Gå til innhold

Vaksinedilemmaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med vaksine er en liten angst jeg kjenner vokse i meg. Da jeg var barn var det liksom mine foreldre som bestemte, men nå er jeg voksen og har ansvar for egen helse og hvis jeg får barn så er de mitt ansvar. Jeg vil få skyldfølelse om jeg ikke lar dem ta den og blir syke, men også føle meg som en «sau» om jeg tar den/lar barna ta fordi «alle sier at en må». 

Jeg er helt ærlig skeptisk til alle nye vaksiner. Du går med noe inni deg som ikke har vært der og som kan våkne til liv. 
Men mange vaksiner har jo også reddet oss fra sykdommer. 

Anonymkode: af0de...7b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart. Det er usikkert, man kan sikkert få narkolepsi eller det som verre er av vaksiner som ikke er utprøvde... :o 

Anonymkode: dc49f...03b

Skrevet

Snakk med helsestasjonen eller legen når den tid kommer. Der kan du få skikkelig info. Dette skal du ikke google for det ligger så sinnsykt mye merkelig og feil info om vaksiner på nettet. 

Og du kan beyraktes som sau uansett hva du velger. Det er jo bare spørsmålet hvem du velger å følge. Dette er ikke akkurat et område hvor man kan ta originale og kreative valg. Det er enten ja eller nei.

Anonymkode: 693a4...a56

Skrevet

Har aldri skjønt dette med saueflokk-sammenligning og vaksiner. Man er generelt en større fåreskalle om man tror man tenker bedre selv (basert på «kunnskap» fra Google) enn generasjoner av medisinske forskere.

Anonymkode: da486...d51

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri skjønt dette med saueflokk-sammenligning og vaksiner. Man er generelt en større fåreskalle om man tror man tenker bedre selv (basert på «kunnskap» fra Google) enn generasjoner av medisinske forskere.

Anonymkode: da486...d51

Nei! Ikke at jeg ikke tror på forskere, men denne industrien skal også tjene penger. Hvorfor er det da så mange som får problemer av diverse medisiner? 

Skrevet

Vaksineprogrammet kan du trygt følge. 
Nye vaksiner, såkalte «hastevaksiner», kan jeg forstå man er mer usikker til.

Anonymkode: b873b...795

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei! Ikke at jeg ikke tror på forskere, men denne industrien skal også tjene penger. Hvorfor er det da så mange som får problemer av diverse medisiner? 

Jeg går ut fra du mener vaksiner og ikke medisiner.

Og nei, dem er det ikke mange som får problemer av.

Anonymkode: 693a4...a56

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke akkurat et område hvor man kan ta originale og kreative valg.

:lol:

Anonymkode: 45236...736

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette med vaksine er en liten angst jeg kjenner vokse i meg. Da jeg var barn var det liksom mine foreldre som bestemte, men nå er jeg voksen og har ansvar for egen helse og hvis jeg får barn så er de mitt ansvar. Jeg vil få skyldfølelse om jeg ikke lar dem ta den og blir syke, men også føle meg som en «sau» om jeg tar den/lar barna ta fordi «alle sier at en må». 

Jeg er helt ærlig skeptisk til alle nye vaksiner. Du går med noe inni deg som ikke har vært der og som kan våkne til liv. 
Men mange vaksiner har jo også reddet oss fra sykdommer. 

Du vaksinerer ikke barna dine fordi "alle sier du må" - du gjør det fordi objektiv forskning og erfaring viser at det er riktig både for enkeltpersoner og hele samfunn. Generelt sett er det bra å ha en viss kritisk innstilling i livet, men når noe er objektivt bevist, er det ikke rom for subjektiv synsing. 

Så har du rett i at vaksiner kan gi bivirkningene. Det må du velge å leve med. Alternativet er verre. Hvis du vil ha informasjon om bivirkninger, må du oppsøke objektive kilder, ikke anekdoter om han eller hun som opplevde ditt eller datt. 

En dikter skrev: "A little learning is a dangerous thing." Man må fordype seg i noe hvis man skal ha forutsetning for å forstå, ikke bare skrape i overflaten og velge og vrake blant det som bekrefter ens egen mening. Først da kan man ta en informert beslutning.

Anonymkode: fb697...23e

Skrevet

Hi, ikke tenk på dette nå. Det er måneder og kanskje år før en vaksine er ferdig. Først da kan man begynne å ta stilling til den eller de vaksinene som er forsket frem. Da er det en hel rekke spørsmål som de må kunne besvare, både til folk og myndigheter.

Først da har det noen hensikt å tenke for og ev. imot vaksine. Så ikke tenk på dette nå, det har ingen hensikt foreløpig.For alt du vet kan jo du og dine på det tidspunktet allerede ha hatt covid-19, og har dere da utviklet immunstoffer så er det kanskje heller ikke aktuelt for dere med en vaksine uansett. Så dropp alle tanker på vaksine til de ev. foreligger ferdige.

Anonymkode: 506e0...668

Skrevet

Vel, når det gjelder det vanlige vaksinasjonsprogrammet, så er det å følge flokken, å være sau, om du veil, det eneste rette. 

Anonymkode: 86533...f2d

Skrevet
På 11.4.2020 den 14.38, Anonym bruker skrev:

Om dette er det som bekymrer deg med vaksiner, så bør du lese om bakterier, virus og parasitter, for den saks skyld . De kommer inn i kroppen din i tusenvis hver eneste dag. Det er derfor vi har et immunforsvar. Dessuten så våkner ikke virus og bakterier i vaksiner til liv. Det er immunforsvaret ditt som vekkes til aksjon. Ta en lang prat med fastlegen eller helsesykepleier. Slutt å lese på sider der bloggere og folk som tror at det å klappe for helsepersonell er for å skjule 5G- testing skriver om ting de ikke er kvalifiserte til. 

Anonymkode: 9f402...571

Skrevet
På 11.4.2020 den 17.22, Anonym bruker skrev:

Alle er ute etter å tjene penger. Legen din, læreren til ungene, den bankansatte, bonden som produserer tomatene, de som lager tyggis og de som lager biler. Hvorfor er det brått suspekt når de som produserer medisiner eller vaksiner gjør det?

Anonymkode: 9f402...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...