Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde lyst å kjøpe smågodt i dag, men  synes at butikkene har pakka så mye i hver pose. Vil gjerne kjøpe mer enn en type når jeg først kjøper smågodt, men da blir det jo enorme mengder. 

Andre som har tenkt det samme? 

Anonymkode: 49470...5df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte i løsvekt selv tidlig på mandag og har latt det ligge til i dag (i brødpose slik at det ikke ble tørt). Nå har alle eventuelle virus dødd, så det er trygt. Så kjøp det du vil ha i dag, men vent med å spise det. 

Anonymkode: 76f46...3c0

Skrevet

Smågodt sluttet jeg å kjøpe en dag for mange år siden. Dere skjønner det, at folk smaker og legger ned igjen godtet i boksene og når butikken stenger,kaster vaskedamene godt som ligger på gulvet, opp i beholderen igjen. Er det virkelig ingen her som undrer seg over hvorfor det i noen tilfeller har smakt såpe av løsvektgodtet, eller hvorfor det er sand og skitt i godtebeholderene?

Vi som er klar over  dette, vi kjøpte ikke smågodt hverken før eller nå under koronatiden. 

Men for all del, kos dere med butikken sin egen søppelbøtte, bare la godtet ligge noen dager, sånn at bakteriene får dø ut.

Anonymkode: 777ee...12f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Smågodt sluttet jeg å kjøpe en dag for mange år siden. Dere skjønner det, at folk smaker og legger ned igjen godtet i boksene og når butikken stenger,kaster vaskedamene godt som ligger på gulvet, opp i beholderen igjen. Er det virkelig ingen her som undrer seg over hvorfor det i noen tilfeller har smakt såpe av løsvektgodtet, eller hvorfor det er sand og skitt i godtebeholderene?

Vi som er klar over  dette, vi kjøpte ikke smågodt hverken før eller nå under koronatiden. 

Men for all del, kos dere med butikken sin egen søppelbøtte, bare la godtet ligge noen dager, sånn at bakteriene får dø ut.

Aldri opplevd noe av det du skriver og jeg har kjøot mye smågodt i løpet av mitt liv. Aldri blitt syk heller..

Anonymkode: b0f1e...b25

Skrevet

Så de som vasker bruker tid på å legge gotteriet tilbake i boksene istedet for å feie det i søpla? 

Anonymkode: 25487...460

Skrevet

Nei, smågodt er ekkelt. 

Anonymkode: 7a43c...ab4

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de som vasker bruker tid på å legge gotteriet tilbake i boksene istedet for å feie det i søpla? 

Anonymkode: 25487...460

Selvfølgelig gjør de ikke det. Ikke er det vanlig eller normalt at folk smaker på det og legger det tilbake heller. Noen små barn kan nok pelle oppi de nederste radene hvis foreldrene ikke følger med, men det kan i hvert fall jeg leve med. Generelt sett tåler man ganske mye. Jeg er snart 40 år og har aldri vært skikkelig syk, ikke annet enn litt forkjølet og en og annen omgangssyke, og jeg både spiser smågodt, epler uten å vaske dem først osv. Man kan overtenke alt og synes alt mulig er ekkelt, eller la være og ha et friere liv. Jeg velger det siste.

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gjør de ikke det. Ikke er det vanlig eller normalt at folk smaker på det og legger det tilbake heller. Noen små barn kan nok pelle oppi de nederste radene hvis foreldrene ikke følger med, men det kan i hvert fall jeg leve med. Generelt sett tåler man ganske mye. Jeg er snart 40 år og har aldri vært skikkelig syk, ikke annet enn litt forkjølet og en og annen omgangssyke, og jeg både spiser smågodt, epler uten å vaske dem først osv. Man kan overtenke alt og synes alt mulig er ekkelt, eller la være og ha et friere liv. Jeg velger det siste.

Både jeg og flere , har  sett det med egne øyne. En ting er barna, men de voksne eldre er ikke noe bedre. Eldre folk, enten de er lyse eller mørke i huden, har stått og grafset ned i smågodtet og bitt av biter før de har lagt det på plass. En venninne av meg har en eldgammel bestemor som holder på med det der og når bestemoren får tilsnakk av barnebarnet i 30 årene, så er standard svaret at hun må smake på varene før hun kjøper de, det samme gjør hun i fruktdisken og i bolle/brød avdelingen, der kniper hun på alt som er.  Det er blitt så uhygienisk i butikker , at det er en stor skam. De som jobber i butikk vet mer enn dere som ikke gjør det, men for all del, kos dere med snopet, jeg står helt fint over.

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da lurer jeg på hvor du kjøper smågodt. Alle Norgesgruppens butikker har strenge rutiner på smågodt og vil tro andre kjeder også har det. 

Ja, det finnes folk som gjør ekle ting, men det er heldigvis bare ett fåtall. Det blir tatt bakterieprøver av smågodtstativet vi har på jobben flere ganger i året og vi ligger langt under grensene. Vi følger Norgesgruppens rutiner og regler for vask og påfyll. 

Anonymkode: f04df...1ea

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både jeg og flere , har  sett det med egne øyne. En ting er barna, men de voksne eldre er ikke noe bedre. Eldre folk, enten de er lyse eller mørke i huden, har stått og grafset ned i smågodtet og bitt av biter før de har lagt det på plass. En venninne av meg har en eldgammel bestemor som holder på med det der og når bestemoren får tilsnakk av barnebarnet i 30 årene, så er standard svaret at hun må smake på varene før hun kjøper de, det samme gjør hun i fruktdisken og i bolle/brød avdelingen, der kniper hun på alt som er.  Det er blitt så uhygienisk i butikker , at det er en stor skam. De som jobber i butikk vet mer enn dere som ikke gjør det, men for all del, kos dere med snopet, jeg står helt fint over.

Nei, det gjør de ikke. Slutt å spre løgner. 

Anonymkode: 083f9...c29

Skrevet

Her selger de smågodt på vanlig vis på Kiwi, Coop og Rema 

Anonymkode: 79793...07d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kommer såpesmaken fra? Feier de bort godteriet fra gulvet, vasker gulvet, legger godteriet på det nyvaskede gulvet og feier det så opp i boksen?

Anonymkode: d37bc...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...