Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Nå er det så mye fokus på at man må lytte til myndighetene, følge deres råd og tilpasse seg de tiltak som fremmes. Det er helt krise (hvertfall på dette forumet) om man gjør et eller annet som ikke er i tråd med anbefalingene, være seg å ta med barna på butikken eller ferdes på populære turmål. Når en evt vaksine kommer tas det som en selvfølge at alle tar den dersom myndighetene anbefaler det, selv om den kanskje er lite utprøvd og kan ha ukjente bivirkninger. Så hvorfor i all verden er det da sosialt akseptert å ikke rette seg etter myndighetene når skolene skal åpnes? Hvorfor er det da plutselig greit å kjøre sitt eget løp? Den nasjonale dugnaden innebærer vel i begge ender eller? Anonymkode: c9b7a...ac0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Samarbeid i begge ender skulle det være Anonymkode: c9b7a...ac0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Hvor leser du at myndighetene anbefaler alle å ta vaksine, selv om den ikke er utprøvd? Det høres jo helt sykt ut om de skulle anbefalt noe sånt. Anonymkode: 67715...9c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvorfor i all verden er det da sosialt akseptert å ikke rette seg etter myndighetene når skolene skal åpnes? Hvorfor er det da plutselig greit å kjøre sitt eget løp? Den nasjonale dugnaden innebærer vel i begge ender eller? Ja, visst gjør den det! Men nå må du skille snørr og barter her, det er forskjell på hva regjeringen anbefaler og det man sitter og skravler om her inne. Anonymkode: 67715...9c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor leser du at myndighetene anbefaler alle å ta vaksine, selv om den ikke er utprøvd? Det høres jo helt sykt ut om de skulle anbefalt noe sånt. Anonymkode: 67715...9c3 Du fikk med deg at jeg skrev dersom? Anonymkode: c9b7a...ac0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du fikk med deg at jeg skrev dersom? Anonymkode: c9b7a...ac0 Ja. Men hele poenget faller jo bort, ettersom man ikke har grunn til å tro at de vil det. Anonymkode: 67715...9c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Helt enig! Mange her inne oppfører seg som korona-politi og kjefter folk huden full om de ikke følger det myndighetene har sagt. Men når de samme myndighetene nå sier at barna skal tilbake til bhg/skolen, nei da skal ikke korona-politiet følge anbefalingene lenger🤦♀️ Anonymkode: 13106...69d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det så mye fokus på at man må lytte til myndighetene, følge deres råd og tilpasse seg de tiltak som fremmes. Det er helt krise (hvertfall på dette forumet) om man gjør et eller annet som ikke er i tråd med anbefalingene, være seg å ta med barna på butikken eller ferdes på populære turmål. Når en evt vaksine kommer tas det som en selvfølge at alle tar den dersom myndighetene anbefaler det, selv om den kanskje er lite utprøvd og kan ha ukjente bivirkninger. Så hvorfor i all verden er det da sosialt akseptert å ikke rette seg etter myndighetene når skolene skal åpnes? Hvorfor er det da plutselig greit å kjøre sitt eget løp? Den nasjonale dugnaden innebærer vel i begge ender eller? Anonymkode: c9b7a...ac0 Å ikke sende barna på skolen skader da ikke kampen mot korona på noen måte?? Det er ingen dragning andre veien det?? Å ha hjemmeskole med 6 elever fra andre familier ville være å dra mot andre retningen. Anonymkode: 8a702...c09
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Å ikke sende barna på skolen skader da ikke kampen mot korona på noen måte?? Det er ingen dragning andre veien det?? Å ha hjemmeskole med 6 elever fra andre familier ville være å dra mot andre retningen. Anonymkode: 8a702...c09 Skjønner jo at det ikke skader, men da hadde man plutselig ikke så voldsomt tillit til myndighetene da? Anonymkode: c9b7a...ac0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skjønner jo at det ikke skader, men da hadde man plutselig ikke så voldsomt tillit til myndighetene da? Anonymkode: c9b7a...ac0 Det er jo ikke det det dreier seg om? Det er jo fortsatt smitte der og man har full rett til å undervise barna selv hvis man ønsker. Det skader jo ingen? Men kan potensielt redde noen. Man blir jo da ikke smittet. Det ER jo et eksperiment det å åpne opp; og det er jo mye mer risikofylt enn det motsatte som var å stenge. DA ble man jo trygg. Å gå andre veien mot trusselen er såklart verre. Og kan man unngå det, hvorfor ikke? Det gjenstår jo å se om det går greit. Anonymkode: 8a702...c09
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 Jeg lytter til myndighetene. Men der det er rom for personlige valg som kan påvirke egen helse så velger jeg selv. Siden jeg er permittert ser jeg ingen grunn til å sende mitt barn i barnehagen riktig ennå. Angående vaksine lytter jeg til min bror som er lege. En vaksine som er utviklet så raskt, det er også flere som kjemper om å bli først så vil det GARANTERT bli bivirkninger. Spørsmålet er hvor alvorlige. Her må kan ta en risikovurdering. Ingen er i risikogruppen så derfor vil vi trolig ikke ta vaksinen. Likevel har vi selvsagt veldig respekt for hvor alvorlig dette viruset er. En uprøvd vaksine kommer ikke inn i kroppen min. Anonymkode: c7e8f...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå