Gå til innhold

Greit med treningsfri dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent i 1 uke i strekk med intervall nå. Oppoverbakker. I går kjørte jeg meg ikke så hardt da jeg ikke vil ha løpeskader eller starte for hardt. 
Tenkte å løpe i dag da jeg stod opp før jeg dusjet med gikk heller rett i dusjen. 
Jeg blir ikke svett om jeg trener hardt en gang, så jeg tenkte å ta en tur i kveld og litt styrkeøvelser som jeg gjør hver dag. Det jeg merker er bare at jeg får treningsanstinenser. Jeg blir sur om jeg ikke har vært aktiv. Det er mange som holder humøret stabilt selv om de ikke trener, men jeg er diagnostisert med ADHD så det kan kanskje forklare en del? 

Anonymkode: 4caaf...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen din trenger hvile, selv om ikke hjernen din gjør det. Hvis du ikke har treningsfrie dager, så bryter du ned kroppen og den får ikke tid til å restituere seg. 

Anonymkode: 2b67a...fa4

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kroppen din trenger hvile, selv om ikke hjernen din gjør det. Hvis du ikke har treningsfrie dager, så bryter du ned kroppen og den får ikke tid til å restituere seg. 

Anonymkode: 2b67a...fa4

Altså, jeg trener ikke beinhardt. Jeg bare løper i oppoverbakke og går ned igjen. Det er mange timer en dag. Så jeg vil tro i løpet av kvelden etter trenging og natten, og enda dagen etter før trening så har den kanskje fått tid? 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg trener ikke beinhardt. 

Bare hardt nok til å skrive en ny tråd hver dag om hvor støl du er og be om råd omkring det? ;) 

Ta deg en gåtur vel, det demper abstinensene.

Anonymkode: 383fa...bce

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare hardt nok til å skrive en ny tråd hver dag om hvor støl du er og be om råd omkring det? ;) 

Ta deg en gåtur vel, det demper abstinensene.

Anonymkode: 383fa...bce

Hæ???? Jeg har ikke skrevet en tråd hver dag om å være støl. Var ekstra støl etter første dag. 
Slik har jeg trent. 
i fjor sommer stod jeg opp og løp på flatt før jeg dusjet og spiste. Brukte flere dager på fremgang. Løping på bane og ikke asfalt. Utslitt ig småkvalm etter 1 runde uten stopp. Etter ca 1 uke så klarte jeg 1,5 runde uten stopp. Sluttet igjen.

Begynte igjen i vinter. Løpe på snø er tyngre. 
Byttet ut flatløping med å gå en oppoverbakke. Var utslitt når jeg var kommet opp. Ikke en veldig lang bakke. Løp en liten xtra bakke. Ble for glatt til slutt.

var inaktiv et par mnd nå i vår. Totalt inaktiv! Følte kroppen råtner. Ingen styrke. Dvaske ekle lår og rumpe. 

Begynte å løpe intervall på flatt igjen og ble utslitt etter nesten fullført en runde. Fikk fort fremgang.

begynte å gå oppoverbakker igjen. 
Opp en kjempe bratt bakke, utslitt når kom på toppen. Løp opp og ned flere gangen en mindre bratt bakke. Fort fremgang. Takler betydelig bedre flatløping. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...