Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Man må ikke sende ungene sine i barnehagen selv om den åpner nå. Mye lettere om kun de som må dra gjør det. Virker som alle gleder seg til å få de små unna selv om man er hjemme i permisjon med småsøsken, permiterte osv. Er det ingen som klarer å ta seg av ungene sine selv ? Driver de fleste å slår dem ? Om bare de som denger ungene sender og de som virkelig skal på jobb så blir det jo ikke så vanskelig å holde smitten nede. Eller er det krise om en 1 åring ikke for lekt med andre 1 åringer ? Anonymkode: ed2ab...4f9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Du er en tett kjerring! Anonymkode: 13faf...62e
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Du fremstår veldig enkel. Anonymkode: 4ff27...e8f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må ikke sende ungene sine i barnehagen selv om den åpner nå. Mye lettere om kun de som må dra gjør det. Virker som alle gleder seg til å få de små unna selv om man er hjemme i permisjon med småsøsken, permiterte osv. Er det ingen som klarer å ta seg av ungene sine selv ? Driver de fleste å slår dem ? Om bare de som denger ungene sender og de som virkelig skal på jobb så blir det jo ikke så vanskelig å holde smitten nede. Eller er det krise om en 1 åring ikke for lekt med andre 1 åringer ? Anonymkode: ed2ab...4f9 De aller fleste er på jobb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Jobber du ikke hi? Anonymkode: ed19c...046
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Herregud jeg er så lei folk som deg. Om det er noen som burde vurderes om de er egnet som forelder så er det jo idioter som deg som synes og mener om ting du åpenbart ikke forstår. Synes oppriktig synd på ungene dine. Anonymkode: 93eef...909
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Jeg er også veldig overrasket over at de åpner for alle. De burde i første omgang laget et tilbud til barn av foreldre som jobber + barn fra vanskeligstilte familier, så hadde de kunnet åpne forsiktig med mindre barnegrupper. De som er permittert f.eks er hjemme og mottar penger og kan fint passe barna sine selv en stund til. Anonymkode: 213db...559
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Barnehage er for de fleste et must når man skal jobbe. Vi hadde hjemmekontor men det er en nødløsning som tærer på alle. Ikke glem at det meste av barnas sosiale liv er nettopp barnehage. Min 4åring savner vennene og vil leke igjen med dem. Anonymkode: 26582...cc7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må ikke sende ungene sine i barnehagen selv om den åpner nå. Mye lettere om kun de som må dra gjør det. Virker som alle gleder seg til å få de små unna selv om man er hjemme i permisjon med småsøsken, permiterte osv. Er det ingen som klarer å ta seg av ungene sine selv ? Driver de fleste å slår dem ? Om bare de som denger ungene sender og de som virkelig skal på jobb så blir det jo ikke så vanskelig å holde smitten nede. Eller er det krise om en 1 åring ikke for lekt med andre 1 åringer ? Anonymkode: ed2ab...4f9 Har du hørt om jobb? Noen av oss må faktisk jobbe for å tjene penger Anonymkode: 886b5...b3c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 De fleste jobber faktisk selv om de er hjemme. Å være i permisjon med småsøsken er heller ikke et godt grunnlag for alle foreldre å holde eldre søsken hjemme på. Hva slags tilbud mener du flere eldre søsken skal få hjemme hvis mor er hjemme med nyfødt, helt utslitt og med søvnmangel mens far jobber fullt? De fleste har vel heller ikke bare en ettåring og er permittert? Det er for enkelt å tenke slik. Anonymkode: 9be2a...b22
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 Hvorfor få to unger om dere blir så utslitt av det ? Hvordan klarer dere helga ? Sa at de som ikke jobber bør holde ungene mest mulig hjemme !!! Det er en dugnad!! Om dere som uansett er hjemme bidrar litt så blir det lettere for barnehagen å klare dagene og sønnen til legen og sykepleieren slipper å bli smitta av de som kunne vært hjemme . Anonymkode: ed2ab...4f9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 3 minutes ago, Anonym bruker said: Hvorfor få to unger om dere blir så utslitt av det ? Hvordan klarer dere helga ? Sa at de som ikke jobber bør holde ungene mest mulig hjemme !!! Det er en dugnad!! Om dere som uansett er hjemme bidrar litt så blir det lettere for barnehagen å klare dagene og sønnen til legen og sykepleieren slipper å bli smitta av de som kunne vært hjemme . Anonymkode: ed2ab...4f9 Eh, hvor mange tror du egentlig bare er hjemme med barna? De aller fleste er jo i jobb. Anonymkode: 647e2...49c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Og som lege tror jeg sannsynligheten for at jeg smitter familien er større enn at smitten kommer via barnehagen.. Anonymkode: 647e2...49c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man må ikke sende ungene sine i barnehagen selv om den åpner nå. Mye lettere om kun de som må dra gjør det. Virker som alle gleder seg til å få de små unna selv om man er hjemme i permisjon med småsøsken, permiterte osv. Er det ingen som klarer å ta seg av ungene sine selv ? Driver de fleste å slår dem ? Om bare de som denger ungene sender og de som virkelig skal på jobb så blir det jo ikke så vanskelig å holde smitten nede. Eller er det krise om en 1 åring ikke for lekt med andre 1 åringer ? Anonymkode: ed2ab...4f9 Utfordringen er nok at de fleste som jobber ikke har økonomi til å ta seg ulønnet perm. Når bhg var stengt, så ble det godkjent flere omsorgsdager med lønn. Så da hadde alle mulighet til å være hjemme med barn. Så det handler jo om økonomi. Jeg er permittert fra bhg. Men når bhg åpner igjen, så må jeg ta jobb igjen og derfor tvungen til å sende barna på skole og i bhg. Anonymkode: 32653...3dc
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Jeg tror folk snakker litt om hverandre her. Slik jeg forstår hi mener hun at de som er hjemme i permisjon, eller familier der en voksen er permittert, burde holde barna hjemme. Jeg ser ikke at hun skriver om hjemmekontor. Jeg er enig i at de som kan bør vurdere om barna kan være hjemme, men til syvende og sist blir det opp til hver enkelt familie å avgjøre. Jeg har hjemmekontor (mannen må fysisk på jobb i samfunnskritisk yrke). Har tre skolebarn i småskolen å følge opp. Planen her er å ha barnet hjemme så mye vi kan, men benytte utetiden i bhg der det er nødvendig. Vår går i friluftsbarnehage, så de er uansett mye ute. Vi kan levere ute på formiddagen og hente hvis/når de går inn der det er mulig. Anonymkode: 35364...e4c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 Selvfølgelig sender man om man jobber . Jeg selv er permitert nå . Vet ikke hvor lenge. Men minst ut april . Ville jo vært latterlig av meg å levere ungene 7.30-16.15 nå når jeg er hjemme . Og jo mange jobber ikke. Spesielt nå. Kjenner mange som er permitert lenge enda . Og mange er hjemme uansett Anonymkode: ed2ab...4f9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #17 Skrevet 12. april 2020 Her har begge hjemmekontor , så vi kommer til å sende De 2 minste i bhg, Men ikke lange dager. Eldste skal og på skolen etterhvert. Anonymkode: fdf84...40f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #18 Skrevet 12. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor få to unger om dere blir så utslitt av det ? Hvordan klarer dere helga ? Sa at de som ikke jobber bør holde ungene mest mulig hjemme !!! Det er en dugnad!! Om dere som uansett er hjemme bidrar litt så blir det lettere for barnehagen å klare dagene og sønnen til legen og sykepleieren slipper å bli smitta av de som kunne vært hjemme . Anonymkode: ed2ab...4f9 En helg er noe helt annet enn hver dag 24/7 uten mulighetene som man vanligvis har. Jeg er i permisjon med en nyfødt og formen er ikke spesielt bra. Hadde det ikke vært for far hjemme i omsorgspermisjon vet jeg ikke hva jeg skulle gjort med de to andre. Når barnehagen åpner er hans permisjon over og da skal de eldste i barnehagen selv om jeg er hjemme. Anonymkode: 9be2a...b22
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #19 Skrevet 12. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man må ikke sende ungene sine i barnehagen selv om den åpner nå. Mye lettere om kun de som må dra gjør det. Virker som alle gleder seg til å få de små unna selv om man er hjemme i permisjon med småsøsken, permiterte osv. Er det ingen som klarer å ta seg av ungene sine selv ? Driver de fleste å slår dem ? Om bare de som denger ungene sender og de som virkelig skal på jobb så blir det jo ikke så vanskelig å holde smitten nede. Eller er det krise om en 1 åring ikke for lekt med andre 1 åringer ? Anonymkode: ed2ab...4f9 Deg IGJEN???? orker ikke!!!! Anonymkode: 5b7d7...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå