Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Har nå vært sykemeldt fra jobb siden januar. Er under utredning hos både fastlege og psykolog. Sliter med mye forskjellig, både angst og depresjon + annet. Ser nå i utfyllingen av sykemelding som sendes til NAV, at legen har friskmeldt meg fra en gitt dato snart. Skrevet at prognosen tilsier denne datoen. Dette har ikke vi snakket om i det hele tatt, og jeg har jo ikke blitt det spor bedre foreløpig. Skjønner ikke hvordan jeg skal på eventyrlig vis bli frisk over natten. Kan jeg spørre legen om denne datoen eller bestride den? Har den noe for NAV å si senere? Anonymkode: 66fe1...8ec
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Det er en teknisk greie. Hvis dere ikke har snakket om det blir vel sykemeldingen forlenget. Men spør legen om det neste gang du er der. Har forresten aldri hørt om noen som blir utredet hos fastlegen sin. Hvilken utredning er det fastlegen står for? Anonymkode: 78bcc...3b6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Ja det er en teknisk greie. Jeg har vært sykmeldt i snart ett år og husker at rundt ca tre mnd ut i sykemeldingen måtte legen sette en dato for antatt friskmelding. Da den nærmet seg ville NAV ha en mer utfyllende forklaring fra legen med beskrivelse av tiltak/behandling etc og etter det har det aldri vært snakk noe slikt utover den vanlige oppfølgingen med dialogmøter etc Anonymkode: 0c581...fa8
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Takk for svar. Dårlig formulert, ser jeg. Mente at jeg utredes hos psykolog + annen spesialist. Går jevnlig til legen. Er hun som skriver sykemeldingen. Så det er en teknisk greie som NAV krever, da? Jeg vil selvsagt bli friskmeldt. Var bare ikke forberedt på den datoen uten at legene mine har nevnt et ord om det til meg. Hi Anonymkode: 66fe1...8ec
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Dårlig formulert, ser jeg. Mente at jeg utredes hos psykolog + annen spesialist. Går jevnlig til legen. Er hun som skriver sykemeldingen. Så det er en teknisk greie som NAV krever, da? Jeg vil selvsagt bli friskmeldt. Var bare ikke forberedt på den datoen uten at legene mine har nevnt et ord om det til meg. Hi Anonymkode: 66fe1...8ec Ja, det er en teknisk sak da legene ikke kan sykemelde lenger enn så og så lenge, så da må de ha en start- og sluttdato på hver sykemelding, selv når de vet at den kommer til å måtte forlenges. Ikke noe å bekymre deg for Anonymkode: 89d8a...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå