Gå til innhold

Tommelen min lever sitt eget liv. 🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den "hopper og danser", type leamus, og jeg sliter rett og slett litt med finmotorikken innimellom. Er ikke vondt, og det har kun vart noen dager. Noen som har opplevd lignende og vet hva det kan være? Blir lege over påske om det forverres, absolutt ikke forsvinner, men per nå er det mest ekkelt. 

Anonymkode: 7b679...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den "hopper og danser", type leamus, og jeg sliter rett og slett litt med finmotorikken innimellom. Er ikke vondt, og det har kun vart noen dager. Noen som har opplevd lignende og vet hva det kan være? Blir lege over påske om det forverres, absolutt ikke forsvinner, men per nå er det mest ekkelt. 

Anonymkode: 7b679...6d5

Kan man bli lege av å ha en hoppende tommel? :P 

Nei, altså, jeg vil tro du har gjort noe i det siste, som du ikke pleier å gjøre til vanlig. Skal ikke spekulere i hva, men for eksempel om du har løftet tungt. Samt om du har sovet lite eller er stresset eller psykisk utmattet. Det er nok litt som leamus. Ville bare ha ventet et par dager og fokusert på å slappe av. Spis gjerne frukt og grønnsaker, få i deg mineraler. Og gjør enkle øvelser for hele skulder/nakke/rygg-området. 

Anonymkode: 423a3...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan man bli lege av å ha en hoppende tommel? :P 

Nei, altså, jeg vil tro du har gjort noe i det siste, som du ikke pleier å gjøre til vanlig. Skal ikke spekulere i hva, men for eksempel om du har løftet tungt. Samt om du har sovet lite eller er stresset eller psykisk utmattet. Det er nok litt som leamus. Ville bare ha ventet et par dager og fokusert på å slappe av. Spis gjerne frukt og grønnsaker, få i deg mineraler. Og gjør enkle øvelser for hele skulder/nakke/rygg-området. 

Anonymkode: 423a3...82a

Ja, blir man ikke dét da? Folk sykemelder jo seg selv, så da tenkte jeg det var enklere å bare bli lege med det samme?! 🤪😅

Takk for gode tips. Skal finne gode øvelser og sette i gang. 👍

Anonymkode: 7b679...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode tips. Skal finne gode øvelser og sette i gang. 👍

Anonymkode: 7b679...6d5

Flott! :) 

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det tommelen du bruker på mobilen?

Anonymkode: b25aa...a3b

Det kan også være at man bruker andre fingre, og at tommelen henger litt i luften, men at man jevnt over scroller mer og skriver mer i disse dager. Eller har hjemmekontor med dårlig ergonomisk støtte f.eks. 

Eller er VELDIG enig og VELDIG uenig i ting ;) 

👍🏻👎🏻👍🏻👎🏻👍🏻👎🏻👍🏻👎🏻👍🏻👎🏻👍🏻👎🏻👍🏻

Anonymkode: 423a3...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobiltommelen, ja, men bruker den ikke mer enn vanlig. De tre nederste fingrene i motsatt ende av hånden sovner/prikker hver gang jeg har ligget en stund. Det har nok en sammenheng når jeg tenker meg om. Finner nok ut av det. #VELDIG ENIG 👍👍🤣

Anonymkode: 7b679...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mobiltommelen, ja, men bruker den ikke mer enn vanlig. De tre nederste fingrene i motsatt ende av hånden sovner/prikker hver gang jeg har ligget en stund. Det har nok en sammenheng når jeg tenker meg om. Finner nok ut av det. #VELDIG ENIG 👍👍🤣

Anonymkode: 7b679...6d5

Jeg synes du skal dra til lege etter påske uansett. 

Anonymkode: 8ce28...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min "sliter" med det samme, det har pågått i over tre år. Det er ikke noe de gjør med det, han har vørt hos lege flere ganger. Det har også forplantet det til større muskler og andre fingre. Noen ganger klarer han ikke å skrive på tastaturet en gang.

 

Anonymkode: 4b8d5...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...