Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Jeg ble helt rystet i dag når jeg fikk høre at min venninnes datter (7 år) ikke hadde en «corona-lekevenn» fordi barna i nabolaget uke fikk lov til å være sammen med henne fordi moren (altså venninna mi) er intensiv-sykepleier og jobber med coronasyke. Når dette barnet går ut i gata for å leke (alene) blir naboungene ropt inn av foreldrene. Hva syntes dere som er engstelige om dette? Ville dere ekskludert og utestengt et barn på samme måte? Anonymkode: 82dcf...8c9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Jeg skjønner jo at folk blir redde. Vet jammen ikke hva jeg hadde gjort... Hadde nok latt de leke sammen ute, tror jeg. Anonymkode: b265c...781
Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Skjønner på en måte litt foreldrene. Jeg har litt samme problemstilling her.Sønnen min sin bestevenn har foreldre som begge to jobber på sykehus. Foreldrene maser på meg om at barnet deres har så lyst å leke med sønnen min. Men jeg føler det utrygt pga de jobber på sykehuset. Har enda ikke bestemt meg for hva vi gjør. Anonymkode: 35475...dc9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Nei, jeg ville latt dem leke ute sammen, men da med avstand som rådet. Og jeg ville fulgt med, noe alle foreldre burde gjort, for barn glemmer stadig å holde avstand. Anonymkode: 2d5d6...37a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Jeg er «CoronaSykepleier», og mine barn kan dessverre ikke få leke med noen. Den risken kan vi ikke ta. Jeg bor adskilt fra min familie, i vårt eget hjem, sånn må det bare være. Men bare det at jeg faktisk kommer hjem fra jobb av og til, er nok til at jeg setter mine nærmeste i en stor fare. Ideelt sett, og etter mitt eget ønske, ville jeg bodd alene. Langt fra mine nærmeste. Men det har jeg ikke mulighet til. Vi omgås ingen. Og mine nærmeste omgås ikke meg. Jeg savner ungene så mye at jeg gråter meg i søvn. Men så lenge det stormer som værst må det bare være sånn. Anonymkode: de90b...eb9
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Min datter opplever det samme, og har ikke en gang pasientrettet jobb på sykehuset, og har kontorer langt fra sykehuset. Hun har kun lekt med et annet barn to ganger på 3.5 uke. Hun er fem år, og enebarn i tillegg. 😔 Anonymkode: 5ecf3...442
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Barnet mitt leker med barn av helsepersonell. De er godt beskyttet på jobb og barna holder avstand ute. Må innrømme jeg ikke vil ungene skal leke sammen inne. Anonymkode: f60f7...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 Skjønner det veldig godt at foreldrene vil beskytte sine barn. Men nå løser dette «problemet» seg. For nå møtes snart alle disse barna i barnehagen uansett 😉 Anonymkode: 03930...fa2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 Helt tragisk hvor lite inkluderende og hjertevarme folk er. Hva tror dere slik oppførsel gjør med helsearbeiderne som vi er så ekstremt avhengig av? Kommer dere til å fortsette stigmatiseringen når skolen starter igjen også? Kvalmt... Anonymkode: 82dcf...8c9
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 Ja. Så klart de får leke med barn av helsepersonell. Og barn av butikkansatte og snart lærere, barnehageansatte og så videre. Noe annet ville være helt urimelig. De som akkurat nå gjør en ekstra innsats for oss skal ikke ha en ekstrabelastning som går utover barna. Barna får også leke med barnet som har hatt korona, så snart familien er ferdig med den pålagte isoleringen. Anonymkode: 06c46...ef6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 Naboen her er intensivsykepleier og datteren er bestevenn med min datter, de leker sammen hver dag. Anonymkode: e3591...2c6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Naboen her er intensivsykepleier og datteren er bestevenn med min datter, de leker sammen hver dag. Anonymkode: e3591...2c6 Samme her, jeg som kommenterte over her. Barnet mitt leker hver dag med barnet, men ikke inne. Det er fordi vi ikke har noe besøk generelt nå. Anonymkode: f60f7...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 Mine barn leker ikke med noen, de snakker med vennene på telefonen og i spill de spiller sammen. Ellers så er vi ute å leker, i gata er ingen barn ute nå så vi får være for oss selv. Ville heller ikke latt barna leke med barna til en intensiv sykepleier, men de leker jo ikke med noen andre heller da de ikke klarer å holde avstand. Anonymkode: 697df...96a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 Barnet mitt har ikke lekt med noen siden 12. mars. Ingen av vennene møtes. De er mye sammen på FaceTime, WhatsApp og online spill. Har barna deres 1-2 faste lekevenner? Anonymkode: b8625...7fe
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet mitt har ikke lekt med noen siden 12. mars. Ingen av vennene møtes. De er mye sammen på FaceTime, WhatsApp og online spill. Har barna deres 1-2 faste lekevenner? Anonymkode: b8625...7fe Ja, fast 2 venner. Og de er flinke, de går hjem om det dukker opp flere ute. Som regel fotball de driver med. Dvs skyte på mål, så de er da mer enn to meter fra hverandre. De møtes aldri inne hos hverandre. De har også gått på turer sammen. Barna er 12 år, så de klarer å holde avstand. Første uka var vi helt isolert. Når jeg skjønte at alle nesten møtte venner slapp jeg litt opp. I starten sto jeg å passet på.. kun en i klassen som ikke møter noen. Vi kjørte forbi den familien en dag og stoppet for å si hei. De sto 10 meter unna. Om en uke skal iallefall moren tilbake på jobb vet jeg. Og yngste snart på skolen. Hvordan de skal løse det aner jeg ikke. Anonymkode: f60f7...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, fast 2 venner. Og de er flinke, de går hjem om det dukker opp flere ute. Som regel fotball de driver med. Dvs skyte på mål, så de er da mer enn to meter fra hverandre. De møtes aldri inne hos hverandre. De har også gått på turer sammen. Barna er 12 år, så de klarer å holde avstand. Første uka var vi helt isolert. Når jeg skjønte at alle nesten møtte venner slapp jeg litt opp. I starten sto jeg å passet på.. kun en i klassen som ikke møter noen. Vi kjørte forbi den familien en dag og stoppet for å si hei. De sto 10 meter unna. Om en uke skal iallefall moren tilbake på jobb vet jeg. Og yngste snart på skolen. Hvordan de skal løse det aner jeg ikke. Anonymkode: f60f7...9fb Høres ut som om de er flinke 😊 Det har aldri vært noe spørsmål fra datteren min på 11 og heller ikke et tema hos vennene. Lurer nesten på om det er litt unormalt.. Men når de åpner opp for 1.-4. Trinn. Hvordan blir det da? Vil det fortsatt være restriksjoner for kontakt mellom barna etter skoletid? Jeg nekter å tro at de klarer p unngå at barna leker på tvers i skolegården. Og hva med de barna som ikke er tilbake på skolen? Må de fortsatt ha strenge sosiale restriksjoner når de yngste barna får leke sammen i storskala? Anonymkode: b8625...7fe
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 Jeg er corona-sykepleier og føler ikke på noe press til å holde barna mine borte fra andre barn. De har hatt en fast lekevenn gjennom hele perioden. Synes folk som tenker at corona-spl er smittebomber er litt korttenkte. Det er vel ingen andre som får bruke så mye smitteutstyr som oss. Så lenge vi ikke går tom for smittevernutstyr er det større sjanse for at jeg blir smittet på matbutikken enn på jobb. Anonymkode: 9721a...75d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er «CoronaSykepleier», og mine barn kan dessverre ikke få leke med noen. Den risken kan vi ikke ta. Jeg bor adskilt fra min familie, i vårt eget hjem, sånn må det bare være. Men bare det at jeg faktisk kommer hjem fra jobb av og til, er nok til at jeg setter mine nærmeste i en stor fare. Ideelt sett, og etter mitt eget ønske, ville jeg bodd alene. Langt fra mine nærmeste. Men det har jeg ikke mulighet til. Vi omgås ingen. Og mine nærmeste omgås ikke meg. Jeg savner ungene så mye at jeg gråter meg i søvn. Men så lenge det stormer som værst må det bare være sånn. Anonymkode: de90b...eb9 Dette hørtes ikke bra ut. Kan du ikke prøve å få byttet til en annen avd? Tror ingen vil tjene på at du jobber med coronasmittede når du er så redd og lar det begrense livet ditt i så stor grad. Barna trenger mammaen sin. Jeg jobber også på en coronaavd og er innstilt på at jeg kommer til å være der resten av året. Derfor kan jeg ikke la det styre hele livet mitt. Barna mine trenger fortsatt mammakos. Anonymkode: 9721a...75d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er corona-sykepleier og føler ikke på noe press til å holde barna mine borte fra andre barn. De har hatt en fast lekevenn gjennom hele perioden. Synes folk som tenker at corona-spl er smittebomber er litt korttenkte. Det er vel ingen andre som får bruke så mye smitteutstyr som oss. Så lenge vi ikke går tom for smittevernutstyr er det større sjanse for at jeg blir smittet på matbutikken enn på jobb. Anonymkode: 9721a...75d Enig! Anonymkode: f60f7...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er «CoronaSykepleier», og mine barn kan dessverre ikke få leke med noen. Den risken kan vi ikke ta. Jeg bor adskilt fra min familie, i vårt eget hjem, sånn må det bare være. Men bare det at jeg faktisk kommer hjem fra jobb av og til, er nok til at jeg setter mine nærmeste i en stor fare. Ideelt sett, og etter mitt eget ønske, ville jeg bodd alene. Langt fra mine nærmeste. Men det har jeg ikke mulighet til. Vi omgås ingen. Og mine nærmeste omgås ikke meg. Jeg savner ungene så mye at jeg gråter meg i søvn. Men så lenge det stormer som værst må det bare være sånn. Anonymkode: de90b...eb9 Trist at helsepersonell er så uvitende og hysteriske. Anonymkode: e1b10...c0a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #21 Skrevet 11. april 2020 Moren til bestevenninnen til datteren min er sykepleier. Om de hadde ønsket at våre barn hadde hverandre som lekevenn så hadde jeg sagt ja til det. Men de har valgt å isolere seg helt, og jeg er egentlig litt lettet. Jeg er i risikogruppe og vil helst ikke utsette meg for smitte, men hadde aldri klart å holde et barn utenfor. Anonymkode: e1864...974
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #22 Skrevet 11. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet mitt har ikke lekt med noen siden 12. mars. Ingen av vennene møtes. De er mye sammen på FaceTime, WhatsApp og online spill. Har barna deres 1-2 faste lekevenner? Anonymkode: b8625...7fe Sønnen min på 8 år har ingen søsken å har dessverre heller ingen lekevenn. I kommunen vi bor i er det kun 14 som er smittet men likevel er folk helt hysterisk å lar ikke barna få leke med noen. Jeg hadde gjerne sagt ja til 2 faste lekevenner,n,men det nytter jo ikke når de andre ikke ønsker å gjøre det. Anonymkode: 35475...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå