Gå til innhold

OK. Nå er det et nytt liv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et anfall av brakkesyke og dårlig humør, mangel på sosialt liv og mye sofasitting har jeg nå rota frem en vogn fra kjelleren og nå sitter femåringen i vogn og jeg GÅR to mil hver dag. Og det hjelper på det psykiske ubehaget jeg har hatt siste uken. 
Mannen har samfunnskritisk jobb så det er minimalt med egentid i disse dager. 
Hu på fem ser også ut til å like dette, hun går vel 6-7 km av de to milene. Vi er ute ca 3,5 time hver dag og har sett MYE av bygda vår vi ikke har sett før. 
Jeg har liksom tilpasset turene ut fra hva hun på fem klarer, nå får jeg også løpt litt på turen og skikkelig sprengt meg. 
Var bare å være litt kreativ. 
Fortsatt god påske. 😊

Anonymkode: 4d83a...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra initiativ!! God påske! 🐣

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I et anfall av brakkesyke og dårlig humør, mangel på sosialt liv og mye sofasitting har jeg nå rota frem en vogn fra kjelleren og nå sitter femåringen i vogn og jeg GÅR to mil hver dag. Og det hjelper på det psykiske ubehaget jeg har hatt siste uken. 
Mannen har samfunnskritisk jobb så det er minimalt med egentid i disse dager. 
Hu på fem ser også ut til å like dette, hun går vel 6-7 km av de to milene. Vi er ute ca 3,5 time hver dag og har sett MYE av bygda vår vi ikke har sett før. 
Jeg har liksom tilpasset turene ut fra hva hun på fem klarer, nå får jeg også løpt litt på turen og skikkelig sprengt meg. 
Var bare å være litt kreativ. 
Fortsatt god påske. 😊

Hvorfor kan ikke femåringen heller sykle? Min femåring hadde nektet å sitte i vogn, men sykler jo veldig gjerne. Kan dere ikke gjøre ting ute? Vi er ute nesten hele dagen vi, men barna leker jo med diverse da, sitter ikke i ei vogn og koper liksom... litt fantast må du vel ha? Meld deg inn i Facebook grupper med tips om aktiviteter eller noe?

Anonymkode: 3c0a3...78d

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke femåringen heller sykle? Min femåring hadde nektet å sitte i vogn, men sykler jo veldig gjerne. Kan dere ikke gjøre ting ute? Vi er ute nesten hele dagen vi, men barna leker jo med diverse da, sitter ikke i ei vogn og koper liksom... litt fantast må du vel ha? Meld deg inn i Facebook grupper med tips om aktiviteter eller noe?

Herlighet! Må alle gjøre akkurat det samme som deg? Hi har jo brukt fantasien og funnet på noe de to trives med sammen. Det er da null problem! 

Så flott at du gar funnet en løsning som fumgerer for dere, hi! Stå på!

Anonymkode: 7574d...fcf

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jah... du var jo rene solstrålen...

Anonymkode: 29297...941

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet! Må alle gjøre akkurat det samme som deg? Hi har jo brukt fantasien og funnet på noe de to trives med sammen. Det er da null problem! 

Så flott at du gar funnet en løsning som fumgerer for dere, hi! Stå på!

Dytte en femåring rundt i vogn i 3,5 time...? Ehh... høres jo skikkelig gøy ut for et barn. 

Skrevet

Hi, så flott og kreativt av deg :D

Jeg har gått veldig mye i det siste, opp og ned, frem og tilbake, på kryss og tvers i egen by og nærområde. Har gått masse gater og strekninger jeg ikke har gått i på utallige år, og det er artig.

Synes du har funnet en smart måte å kombinere ditt og 5-åringens behov. Hun får beveget seg ganske så mye, og resten av tiden liker hun tydeligvis å få sett seg rundt, hun også, mens du får ut litt mer energi ved å løpe med vognen.

Det du har gjort bør flere gjøre - bryte vaner, finne på nye ting, finne løsninger, være aktiv.

God tur videre :D

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dytte en femåring rundt i vogn i 3,5 time...? Ehh... høres jo skikkelig gøy ut for et barn. 

Du sliter tydeligvis med leseforståelsen din... les hva Hi faktisk skriver.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sliter tydeligvis med leseforståelsen din... les hva Hi faktisk skriver.

Har gjort det, ser ut til å like det skriver hun. Skjønner at jeg ikke fikk meg før at barnet ikke hadde språk og spesielle behov, da blir det sikkert noe annet. 

Skrevet

Fantastisk!! Dere har virkelig funnet ut hvordan dere kan løse dette, til det beste for hele familien. 5-åringen nyter det nok, og kommer til å huske diss turene godt i ettertid.

