skammekroken, du aner ikke hva disse tiltakene har ødelagt for tusenvis av mennesker.

Anonymkode: 5e258...2de

Penger er ikke alt. Mulig noen nordmenn får dårligere råd. Men ingen vil sulte. Vi levde i ei boble. Vi er fortsatt i den bobla. 

Anonymkode: ad023...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne jo innført en regel om at alle som ble tatt i å bryte reglene om å holde astand, ikke dra på unødvendige reiser, maks 5 personer osv ble ført opp på en liste. Hvis du så ble syk og det var begrensede behandlingsresurser kunne alle på den listen bli nedprioritert. Da kunne folk ta sjansen hvis de ville, uten at det ville skade samfunnet så mye. 

Anonymkode: 8f838...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende er vel en rimelig grei overdrivelse?? Eller kar du deg lett skremme. Ja det er dumt å flokke seg sammen på et senter. Jeg måtte dit selv i går fordi apoteket mitt ikke hadde medisinen min inne, de hadde den på senteret. Så da var jeg der, rett inn og rett ut. Var endel folk men greit å holde avstand. 

Anonymkode: c3634...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...