Gå til innhold

Interrail ?

mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmer litt om reiser vi kan ta når verden er normal igjen og har tenkt litt på interrail. Jeg lurte på om noen her inne som har vært på en sånn tur med barn ( gjerne store barn ) kan fortelle litt om sine erfaringer . Tenker klassisk interrail på en mnd rundt i Europa . Hadde dere mange stopp eller ville dere se mest mulig? Vi drømmer bare nå men det er deilig å tenke på noe annet enn bare korona 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nesten gjort det - men gjorde det med bil. Ikke helt det samme, men liker å være mer mobil der vi er samt ikke måtte slepe med oss alt på ryggen. Var vekke 5 uker og besøkte 22 land. Fantastisk ferie som ungene enda snakker om. 

Anonymkode: 44b39...3d8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har nesten gjort det - men gjorde det med bil. Ikke helt det samme, men liker å være mer mobil der vi er samt ikke måtte slepe med oss alt på ryggen. Var vekke 5 uker og besøkte 22 land. Fantastisk ferie som ungene enda snakker om. 

Anonymkode: 44b39...3d8

Vi har også vært på roadtrip i Europa flere ganger😊. Helt fantastisk . 

Skrevet

Vi har gjort det. Veldig vellykket - planla lite, tok det på sparket.

Anonymkode: 5f4a7...f9e

Skrevet

Vi prøvde med våre i fjor, store barn, og det var mislykket. Spesielt de to med adhd, ser du også har en med dette, taklet svært dårlig å ha en såpass ustabil ferie. Ikke trivdes de i storbyene, og å sitte så lenge i ro på tog tok mye krefter fra dem. I tillegg var det ofte vanskelig å finne fram, det var varmt, vi visste ikke hvor vi fant neste tog, eller nøyaktig hvor hotell lå osv, så ble mye venting og drassing rundt på bagasje, selv om vi både hadde studert kartene godt på forhånd og brukte Google maps. Var f.eks. et mareritt å finne fram på den enorme togstasjonen i Paris.

Anonymkode: 2f182...059

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi prøvde med våre i fjor, store barn, og det var mislykket. Spesielt de to med adhd, ser du også har en med dette, taklet svært dårlig å ha en såpass ustabil ferie. Ikke trivdes de i storbyene, og å sitte så lenge i ro på tog tok mye krefter fra dem. I tillegg var det ofte vanskelig å finne fram, det var varmt, vi visste ikke hvor vi fant neste tog, eller nøyaktig hvor hotell lå osv, så ble mye venting og drassing rundt på bagasje, selv om vi både hadde studert kartene godt på forhånd og brukte Google maps. Var f.eks. et mareritt å finne fram på den enorme togstasjonen i Paris.

Huff! Hørtes ikke ok ut. Vi har reist mye med ungene så de er heldigvis vandt til det. Både storbyer og mindre steder. 😊

Skrevet

Vi gjorde det med en niåring i fjor. Var en super ferie. Men man blir ganske sliten av storbyferie i lengden, så da vi kom til en strand etter neste to uker var ungen i himmelen 😂

Men selve togturene var fine for oss, mye mindre stress enn å fly. Man har tid til å roe ned, spille spill, lese eller utforske toget. Kan spise når man vil etc. 

Anonymkode: fc322...bcf

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Huff! Hørtes ikke ok ut. Vi har reist mye med ungene så de er heldigvis vandt til det. Både storbyer og mindre steder. 😊

Ja, det har vi også, men dette ble noe annet likevel. Når vi har reist andre steder har vi k større grad reist til et bestemt sted og hatt en base der, nå ble det stadig forflytning, ikke en gang en og samme bil som en slags base. Men mine er nok veldig sensitive for endringer og støy, og du kjenner jo dine best 😊

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har vi også, men dette ble noe annet likevel. Når vi har reist andre steder har vi k større grad reist til et bestemt sted og hatt en base der, nå ble det stadig forflytning, ikke en gang en og samme bil som en slags base. Men mine er nok veldig sensitive for endringer og støy, og du kjenner jo dine best 😊

Ja vi har alle forskjellige barn 😊. Jeg for min del orker ikke en ny seng hver dag så hadde blitt noen dager her og noen der. Har ungene iPad og musikk så er det nok ett fett om det er bil eller tog. Jeg synes det høres veldig spennende ut med interrail 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...