Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Jeg og samboer er så ulike. Når det kommer til rydding. Jeg liker det ryddig, men han er verre. Men det værste er at han må kommentere det ofte. I dag drakk jeg juice. Boksen ble tom. Jeg skylte den og satt den på kjøkkenbenk. Jeg skulle ta den med ut på verandaen der vi har sånne ting etterpå. Men det rakk jeg ikke. Han gikk inn på kjøkkenet og så hørte jeg: du trenger ikke å sette juice boks på benken og vente på at jeg skal ta den. Føler meg som om jeg er 5 år. Men jeg er 45 år. Føler at jeg kan bestemme selv om jeg vil ha den boksen stående på benken ei stund. Irriterende 😡 Anonymkode: 48dbc...195
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Snakk sammen. Snakk sammen. Snakk sammen! Fortell ham at når han sier og oppfører seg slik så får han deg til å føle deg som en 5-åring, og at det gjør at du både blir irritert og at du sliter med å forholde deg til ham. Jeg hadde sagt rett ut til ham at jeg ville slitt veldig med å respektere ham og at jeg ikke tenner på menn som får meg til å føle meg som barn, og at NEI, at den boksen stod der en liten stund betyr ikke at du gir blaffen. Jeg får inntrykk av at dere egentlig sliter med annet og at "rydding" har blitt det området dere tar ut irritasjonen på fremfor å ta tak i det som egentlig plager dere? Anonymkode: e5a94...e41
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Min var også sånn. Jeg gav tydelig beskjed om at han ikke skal irettesette meg, oppdra meg eller forfølge meg for å kommentere hva jeg gjør galt/feil/annerledes. Du skal gi samme beskjed. Anonymkode: e22b2...98e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Min er også helt ekstrem på det der. Føles som å være gift med sin egen far. Bare at faren min ikke var halvparten så streng som mannen er. I tillegg finner han opp nye «regler» for hvordan ting skal gjøres her i huset; altså på han sin måte. Følges ikke instruksen blir han dritsur og mener jeg boikotter han. Men jeg klarer bare ikke huske på alt jeg «skal» og må. Dessuten klarer ikke han det heller, men da er det visst ikke så nøye likevel. Om en sokk blander seg inn i en vask med mørkt 40 blir han sur og må kommentere det. Som et lite eksempel. Anonymkode: ca250...569
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Min regel er at den som ønsker drt mest strøkent er den som skal holde det mest strøkent. Man rydder til man synes det er ryddig nok. Både menn og kvinner Anonymkode: e43c9...7d2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Huff jeg er sånn som samboern din skal skjerpe meg. Eller... skal prøve ... han tar det ikke senere heller ... 😞 Anonymkode: bf419...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå