Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Både meg og barnet er i risiko gruppen så vi må holde oss hjemme enda lengre uansett om skolen og jeg kunne ha jobbet, Kjeder meg mye, savner sosial livet mitt og jobben og bare treffe mennsker igjen ❤️ hvis begge hadde vert friske hadde jeg jobbet ( da jeg er vert på jobb hver da, da jeg er i de kristiske jobbene som de fint kaller det og mini hadde vert på sfo. Hvordan føler dere i risiko gruppen eller har barn i denne gruppen dere? Anonymkode: a232b...cd1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Både meg og barnet er i risiko gruppen så vi må holde oss hjemme enda lengre uansett om skolen og jeg kunne ha jobbet, Kjeder meg mye, savner sosial livet mitt og jobben og bare treffe mennsker igjen ❤️ hvis begge hadde vert friske hadde jeg jobbet ( da jeg er vert på jobb hver da, da jeg er i de kristiske jobbene som de fint kaller det og mini hadde vert på sfo. Hvordan føler dere i risiko gruppen eller har barn i denne gruppen dere? Anonymkode: a232b...cd1 Jeg er i risikogruppe, går på jobb hver dag for det. Er da langt ifra fritatt jobb for det. I går tilbragte jeg 10 timer på et corona smitterom. Må bare ta forholdsregler og beskytte meg så godt jeg kan. Anonymkode: c92fb...dc4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Mannen er i risikogruppen, men må på jobb. Jeg kan ha hjemmekontor. Kommer ikke til å sende bhg-barnet i bhg den første uken. Ser an utviklingen før vi tar stilling til om/når skolebarna starter. Kjedelig tid, men i den store sammenhengen betyr det fint lite. Anonymkode: 1580c...50b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Jeg er i risiko, både pga astma og autoimmunsykdom med bruk av cellegift og biologiske legemidler som påvirker immunforsvaret. Tenker ikke på corona, men følger allmenne råd. Jobber hjemmefra nå, men starter opp med elevene 27.4. Anonymkode: 8cd26...288
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Jeg har to barn i risikogruppen. Jeg jobber mer enn noen gang og eldstebarnet jobber også nesten fulle uker. Ungene er tenåringer og de har vært med på å bestemme hvordan vi gjør det i hjemme. Vi tar våre forhåndsregler og er ikke redd for at vi blir smittet. Hadde ungene vært redde for å bli smittet hadde vi gjort det anderledes tror jeg. Men vi har fra før av gode rutiner omkring smitte, slik at det for oss hjemme ikke er så anderledes. Avstand til andre har vi alltid hatt, selv om avstand nå også har blitt utvidetet til familie og venner. Vask av berøringspunkter har vi alltid hatt hjemme, slik at det ikke er noen endring på. Vi har blitt flinkere til å ikke åpne dører eller ta på ting utenfor husets vegger med hendene. Dører er ofte veldig enkelt å åpne uten å bruke hender feks, slik at vi på noen områder har strammet inn nå, men det gjelder igrunn for oss to som jobber. Siste ungen har kun vært hjemme, hun syns det holder med at vi andre jobber og må være utenfor huset og møte mange mennesker. Hun har blitt husmorensom holder huset i orden og tatt over endel av vasken. Anonymkode: baaa3...7ac
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Jeg er også i risikogruppe. Har ikke tenkt så mye over at det er kjipt, det er bare sånn det er. Men er glad for at det har blitt presisert at jeg slipper å sende barnet mitt på skolen. Anonymkode: e6d2b...670
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Jeg er i risikogruppe, men har en samfunnskritisk jobb, så jeg har vært på jobb hver dag. Har to barn i småskolealder, og yngste skal egt begynne igjen 27. april, men har lurt litt på én ting: kan jeg holde hun hjemme pga jeg er i risikogruppen når jeg sjøl går på jobb? 🤔 Anonymkode: b24ec...ae0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 Jeg er i risikogruppen, og er ufør, så jeg holder meg hjemme nå. Men nå er det og spesielt siden jeg har svært kraftig pollen allergi, så nå framover er jeg syk nok fra før, og da er det ikke så bra og få korona da. Vil heller ha det til høsten om jeg må få det, for da er jeg bedre rustet til å takle det. Så tenker at jeg må bare holde meg hjemme de neste 2 mnd, så kan jeg nok begynne å bevege meg mer ute etter det. Anonymkode: b58ab...027