Jeg savner når ungene var såpass små at jeg kunne ta dem i sykkelvogna og dra avsted. Det var tider😍. Nå er de store tenåringer, og jeg sliter med å få dem opp av senga. De blir ihvertfall ikke med mor på tur🙈

Anonymkode: 8fd19...877

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ettersom barnet går nesten halve veien er det vel ikke tilfelle. I tillegg er det godt mulig de stopper underveis og gjør andre ting. I tillegg kan de prate og synge og tulle og alt mulig annet.

Og hva vet du egentlig om his 5-åring? Fordi dine elsker å sykle kan dette barnet hate det. Eller de bor et sted med myectrafikkfarlige veier så det er vanskelig å få til. Eller det kan være andre fysiske grunner til at dette er en god måte for dette barnet å komme seg ut. 

Hi har tatt et tak og et initiativ som hever livskvaliteten deres slik deres situasjon er akkurat nå. Det fortjener applaus i stedet for nedrakking og "se hvor mye bedre jeg er enn deg, da!". Det du gjør med din kommentar er å jobbe aktivt for å senke his livskvalitet og motivasjon. Gratulerer. Du har virkelig gjort en god gjerning i dag.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gjort det, ser ut til å like det skriver hun. Skjønner at jeg ikke fikk meg før at barnet ikke hadde språk og spesielle behov, da blir det sikkert noe annet. 

Anbefaler deg å gjøre som HI - ta tak i egne problemer og snu dem til noe som er langt mer positivt for deg.

Med måten du svarer på i denne tråden viser du alle veldig tydelig at du har noe du sliter veldig med. Gjør deg selv og de rundt deg en tjeneste og ta tak i de utfordringene du har, så får du det bedre med deg selv og slutter å hakke på andre som faktisk gjør noe positivt med livet sitt.

Skrevet

Jeg pleier alltid å forsvare folk som bruker vogn til store barn på ferier og til/fra barnehage.

Men på fritiden..eh.. Min straks 5-åring ville nektet 

Anonymkode: 9963a...ab7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor forandre på dette som tydeligvis passer for dem?

Anonymkode: b7d78...d65

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier alltid å forsvare folk som bruker vogn til store barn på ferier og til/fra barnehage.

Men på fritiden..eh.. Min straks 5-åring ville nektet 

Anonymkode: 9963a...ab7

Din 5 åring ja. Men HI sin femåring synes det er greit, så hvorfor ikke?

Skrevet

Herre asså. At noe som egentlig skulle være ment som noe positivt skulle ende med krangel. Femåringen min kan både gå og prate, sykle gjør hun også. Men turene i hennes tempo er ikke effektivt nok for meg. Jeg trenger å få opp puls og bli sliten. Derfor er det fint med vogna. Hun synes det er gøy når jeg løper med den og vi har noen saftige motbakker det er supert å trene med å dytte vogn. Hun går jo mange km også da. Så plukker vi blomster. Klapper noen hester osv. De siste tre km er hun sliten, da passer det at hun sitter i vogna så løper jeg hjem. Da er vi begge slitne og fornøyde og jeg har det mye bedre med meg selv. 

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig å være så vrang og trangsynt? Hadde jeg vært som deg hadde jeg sperret meg selv inni i flauhet over meg selv, og manglende sosial intelligens. 

Anonymkode: 6c753...2d5

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herre asså. At noe som egentlig skulle være ment som noe positivt skulle ende med krangel. Femåringen min kan både gå og prate, sykle gjør hun også. Men turene i hennes tempo er ikke effektivt nok for meg. Jeg trenger å få opp puls og bli sliten. Derfor er det fint med vogna. Hun synes det er gøy når jeg løper med den og vi har noen saftige motbakker det er supert å trene med å dytte vogn. Hun går jo mange km også da. Så plukker vi blomster. Klapper noen hester osv. De siste tre km er hun sliten, da passer det at hun sitter i vogna så løper jeg hjem. Da er vi begge slitne og fornøyde og jeg har det mye bedre med meg selv. 

Hi

Ikke bry deg om de negative som har svart, det er tydelig at de ikke har det på langt nær så bra som det du har det, Hi. Du viser jo også tydelig at du greier å snu om og finne løsninger som er gode for både deg selv og datteren din :)

Høres ut som om dere har noen veldig koselige og innholdsrike turer, så fortsett å kose dere med dem :)

Et par jeg vet om her, der sykler han mye. Ser han noen ganger med barnet bak på sykkelen i barnesete når de to tydelig har vært på langturer. Veldig fornøyde begge to, og de gjør som deg, stopper innimellom, gjør ting på barnets premisser, parkerer sykkelen og går på en strand eller innom en gård eller klatrer i noen trær, og når barnet er sliten så får far ut kruttet i beina ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...