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i risiko, både pga astma og autoimmunsykdom med bruk av cellegift og biologiske legemidler som påvirker immunforsvaret. Tenker ikke på corona, men følger allmenne råd. Jobber hjemmefra nå, men starter opp med elevene 27.4. Anonymkode: 8cd26...288 Samme her. To autoimmune sykdommer og hjertefeil. Går på biologiske preparater og cellegift. Jobber som vanlig hjemmefra. Drar på butikken som vanlig men følger alle råd om hygiene etc. orker ikke å gå rundt å være redd for egen helse. Men er redd for å bidra med spredning så er nøye på håndvask og ikke være ute mer enn nødvendig når jeg handler. Anonymkode: 7c7d2...c2e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 Vet ikke om dere har skjønt dette: Alle er i risikogruppa. Det er jo det som er grunn til at Norge er stengt! Hvis ikke, hadde jo kun de som var i risikogruppa vært isolert! Anonymkode: b90e9...aa0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke om dere har skjønt dette: Alle er i risikogruppa. Det er jo det som er grunn til at Norge er stengt! Hvis ikke, hadde jo kun de som var i risikogruppa vært isolert! Anonymkode: b90e9...aa0 Du har ikke helt skjønt hva risikogrupper innebærer, tror jeg... Gå inn på FHIs sine sider og les litt om koronaviruset og informasjon til befolkningen Anonymkode: cbbc5...38f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke om dere har skjønt dette: Alle er i risikogruppa. Det er jo det som er grunn til at Norge er stengt! Hvis ikke, hadde jo kun de som var i risikogruppa vært isolert! Anonymkode: b90e9...aa0 Nei, det er ikke riktig. Det er du som ikke har skjønt det. Anonymkode: c11de...29f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 Mann og barn i risikogruppe. Barnehagebarna synes det er ok å være hjemme. 1 klassingene tar det veldig tungt, at de andre får møtes på skolen og hun er den eneste i klassen som må være hjemme. Anonymkode: d0ddf...608
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 1,6 millioner nordmenn er i risikogruppen.. Anonymkode: 712af...535
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke riktig. Det er du som ikke har skjønt det. Anonymkode: c11de...29f Javel. Anonymkode: b90e9...aa0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 Jeg har kraftig, dårlig regulert astma. Tar ingen spesielle forhåndsregler. Jobber hjemmefra litt til og fra, og sender de to minste på skolen (mannen og jeg har samfunnskritiske jobber) Anonymkode: ce125...c91
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 Har flere kolleger som er i risikogruppen, både med underliggende sykdommer og høy alder. De går på jobb som vanlig, men følger strenge tiltak. Jobber i et samfunnskritisk yrke innen helse. Anonymkode: aa502...e21
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to barn i risikogruppen. Jeg jobber mer enn noen gang og eldstebarnet jobber også nesten fulle uker. Ungene er tenåringer og de har vært med på å bestemme hvordan vi gjør det i hjemme. Vi tar våre forhåndsregler og er ikke redd for at vi blir smittet. Hadde ungene vært redde for å bli smittet hadde vi gjort det anderledes tror jeg. Men vi har fra før av gode rutiner omkring smitte, slik at det for oss hjemme ikke er så anderledes. Avstand til andre har vi alltid hatt, selv om avstand nå også har blitt utvidetet til familie og venner. Vask av berøringspunkter har vi alltid hatt hjemme, slik at det ikke er noen endring på. Vi har blitt flinkere til å ikke åpne dører eller ta på ting utenfor husets vegger med hendene. Dører er ofte veldig enkelt å åpne uten å bruke hender feks, slik at vi på noen områder har strammet inn nå, men det gjelder igrunn for oss to som jobber. Siste ungen har kun vært hjemme, hun syns det holder med at vi andre jobber og må være utenfor huset og møte mange mennesker. Hun har blitt husmorensom holder huset i orden og tatt over endel av vasken. Anonymkode: baaa3...7ac Det heter FORHOLDSREGLER! Forhåndsregler er ikke et ord. Anonymkode: 33a8f...c00
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kraftig, dårlig regulert astma. Tar ingen spesielle forhåndsregler. Jobber hjemmefra litt til og fra, og sender de to minste på skolen (mannen og jeg har samfunnskritiske jobber) Anonymkode: ce125...c91 Forholdsregler! Anonymkode: 33a8f...c00
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forholdsregler! Anonymkode: 33a8f...c00 Hven bryr seg om hvilket ord som er riktig? Dersom du ikke har annet å gjøre på, anbefaler jeg deg å luke litt ugress. Det er en fin tid å luke litt nå. Anonymkode: b90e9...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå